[XOne] Een vreemd probleem met NAT KPN Experia Box.

Discussie in 'Games' gestart door julian, 23 mrt 2012.

  1. julian

    julian algemeenbekend

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal ik heb een Arcadyan kpn Experia Box.
    NAT open zetten was in het begin niet een groot probleem.
    Ik vinkte UPnP vakje aan en ik kon zo weer spelen met mijn vrienden.
    Toen ontdekte ik dat mijn NAT weer Strict was dus ging weer op Google, Xbox en Youtube zoeken. en ontdekten dat ik ook port triggering (bij de KPN Experia Box heet port triggering Port Mapping). ik typte mijn ip adres in en LAN port/Public port 88. Zo heb ik maanden lang kunnen spelen zonder enige problemen. Toen op een avond in eens weer problemen kreeg met NAT. Ik Resette mijn router en alles was weer gemaakt. Een week later kreeg ik weer problemen alleen werkte mijn aanpak niet meer. toen ben ik weer gaan kijken en kwam op de Xbox website en ontdekte dat ik meer dan een port moest open zetten namelijk:
    Port 88 (UDP)
    Port 3074 (UDP and TCP)
    Port 53 (UDP and TCP)
    Port 80 (TCP)
    En de UPnP Instelling aan gevinkt natuurlijk.
    Maar sindsdien heb ik een vreemd probleem.
    Als ik COD Black Ops opstart en naar Xbox Live multiplayer ga staat er NAT: Open. Dat was gelijk een opluchting maar toen ik mijn vriend wilden bezoeken stond er dat er Network problemen waren. (Mijn vriend zijn NAT is Strict) nu een week later schrijf ik deze forum post. En heb nog steeds geen oplossing gevonden. Bedankt voor julie tijd en moeite! Julian 14 jaar uit Rijnsburg
     
  2. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Ten eerste moet je 1 methode kiezen om poorten open te zetten:

    - automatisch via UPnP.
    - handmatig door de poortnummers in te voeren.
    - handmatig door het ip-adres van je xbox in de DMZ instelling te gooien.

    Een combinatie kan lijden tot conflicten. Ligt er maar net aan hoe je router zoiets afhandelt (en de meeste thuisroutertjes doen dat belabberd).

    Wat bedoel je eigenlijk met 'toen ik mijn vriend wilden bezoeken'? NAT type heeft met router instellingen te maken, dus de persoon waarna jij toegaat moet zijn router ook correct configureren.

    Verder, als je twee xboxen op een NAT router aangesloten hebt, dan gebruikt een xbox willekeurige poortnummers, omdat de standaard poorten al door de andere xbox in gebruik zijn. In dat geval kan je alleen een open status op beide xboxen krijgen door UPnP aan te zetten en alle andere methodes uit te schakelen.
     
  3. Durk68

    Durk68 Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een router van KPN, alleen dan de ZTE H220N.
    Ik heb UPnP uitstaan, en gebruik 'DHCP binding'. DHCP binding is in mijn router te vinden onder het tabblad 'network'. Je stelt eerst je Xbox in op een statisch IP adres, en bij DHCP binding vul je hetzelfde statische IP adres van je Xbox in samen met het MAC adres van je Xbox. Daarna ga je naar Port Forwarding in je router en Forward je de App name 'Xbox live' in combinatie met het IP adres van je Xbox. Bij mij werkt dit uitstekend, heb altijd een volledige open verbinding. Misschien dat dit voor jouw router ook werkt?
     
  4. julian

    julian algemeenbekend

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,
    Ik ben naar de computer winkel geweest en heb mijn probleem uitgelegd.
    Hij zij dat mijn instellingen goed stonden en dat ik een netwerk kabel moest gaan gebruiken.
    Dus ik heb hem er net ingestopt en hij werkt!
    Ik heb dus geen NAT problemen meer! Bedankt voor julie tijd en moeite!
     
  5. julian

    julian algemeenbekend

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen, ik heb weer een probleem.
    sinds gister staat er nu dat mijn Nat Moderate is.
    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ik heb alles al gereset enzovoort.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is eigenlijk maar 1 oplossing en dat is andere provider.
    De problemen doen zich zowel voor bij ADSL als glasvezel van KPN.
    Op één of andere manier loopt de servers van KPN te kloten met de instellingen van de modem/router.

    Bij de ene werkt Experia maanden zonder 1 probleem en bij de andere met de zelfde modem en firmware werkt het slecht of helemaal niet.
    KPN heeft na aandringen een kleine tutorial op hun site gezet.
    Internet: Hoe kan ik mijn spelcomputer op het internet aansluiten?
     
  7. julian

    julian algemeenbekend

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou zeg ze geven echt weining informatie.
    Ik weet volgens mij meer dan hun.
    Overstappen mag ik niet omdat mijn vader toevallig geen problemen heeft met zijn laptop bij oude vertrouwde kpn. :mad:
    Ik zou wel een nieuwe router kunnen aanschaffen dat is mij ook vertelt via de telefoon.
    Alleen weet ik niet naar welke router ik moet kijken.
    Weet iemand een goedkope router die makkelijk in te stellen is voor open NAT.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2012
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hebben ze jouw het advies gegeven om een nieuwe router te kopen :mad:
    Waar zijn die idioten bij KPN mee bezig.

    De Experia onding van KPN is jouw toegang tot het internet , als hiervan de poorten potdicht zitten heeft een andere router aansluiten totaal geen zin.
    Een router achter een router aansluiten is altijd vragen om nog meer problemen.

    Een andere modem kopen met ingebouwde router heeft ook geen zin omdat je van KPN niet de inloggevens krijgt.
    Een andere firmware downloaden van de fabrikant van de huidige modem/router heeft ook geen zin omdat KPN werkt met een eigen versie.
     
  9. julian

    julian algemeenbekend

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens hun was dit de enigste optie die ik had omdat xbox 360 niet werd ondersteund door kpn had hij het over. Hij was wel zo flauw om niet te zeggen naar welke router ik moest kijken.:mad:
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Typisch ISP....zeggen dat je een nieuwe router moet kopen omdat ze de problemen vanuit hun niet kunnen oplossen :mad:
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan wel een andere router kopen maar waar moet je dan heen voor de ondersteuning ;)

    Kwam vorige week een folder tegen van KPN over het Experia gebeuren.
    Daarin wordt uitgelegd hoe je een console moet aansluiten op de Experia en daarmee stopte ook meteen de uitleg en ondersteuning.

    De fabrikant van Thompson krijgt veel klachten binnen vanuit Nederland dat XBL of PSN slecht/niet wordt op hun modems.
    Helaas kan Thompson hieraan niets aan doen omdat KPN werkt met een eigen firmware die ook nog eens zeer beperkt is als het gaat om instellingen en functies.

    Ziggo maakt nu ook gebruik van een gecombineerde modem/router.
    Wil je graag je eigen router gebruiken dan kan de helpdesk de router functie helemaal uitschakelen.
     
  12. thedutchgamekiller

    thedutchgamekiller ♥ MW3 + GTA IV ♥

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je kunt proberen en wat bij mij hielp was dit:
    1 Maak een vast IP-adres op je xbox 360 (wifi/lan maakt niks)
    2 Ga naar je router (192.168.2.1)
    3 Zet upnp uit
    4 Verwijder alles bij je port triggering/forwarding
    5 Maak bij Experiabox dit aan: 192.168.2.? (? is jou vast IP-adres)
    6 Ga naar je Xbox 360 en test opnieuw de connectie
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Deze optie werkt niet bij alle Experia ondingen.
    In een aantal Experia's kan je geen statische ip-adressen meer gebruiken.
     
  14. thedutchgamekiller

    thedutchgamekiller ♥ MW3 + GTA IV ♥

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan heeft hij zeker net die ene waar het niet kan :{
    Helaas, dan weet ik het ook voor je niet
     
  15. Durk68

    Durk68 Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de Arcadyan een adsl of vdsl router?
    Ik heb de nieuwste router van kpn, namelijk de ZTE H220N, hierin kun je probleemloos de poorten openzetten. Dit is wel een vdsl(2) router deze werkt volgens mij niet met adsl. (maar dit weet ik niet zeker). Mocht je een vdsl aansluiting hebben kun je kpn vragen of je deze router kunt krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Omzetten van ADSL naar VDSL heeft alleen zin als de lijn geschikt is voor hoge snelheden.
    Sommige Experia ondingen zijn al geschikt voor zowel ADSL als VDSL.

    Helaas staan de forums ook vol met klachten over de ZTE H220N modems.
    Zolang KPN niet officieel Consoles ondersteund zal de stroom met klachten alleen maar groter worden.
     
  17. julian

    julian algemeenbekend

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks helpt, ik heb er een beetje genoeg van. Ik ga wel blijfen uitrpoberen enzovoort, als julie nog tips & tricks hebben hoor ik het graag.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben bang dat je XBL nooit goed werkende zal krijgen.
    KPN > Experia > XBL is een hele hele slechte combinatie.

    KPN werkt met teveel verschillende modems en modem/routers , daarbij komt ook nog eens de verschillende soorten firmware's.

    Begin deze week nog lopen stoeien met een Thompson TG789vn.
    Had eindelijk een NAT open volgens de XBL Test , maar kon geen party starten en online gamen ging al helemaal niet.
    Vervolgens alle poorten handmatig open gegooid en deze gekoppeld aan een statische ip-adres , maar volgens de XBL test was de NAT nu Strict.
    Alles weer verwijderd en nu de UPnP aangezet en toen was de NAT weer open , maar online gamen ging natuurlijk nog niet.

    Heb veel netwerken gemaakt maar heb nog nooit zoveel ellende gehad dan met het Experia gebeuren van KPN.
     
  19. julian

    julian algemeenbekend

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is vanmiddag een wonder gebeurd, Ik heb mijn manuel instelling op de xbox in automatisch verranderd en het werkt :).
    Me Nat is nu weer Open, misschien kan ik wel wat meer leren van less is more :D.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2012
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helaas is een Open NAT bij Experia maar voor korte duur.
    Maar ook een Open NAT tijdens de Xbox Live test hoeft niet te betekenen dat alle poorten openstaan.
     

Deel Deze Pagina