Halo of Metroid?

Discussie in 'Algemeen' gestart door JasperIpskamp, 17 jun 2003.

1. JasperIpskamp

JasperIpskamp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er leven vast wel cube & xbox bezitters op dit forum.

Welk spel vind je nou beter?
    En vertel duidelijk waarom je dat vind.

Mijn mening gaat uit naar Metroid, vanwege de vele varierende levels, wapens en enemy's.
    Daarbij zijn de graphics ook nog van hoger niveau.

2. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    beetje kansloos om zo'n vraag op een xbox forum te stellen.

rara wat zullen de antwoorden zijn?

3. JasperIpskamp

Leuk Bevonden:
    0
    oke, alleen fanboys zullen niet serieus op deze topic ingaan, maar ik heb het nu tegen de echte objectieve gamers.

Ik heb dit ook een een cubesite gezet dus wil ik wel eens de argumenten van jullie zien.

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zowiezo b'tje kansloos om een jaar oude game met een nieuwe te gaan vergelijken (zeker op gfx)....bovendien is Metroid niet zozeer een shooter als een First Person semi-Adventure met af en toe wat schieten...of zie ik dat verkeerd?

5. JasperIpskamp

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zie je verkeerd, er zit allebei een boeiende gameplay mode in, dus dan hebben we het gewoon over de singelplayer algemeen, desnoods kan ik een poll maken over mario vs nba, maar dat doe ik niet.
    En over gfx heb ik het niet alleen, maar voornamelijk het level design iriteert me bij halo.
    teveel van hetzelfde.

6. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat had ik bij halo in 1 level...iets met een bibliotheek ofzo...;) die was echt saai qua level design.....

Ik heb zelf nog steeds geen cube en dus ook geen metroid dus echt meepraten kan ik niet maar ik denk dat ze allebei te overhyped zijn en dan vallen ze zowiezo tegen....ik vond halo namelijk "wel leuk", maar thats it

7. JasperIpskamp

Leuk Bevonden:
    0
    metroid was juist de twijfels erover, "een 2d naar 3d confersatie, zal dat wel goed lukken?"

8. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ehm ik heb halo en metroid prime.
    metroid prime is wel een gevarieerder spel maar is me net iets te moeilijk. ik snap er niet veel van en ben nu op 40% van het spel of zo. en heb het al 2 maanden of zo nie meer gespeeld.

halo vond ik toch leuker omdat het toch voor mij iets makkelijker was.

9. JasperIpskamp

Leuk Bevonden:
    0
    welk niveau op halo dan?

ik heb het op normal uitgespeeld, binnen 2 dagen tijd, ik doe nu op legendary, dAt is pas een uitdaging.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb alleen een xbox, maar ik heb beide games gespeelt, heb ook alles van mp gezien.. en nou zie ik dat je post dat je metroid beter vind vanwege de vele varierende levels?? voor mij was tog egt iedere level van halo totaal verschillend, en bij metroid was dat ook wel maar het zag er tog weer een beetje hetzelfde uit..
    metroid vond ik trouwens veels te eentonig, wat me bij halo ook wel pakte, maar dan na 2 lvls meteen weer verliet..
    ik vind halo gewoon beter gezien de controls, de levels, het verhaal en de wapens etc.. bij metroid leek het allemaal verschillend maar ik ervaarde alles tog meer als het zelfde..

11. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb metriod nog nooit gespeelt, maar zo op het eerste gezicht zou ik voor metriod gaan. Ook aangzien je beter kunt wachten op Halo2. weet niet of er een metriod prime 2 uit gaat komen, maar als dat zo zou zijn en je hebt xbox live dan zou ik dan toch voor halo2 gaan. Al weet ik natuurlijk niet hoe metriod 2 gaat worden. het is toch iets waar je het meest van houd.

12. Sam Fisher

Sam Fisher Spartan #117

Leuk Bevonden:
    0
    ze zijn niet goed te vergelijken. In heel HALO schiet je misschien wel 10.000 aliens dood, terwijl je in mp misschien in totaal 80 mensen doodschiet. Verder vind ik dat HALO leuker is omdat er een beter verhaal in zit en omdat het een jaar ouder is. dat zal ik uitleggen: HALO kan ik nog steeds spelen zonder dat ik het saai vind worden, zowel sp als mp. maar Metroid wordt na een tijdje zo saai, als je al die rockets bijvoorbeeld erug moet vinden. blah niks voor mij. Dan is de shoot and run tactiek toch veel meer iets voor mij. Jammer vind ik de moeilijkheidsgraad van halo, ik heb hem op legendary uitgespeeld en dat was best te doen. Metroid daarentegen is een stuk moeilijker, en dat waardeer ik aan die game. Dus dat vind ik ervan.

13. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ze beide en ga iets leuks vertellen.....

ik vond ze beide niet leuk!

sorry hoor, maar geef mij maar het oude goldeneye

14. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Kheb ze allebei gespeeld en kvin halo toch beter want je enemy's komen niet terug waneer je ze hebt gedood, elke keer je in een kamer komt en je killed die insecten, je gaat de kamer uit en komt terug in en rarara wat is er terug die insecten!STOEM!

En metriod ziet er zo oranje groen uit heel het spel door!! mja daar kijken we wel ff naast.
    De wapens zijn in metriod wel chikker allez ni de wapens zelf maar wa eruit komt!

en laat ons eerlijk O-) zijn Metriod ziet er zeker niet beter uit dan Halo!!!!

Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  15. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook beide games, en mijn voorkeur gaat uit naar Halo. Ik vond/vind Mp erg tegenvallen. Kleine ruimtes waardoor ik een opgeslote gevoel kreeg. Het spel wordt vooral na een tijdje saai. Ook dat auto aim vond ik niet leuk. Je druk gewoon op een knop en er wordt automatisch gericht. Het enige wat je dan nog moet doen is de trekker overhalen. Ook vond ik het klote dat je steeds weer heen en weer moet lopen. Zo kom je op plekken waar je al duizend keer bent geweest omdat je terug moest lopen.

Mijn stem gaat naar Halo. Ik ben trouwens niet de enige die Mp vond tegenvallen. Op cube fansite's is dit ook te lezen....

16. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat niet dat het eerlijk is om Metriod Prime met halo te vergelijken. Omdat ze bij metriod prime je meer dat retro gevoel wilde geven. MP lijkt namelijk nogsteeds een beetje op de oudere delen, maar dan nu in 3d. (Ik heb alleen MP niet dus ik zou niet weten welke beter is.)

Maar halo is wel tof. En Halo 2 lijkt mij nog 10 keer toffer. Ik had die trailer gisteren pas gezien. En alles wat ik de lucht in zag vliegen dacht ik van WOW. En ook het geluiden van die nieuwe wapens zijn veel mooier. Ik hoop alleen niet dat ze die oudere wapens uit de game halen. Maar ik denk eerlijk zegt dat ze dat wel gaan doen. :'-(

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Je hebt het zelf al gezegd. En natuurlijk de graphics.
    Metroid is gewoon langer en leuker. Er zit meer spanning in.

18. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb ze beide gezien maar ik kan nou niet zeggen dan ik metroid mooier vond. Halo heeft grote open levels zeer duidelijke textures en mooie reflecties. Bij metroid zie ik alleen kleine omgevingen en wazige textures die bijna altijd uit 1 saai kleur bestaan.

misschien dat ik het mooie gedeelte van metroid dan niet heb gezien ofzo (heb het ook niet uitgespeeld) maar mijn eerste indruk is toch zeker dat halo er op alle fronten er beter uitziet.

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Halo. Metroid is niet mijn smaak, niet mijn lievelings controller, niet mijn gfx style, niet mijn belevind van fps, de kleuren staan me niet aan, ik wordt er misselijk van(serieus) en ik vind het te chaotisch. Halo:)

20. Blisz

Blisz Plague on words

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie snappen het level-design van Halo niet he ;) T gaat puur om tactiek, kun je de vijand niet overmeesteren, dan kun je hem altijd nog doodvervelen :p

Nee, Metroid vind ik zeker wel veel beter dan Halo. Allebei de games zijn het gewoon waard om te kopen en te spelen. Metroid voelde echter als een game die echt AF was, alles klopte. De graphics, de gameplay, de muziek.. alles. Bij Halo was inderdaad het leveldesign kut, speelt halo soms echt zwaar schokkerig (helemaal als je metroid net gedaan hebt :D) en had halo toch een minder boeiende opbouw, de eerdere levels bij halo zijn nog steeds favoriet bij mij.
    Metroid voor mij dus!

Deel Deze Pagina