1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Beste TV verstand hebbers ;)

    Een maat van me heeft een Plasma (panasonic) gekocht en speelt veel dezelfde game.. nu is een menubalk van die game heel licht zichtbaar, maar wel dus aanwezig als er bijv. zwart scherm oid is (ook over gekleurd scherm maar dan zie je 't uiteraard minder).

    Begint toch een beetje eng als burn in te klinken iets wat tegenwoordig dus eigenlijk niet zou moeten kunnen.. any tips? (hij speelt altijd op gamemode en contrast gewoon standaard 50% en pixelshading oid).

    Al moet ik zeggen dat het echt een prachtig scherm is en die kleuren verbluffend mooi zijn bij plasma.. dit is toch een reden waarom ik er zelf nooit voor zou gaan. Je moet altijd rekening mee houden blijkbaar met hoe lang je wat speelt of kijkt e.d.

    Heb gister toevallig the Artist gezien, is een film iin 4:3 formaat.. die zou je dan ook niet kunnen kijken (zwarte balken zijkant), het is wel een uitzondering maar toch.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gamed zeker al sinds dag 1 op contrast 50% ;)

    Heb de contrast van mijn Plasma meteen op ongeveer 30% gezet.
    Zie bij elke games nog een "afdruk" maar deze is na een paar uur helemaal verdwenen.
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Alleen het feit al IMO dat je met zulke dingen rekening moet houden zou mij altijd weerhouden een plasma te kopen. Ik wil gewoon kunnen doen wat ik wil zonder over de gevolgen na te hoeven denken. Van mij part 100% contrast bij wijze van. Overal wordt volgens mij 50% aangeraden en daar staat hij ook standaard op. Plus er is een game-mode, als je games speelt neem ik aan dat hij om game mode moet.. en je hebt nog die pixel vibrating wat burn in tegen zou moeten gaan.

    Anyway hij heeft zich wel tegen burn in verzekerd. Klinkt lousy, iets van 70 euro per jaar betalen maar misschien is het nu al nodig. Anders toch zonde van je 500+ euro.

    Ben erg benieuwd hoe het afloopt (of oplossing voor is). We hadden wat research gedaan sommigen hebben het over wit scherm opzetten of gewoon tijdje dvd'tjes draaien.

    Tot zover ben ik nu nog wel meer tevreden met m'n 32" lcd :+
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Kalibreren gebeurt meestal met een of ander apparaat waardoor per paneel de beste instellingen worden ingesteld. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het is in ieder geval niet met een kwestie van met de sliders heen en weer bewegen.

    'Beste slider opties' zijn er eigenlijk ook niet, want zelfs tv's van hetzelfde model schelen iets, waardoor je met precies dezelfde slider opties toch een ander beeld kunt krijgen dan je buurman met een 40D5000.
    Gewoon een beetje pielen en bijvoorbeeld opties zoals Scherpte rond de 10 of 20% zetten.
     
  5. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    In een ideale wereld heb je gelijk. Maar ik hou graag rekening met bepaalde dingen om te kunnen genieten van de beste beeldkwaliteit (in mijn ogen).

    Als ik bij vrienden kom met een LCD tv dan blijf ik me verbazen over HOE ze hun tv hebben afgesteld. Altijd 100% contrast, scherpte 100% en op dynamisch. Dat vinden zijn het mooiste.

    Iedereen heeft een eigen kijk op "de beste beeldkwaliteit", en als ik die voor mijzelf haal door met wat kleine zaken rekening te houden doe ik dat met liefde en plezier.

    Wij kijken voornamelijk films en series (uit USA) en een nieuwe tv zorgt dan ook voor minimale aanpassingen. In USA hebben ze tenminste normale zenderlogo's :9
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Bravia FullHD staat de contrast en helderheid ook behoorlijk hoog.
    Dat hoef ik mijn Panasonic Plasma niet te proberen want dan mag ik wel een zonnebril opzetten :+

    Alleen als ik een 3D film kijk zet ik beeldmodus in de stand Dynamische want anders is de film veelste donker.
     
  7. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik merk dat als ik met m'n laptop (via receiver) gedownloade films kijk, ik regelmatig signaalverlies heb. Waarschijnlijk komt dit door de HDMI-kabel die 5m lang is. Het uit zich in een soort lijn, die eens in de zoveel tijd van boven naar beneden door het beeld loopt waardoor het beeld op die 'lijn' een fractie verspringt. Niet erg storend, maar ook niet ideaal. Zou dit te verhelpen zijn met een signaalversterker?

    Of is het wel signaalverlies?
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan ook veroorzaakt worden door de reciever !
    Sluit de HDMI-kabel eens rechtstreeks aan de tv.
     
  9. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Net geprobeerd, en volgens mij was het verschil minimaal. Overigens, het geluid werd ook niet meer in 5.1 doorgestuurd naar de receiver. Heb 'em dus maar weer direct aan de reveiver gehangen.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Doorsturen van het 5.1 geluid kan alleen als zowel de tv als reciever ARC ondersteunen.

    ARC = Audio Return Channel.
     
  11. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, dat is dan sowieso geen optie. Ach, er is ook wel mee te leven, als je het niet weet zie je het waarschijnlijk niet eens. Ik weet het alleen wel :+
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Eergisteren weer eens een nieuw TVtje gehaald (HDTV #7). Het is de Panasonic TX-P42GT30E geworden. In vergelijking met mijn TX-P50VT20EA is het beeld een stuk stabieler.
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Waarom haal je niet de 2012 line-up (T50)?
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja ik had de GT30 voor 629 euro met een terugvorderingsverzoek voor 130 euro bij de BCC. De BCC doet nu naar dus ik ga de GT30 terugbrengen en een ST50 halen. Hoewel de ST50 nog beter is ben ik al heel tevreden over de GT30 (geen green blob of andere problemen).
     
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Oké even een vraagje, ik zit sinds kort anti-kraak en heb 2 kamers.
    De ene kamer heeft coax aansluiting met signaal en de andere niet.
    Ik wil nu dus coax juist op de andere kamer maar nu het probleem, ik mag niet boren!!!
    Ik kan dus niet een kabel trekken want kan nergens door de muur en door het raam of door de deur is helaas ook geen optie.
    Nu weet ik niet of er een mogelijkheid is voor draadloze coax of iets in die optie?
    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? zou toch wel erg graag digitaal tv op mijn kamer ontvangen of desnoods analoog.
    Of zou digitenne een betere optie zijn?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Zometeen even de Panasonic TX-P42ST50E halen. Ik zal mijn bevindingen en foto's posten wanneer mogelijk.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vraagje: een collega zoekt een nieuwe tv. Vroeger had ik blind gezegd: wil je goede beeldkwaliteit ga voor een plasma en dan is Panasonic een erg goed merk. Ik hou het eigenlijk niet meer echt bij omdat ik tevreden ben met mijn 50" pana. Gaat dit nog steeds op of halen de LCD-LEDS de plasma's onderhand in?
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De Full LED en CCFL LCD's waren met een serieuse inhaalslag bezig maar doordat Full LED nagenoeg niet meer gebruikt wordt en CCFL alleen nog maar in budgetmodellen gebruikt raad ik nagenoeg geen LCD meer aan. De enige LCD's die ik aan zou raden zijn de Samsung en Sharp modellen. De harde groei van Plasma in technisch opzicht door betere Plasma gassen en sneller schakelende phosphors maakt Plasma de TV techniek te nemen op dit moment mits geproduceerd door Panasonic of Samsung.
     
  20. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een interesse vraag. Zeg je daarmee dat CCFL nog wel aan te raden is en Edge LED niet? (indien je bij de goedkopere modellen kijkt)
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2012

Deel Deze Pagina