1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Niet :+.
    Wat houdt dat in?
    Ik gooi er wel af en toe CCleaner overheen.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mijn hardeschijven krijgen nooit de kans om te fragmenteren, voor die tijd heb ik ze alweer geformatteerd :+
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Iemand die weet hoe je een X360 controller in W7 64bit aan de praat krijgt? LT en RT kan hij namelijk niet vinden...
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar ik snap het niet echt.
    Hoe maak je nou een backup van alle bestanden die je op een externe schijf heb staan? Ik heb ruim 234GB aan bestanden op mn Lacie Rikiki van 500GB (voornamelijk videobestanden).

    Gezien die Rikiki al eerder eens het niet meer deed (computer herkenden hem opeens niet meer) en ik hem heb moeten laten repareren, ben ik nu toch een beetje bang dat het opnieuw kan gaan gebeuren en ik, net zoals vorige keer, al mn bestanden kwijtraak.

    Maar, is een backup maken niet gewoon alle bestanden kopieren in nog een andere locatie? Of comprimeert een backup dan al die bestanden ofzo? Ik moet toch sowieso die backup op een andere locatie zetten, want als mn schijf weer crasht, is die backup die op dezelfde schijf staat, toch ook vrij nutteloos? En welk progr was ookalweer een goeie ervoor?
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Bij mij vind ie hem gewoon automatisch, of heb je draadloos?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je hebt niet de optie aangevinkt om processen van alle gebruikers te zien, waarmee je o.a. windows processen kan bekijken. Als ik zo naar de gemiddeldes kijk vermoed ik dat de searchindexer je probleem veroorzaakt.
    Probeer eens om die uit te schakelen en of je probleem dan weg gaat.
    http://www.howtogeek.com/howto/28450/what-is-searchindexer.exe-and-why-is-it-running/

    Gooi hem er niet af, want de searchindexer zorgt ervoor dat je bestanden snel te vinden zijn voor de zoekfunctie. Maar mocht dat het probleem zijn kunnen we op zoek naar een permanentere oplossing.

    http://www.microsoft.com/hardware/en-us/p/xbox-360-wireless-controller-for-windows#support

    Hier staat een driver, werkt bij mij perfect.


    Het verstandigste is inderdaad om simpelweg alle bestanden naar een andere schijf te kopiëren. Een backup van je data op dezelfde schijf heeft inderdaad helemaal geen nut.

    Een programma heb je er niet voor nodig, gewoon kopiëren en plakken. Je kan het vervolgens wel comprimeren als je dat wilt, daar zijn verschillende programmatjes voor, de bekendste is Winrar.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Oeps, dubbelpost.
     
  8. snake88

    snake88 Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er iemand die mij een goede draadloze internet adapter of netwerkkaart kan aanraden? Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om een kabel door het huis te laten lopen. Ik weet niet hoe de snelheid is met een powerplug anders kan ik dat ook nog wel overwegen, echter dan moet er wel een kabel bij zitten van een paar meter :p

    Ik heb namelijk een nieuwe PC waarmee ik nu internet heb door middel van een usb dongel van een paar jaar oud maar hiermee heb ik constant geen internet en als ik bijvoorbeeld company of heroes of Wargame European escalation doe dan krijg ik disconnection schermen, is natuurlijk vreselijk irritant als je net een basis hebt opgebouwd en lekker bezig bent en je als enigst uit het potje gelazerd word...

    Hopelijk kan iemand me advies geven.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee met draad. LB en RB doen het wel gewoon.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb zelf deze powerplugs, haal er zo'n 30mbit mee. Een van de goedkoopste op de markt, maar helaas niet snel genoeg om mijn abonnement maximum van 50mbit te halen. Maar altijd nog beter dan wireless door 3 betonnen lagen.
     
  11. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maarrr: hoe krijg ik 5.1 geluid bij gedownloade films? Laptop is via HDMI aangesloten op m'n receiver, maar hij blijft alles volgens mij doorgeven in 2.1....
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ondersteunt de film dat wel?
     
  13. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat is het gekke. Denk overigens dat het met de geluidskaart te maken heeft. Ik ga er straks ff een dvd'tje in gooien om te kijken of die het wel doet.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Dank :)
     
  15. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    En opgelost. Moest simpelweg bij de afspeelapparaten de Sony A/V receiver configureren als 5.1 ipv de standaard 2.0 waar hij op staat.
     
  16. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds kort een zwaar irritant probleem. Elke keer als me vader zijn laptop opstart dan valt het hele internet uit in huis, en de enige manier om het weer aan de praat te krijgen is door de stekker van de Ziggo modem eruit te halen. Ik heb geen idee wat hij met zijn laptop gedaan heeft. Met andere laptops of computers gebeurt het niet. Puur met die ene laptop. Iemand enig idee wat de reden is dat zijn laptop het hele internet plat legt?
     
  17. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Scan de hele laptop even op virussen met je virusscanner en op malware met Malwarebytes. Laat hem de hele laptop even scannen en post daarna de dingen die hij vindt in een reply als je wilt.

    Heb het gevoel dat er een virus op de laptop zit
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Dit viel me trouwens net op:

    [​IMG]

    Heb al gemaild naar Mycom (daar had ik hem gekocht), maar heb geen garantie meer omdat ik de laptop zelf heb opengemaakt. (als dit niet zichtbaar zou zijn had ik het niet eens gemeld, maar nu moest het wel). Ik kan hem nu wel laten reparen, maar dan zijn de kosten voor mezelf.. en aangezien het denk ik de processor is denk ik dat dat redelijk veel kost?

    (Laptop, Intel i3 M370 2.4GHz)
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Misschien eens even naar je fabrikant bellen, ik weet dat MSI er niet moeilijk over doet als je hem openmaakt.

    Anders misschien even bij CPU-Z kijken wat de waardes van je processor zijn? Maar je postte een tijdje geleden dat hij het in veilige modus wel gewoon prima doet, en dat wijst wel op een software probleem. Dat kan een geinstalleerd programma zijn maar ik neig naar een driver.
     
  20. Douvve

    Douvve Driwe

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste tijd een klein maar irritant probleem. Als ik gewoon 'computer' gebruik (om in je bestenden te kijken), krijg ik keer op keer na een minuut de meilding: Windows verkenner werkt niet meer, er wordt naar een oplossing voor het probleem gezocht, en dan sluit Windows verkenner zichzelf af. Iemand een oplossing hiervoor?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina