Geen F1 games van 2003 t/m 2006 omdat Sony de licenties gekocht heeft voor die jaren , dus F1 Challenge wordt de laatste game die een beetje up to date licenties heeft voor de xbox (1) Hier ff een bericht van gamer.nl Sony kondigt trots aan dat het voor vier jaar lang exclusief de licentie op alle bestuurders, parcours en regels van de Formule 1 sport heeft verkregen. Dit houdt in dat de Formula One-reeks de enige gamereeks zal zijn waarin we de komende vier jaar het 'huidige' race-seizoen zullen aantreffen. Bij Sony heeft men dan ook alles op alles gezet om van deze game dan ook iets te maken dat de exclusiviteit waardig is. De parcours en de regelementen zijn dan ook tot in detail overgenomen in de 2003-editie van het spel: FORMULA ONE 2003 provides a more authentic driver experience than ever before. It is the only title to incorporate the radical new rules for the 2003 season, implemented to make the sport more competitive and thrilling than ever. The authenticity extends to the new race weekend regulations, where Fridays involve an initial qualifying session, Saturdays the all-or-nothing one-lap qualifying session and Sundays the race itself. Formula One 2003 zal reeds op 11 juli in de winkels te vinden moeten zijn en vrschijnt (natuurlijk) exclusief voor de PS2. Formule 1 fans met een Xbox, GameCube of PC zullen het dus met de games van EA moeten doen welke dit jaar enkel de seizoenen 1999 tot 2002 zullen bevatten. Lees het hele persbericht
De smeerlappen. Ik hoop nu echt dat MS (en Nintendo) zelf een game reeks voor X jaar exclusief maken. Tony Hawk zou een goede zet zijn of ISS. Misschien de GTA reeks wanneer het contract met Sony is verlopen .
Slaat weer nergens op, wat heeft Halo nou met F1 games te maken??? En PS2 heeft gran turismo, metal ger solid en final fantasy om maar een paar op te nomen. Niet dat ik zo'n fan ben van PS2, maar het is wel klote dat ze de licenties hebben want nu kunnen we fluiten naar F1 games (online all helemaal)
VUILE GORE PIEEEEEEEEEEEEEEEP dus geen F1 .... van EA SPORTS meer?? stomme PIEEEEEEEEPS daar bij Sony (excuses voor de taal, maar ik ben diehard F1 fan en di vind ik nie kunnen)
We krijgen juist wel die van EA Sports maar dan met een oude licentie en zeker geen online mogelijkheden. I.v.m. licentie zie ik er het nut niet van in dat EA Sports die komende tijd nog een nieuwe F1-game maakt.
Ach die F1 games van EA waren toch all behoorlijk bagger. Misschien krijgen we straks een GP4/5 van seizoen 2000 ofzo (ik weet nie precies op welke seizoen ze rechten hebben)
dit slaat toch nergens op, hoe kan een grote autosportgedoe dat goed keuren, waar slaat het nou op om alleen ps2 f1 rechten te geven en wat als in 2005 de nieuwe generatie consoles komt, dan moeten we nog even wachten met f1 games omdat ps2 ze nog gelicenseerd heeft. Bill koop ff de aandelen van die f1 baas (ben zn naam ff kwijt).
Bernie Ecclestone is his name. Maar ff over die licentie dit is echt genaai, dat zal die maker van de grand prix .. games leuk vinden die wilde zun spellen altijd zo realistisch mogelijk maken dat zal hem nu al niet meer lukken zonder de goede licentie. En ook geen F1 games op xbox, cube en pc.
Krijgen we de oude seizoenen weer voorgeschoteld of fictieve wagens en rijders. Wat een crap zet, en op de ps2 koop ik toch echt geen F1 game want het is gewoon niet half zo goed als de oude xbox versie die ik al heb. Zou wel leuk zijn als billy een Le mans spel op de xbox laat komen die volledig gebruik maakt van de power van de box. Kwijl bij de gedachte.
Godverdomme dit is dus echt klote. Damn en ik nog maar hopen dat er nog eens een goede F1 uitkwam op de Xbox, nou niet dus. Damnz, nu maar hopen dat er een goeie Le Mans of Indy Car racing game uitkomt.
Een andere mogelijk is om GP4 of F12002 voor de pc te kopen en dmv mods je game steeds up te daten (vooral voor F12002 zijn er erg leuke mods)
exclusief betekent toch niet alleen voor hun??!!!!! (toch of ben ik nou gek?) dat betekend alleen dat zei daar gebruik van mogen maken!! anderen ook als zij dat willen!!! (en kunnen betalen!!)
Sir Killalot wil je daar nou antwoord op? Exlusief voor Sony want ze hebben alle rechten voor zichzelf opgekocht. Niemand anders mag dan aanspraak maken op die licenties. Dus Sony only, en alvast zover vooruit dat ze straks op de PS3 als enige een f1 game hebben.
ach ja maar je heb t vroeger ook zo vaak gehad met al die formula 1 spellen dat er meerderen een licentie hadden gekocht dus tja dan is het het wel balen!!!
die snap ik niet...waarom zou je half gare F1 games willen spelen op een verouderde console als je ze ook mooi op de cube of xbox zou kunnen krijgen :{ Edit: nou weet ik zo ondertussen ook wel dat jij alleen dingen zegt om te stangen/stoer te doen en de xbox bezitter probeert te pakken en eigenlijk niemand neemt je echt meer serieus, maar ik vroeg me gewoon af waar je zo'n opmerking vandaan toverde
Dit is voor mij de druppel Hoogst tijd dat MR. Bill Sony de genadeklap uitdeelt door alle productiemaatschappijen van videogames op te kopen
Voor de PS2 bezitters id dit gewoon goed nieuws. Voor de xbox bezitters is dit minder prettig nieuws. Maar als Colin Mcrea opeens exclusief xbox word, dan is dat voor de xbox bezitters goed nieuws, maar voor de PS2 bezitters niet. Dit vind ik nou zieken en stangen.