[XOne] Xboxsignaal op led tv valt weg

Discussie in 'Games' gestart door Rene1980, 30 mrt 2012.

1. Rene1980

Rene1980 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb de laatste steeds dat de connectie tussen mijn tv en de xbox wegvalt, zit je net in game en dan valt het signaal weg.:mad::mad::mad::mad:

IK heb een hdmi kabel, niet de duurste maar ook niet de goedkoopste.

Heeft iemand dit als eens meegemaakt?
    En zo ja wat is de oplossing?

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Is niet echt een oplossing denk ik. Kabel kan gewoon kapot zijn of de aansluitingen.
    Andere HDMI kabel aansluiten zal het wel duidelijk maken. Of kijk of de kabel niet teveel is opgerold is en meer in een rechte lijn ligt. Kan ook je oude standaard component kabel erin doen maar kijken of het dan ook gebeurd maar veel wijzer zal je daar ook niet van worden.

3. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Dit heb ik precies hetzelfde op me ps3, wanneer ik dan de hdmi weer omhoog deed had ik weer signaal. Misschien wel even belangrijke vraag: wanneer het signaal weg valt heb je dat ook geen geluid meer ?

Wat bij mij de oplossing was, was een andere hdmi. Misschien toch even proberen en anders als dat niet lukt gaat misschien de hdmi port het begeven wat ik echter niet denk. Maar dat is eventueel geen ramp want component is ( bijna ) net zo scherp als hdmi ;)

4. Rene1980

Rene1980 Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Lagetrial

Geluid is ook weg volgens mij.
    Ik heb al een andere kabel gebruikt, die in mijn KPN interactieve box had zitten. Dat leek in eerste instantie de oplossing, maar die begint nu ook al.

Is het dan toch verstandig om een duurdere/betere HDMI kabel aan te schaffen?

5. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Hmm nee ik raad je nog steeds geen duurdere kabel aan, dit omdat je vaak genoeg hoort dat een dure kabel hetzelfde of zelfs slechtere kwaliteit heb dan de wat goedkopere. Is de aansluiting van je hdmi wel goud ?

En als het beeld wegvalt, en dan je kabel wat omhoog duwt/ of beetje aan rommelt krijg je het dan weer terug ?

6. Rene1980

Rene1980 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal vanavond ff proberen indien het beeld wegvalt om even aan de kabel te drukken/rommelen.

Ik zal even kijken of de aansluiting goud is.

7. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    En ? al wat geprobeerd ?

8. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Gewoon naar de action gaan daar een paar kabels halen :) laat je niet afzetten door duurdere hdmi kabels te halen. Misschien andere hdmi poort gebruiken op je tv?

9. Rene1980

Rene1980 Member

Leuk Bevonden:
    0
    @lagetrial, ik heb aan de kabel gezeten bij de televisie. Een paar keer opnieuw erin en eruit en heb nu 2 dagen geen last gehad. FF afwachten dus.

@looney, dat heb ik inderdaad gedaan in een andere poort maar dat hielp ook niet lang totdat hetzelfde probleem zich voordeed.

We wachten even af en anders ff nieuwe kabel halen.
    Gek genoeg is de kabel voor mijn interactieve tv, die eerst problemen gaf bij de Xbox, nog niet weer ''uitgevallen''!

10. Rene1980

Rene1980 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu de laatste 2 dagen geen last van ''uitval'', heel vreemd!

Maar beter van.
    Hopen dat t goed blijft!

11. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Niet vreemd was gewoon een hdmi kabel probleem, of een gevoelige hdmi ingang op je tv gewoon er niet meer aan komen ;)

12. Rene1980

Rene1980 Member

Leuk Bevonden:
    0
    !!!!!!!!!!!!!!!

God#########|:-|:-,

Sinds een week weer last van het probleem van het uitvallen van de xboxsignaal.

Ligt het dan aan de manier hoe de HDMI kabel erbij ligt? Qua hoogte etc? Ik heb een TV kast met daaronder de XBOX en de hdmi kabel gaat dus omhoog naar de TV.

Iemand misschien nog een andere oplossing?:confused:

13. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Heb je dit ook met andere apparaten die je aansluit op je tv, via HDMI?
    Als dit niet het geval is dan ligt het probleem bij de xbox en niet bij de tv

Hoe de HDMI kabel naar de tv gaat maakt niet uit, ookal gaat hij op ze kop naar de tv, erin is erin en in eerste instantie werkt het ook.

Probeer een andere tv met de xbox via hdmi en probeer een ander apparaat via hdmi naar de tv.

Op basis van deze tests kan je concluderen waar het probleem vandaan komt.

14. Rene1980

Rene1980 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de oplossing!
    De XBOX staat nu verticaal naast de TV en de kabel hangt naar beneden nu.
    Ik heb sinds van t weekend geen last meer.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

15. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik vraag me dus al een hele lange tijd af of dit wel goed is voor de xbox 360 ( verticaal ). Zelf heb ik m'n consoles altijd liggend ( op de wii na ) maar vind bij de xbox 360 staand juist mooier ( voor bij de slim versie ), maar ik vraag me dus af of dit wel goed is, vanwege er toch rooster punten inzitten waarachter hij toch lucht naar binnen zuigt. Weten jullie misschien of dit beter of slechter is ?

16. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dit in dezelfde hdmi poort van je tv gedaan? Of een andere? Probeer dat ook eens anders. Zo niet kan mogelijk ook de HDMI aansluiting van je Xbox 'kapot' zijn.

Edit: O ik lees dat het is opgelost sorry :)

Klinkt als je xbox hdmi poort

17. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Maakt in principe niks uit. :)

18. neovone

neovone Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een soortgelijk probleem maar het ligt niet aan mijn kabel want als ik die gebruik op mijn mediaplayer dan werkt ie perfect.

Na 5 min valt mijn signaal ineens weg en blijven de groene lampjes, die de verbonden controllers weergeven, wel gewoon branden. Hij geeft op TV aan dat er geen signaal is. Als ik het meteen weer probeer door uit en weer aanzetten, gaat er geen enkel groen lampje branden en connecten de controllers ook niet. Als ik 20 min wacht doet ie het daarna weer 5 minuten voordat het signaal weer verdwijnt.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Verwissel je vaak de kabel tussen de Xbox360 en Mediaplayer ????

20. neovone

neovone Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euh...ja. Wekelijks denk ik. Maar hij werkt dan dus wel bij de mediaplayer.

Deel Deze Pagina