Powersliden - Ethische kwestie

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door WouteR, 4 jun 2003.

  1. Seahawk

    Seahawk X-box addict

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien iets voor MGP 3!!!
     
  2. Meneer Eric

    Meneer Eric High Performer

    Berichten:
    359
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet er ook geen "Turbo-effect" van verwachten, he :)
    Het is eerder een manier om je soms beter te kunnen draaien terwijl je je snelheid opbouwt, of je bocht met een constante snelheid te nemen en toch goed in te sturen....ik zeg maar wat :)
     
  3. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe maak je dan precies een Powerslide??

    Ik doe automatisch schakelen, en wil ik zo houden ook ^^ :p
     
  4. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    @ Wolfje:
    Gas even helemaal los laten en meteen weer gas erop!


    1. Wat is het beste circuit om powersliden te oefenen??? mischien dat iemand een perfecte ruime bocht in gedacht heeft??

    2. Als je instelling SIM hoger zet....is het dan ook mogelijk om snellere tijden te halen? Of staan deze twee dingen los van elkaar?

    Alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2003
  5. ReApHeR

    ReApHeR Graveyard Squad

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    1) Mooie bocht is de bocht na en voor het rechte stuk op mugello :D

    2) Op 100% sim zou ik powersliden niet eens proberen :D en hard remmen ook niet ;) De tijden zijn dan ook iets van 0,5 tot 1 sec trager bij mij
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Mugello is idd mooi om op te oefenen. De eerste bochten serie kan je het een beetje doen en de latere bochten ook.

    Hoewel, de S-ses in Suzuka zijn daar ook uitermate geschikt voor..
     
  7. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik begin het al aardig onder de knie te krijgen. Beide circuits hebben idd goede bochten. Suzuka was in het begin wel moeilijk.

    Alleen stuur ik vaak nog te lang door, dit terwijl ik al weer rechtdoor moet. Oefening baart....
     
  8. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, ok, powersliden. Wat zal ik eens zeggen om me ertegen aan te bemoeien. In deel 1 kon ik het niet en in deel 2 wel en daarom gebruikik het nu wel. Het scheelt gewoon heel veel tijd, de top rijders doen het ook. Ik ben erg competetief ingesteld (een aantal van jullie heeft al eens gehoord, dat ik binnen de rankings ook nog een persoonlijke competitie met Thor NL er op na houd, ik moet gewoon voor hem eindigen) en daarom wil ik ook winnen en hoger komen. Dat kan dus alleen maar met een powerslide. Ga niet zeuren, dat het niet realistisch is, want het is niet echt, het is maar een spelletje. Als alle spelletjes zo realistisch waren als in het echt, dan was er niet veel meer aan, denk ik.

    1. Powerslides worden in het echt ook gebruikt. Voor zover ik weet alleen maar om iemand uit te remmen (de hogere snelheid corrigeer je bij het insturen door een powerslide), maar ik kan het mis hebben. Ze worden alleen niet zo ver doorgevoerd.
    2. Qua rondetijden gaat er toch ook iets vreselijk mis in MGP 2. Ik rijd nu 19 seconden sneller, dan rossi in de qualificatie op Mugello. Op Mugello wordt de zesde versnelling alleen gehaald op het rechte stuk. De rest gaat hooguit in de 5e versnelling. En de meeste bochten zelfs in 2 of 3.
    Ik denk, dat het spel niet echt spannend zou zijn, als we allemaal in die lage snelheden rond het circuit zouden gaan. De verschillen zouden dan een stuk minder groot zijn. Nu moet je op sommige stukken echt een vaste hand hebben, om die bike op de weg te houden en niet het gras in te sturen op hoge snelheid.
     
  9. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Sachsenring is denk ik ook een mooie baan daarvoor.

    Vooral het begin. en als je het eenmaal doorhebt dan doe je het ook nog in de snelle bochten (als je die niet haalt)

    Alleen de laatste bocht moet je niet proberen. dat val je geheid. maar die bocht is ook neit zo moeilijk dacht ik?

    Ik doe het nu zo'n beetje bij elke bocht waar je moet remmen. Alleen ik rem nog altijd teveel. dus de powerslide word nog niet optimaal benut bij mij.
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Dit klopt niet helemaal. Door het terug schakelen met nog relatief veel toeren gaat je achterband licht slippen. Hierdoor kun je de motor beter "zetten".

    Het powersliden wat je op TV ziet van oa de duc's, is een nadeel. Ze doen dit om de rest bij te kunnen houden. Alleen dit houdt je niet lang vol. Aangezien het banden letterlijk opvreet.


    Nog een Vraag:

    Moet je even stoppen met sliden tussen de S-bochten op Suzuka? Of is het één lange "slide"??

    Alvast weer bedankt voor jullie reacties


    ps. Zometeen even oefenen op de Sachsenring.
     
  11. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    duc's zijn toch ducatie's?
     
  12. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    yep, ducati's. Ze hebben daar een probleem met het frame in combinatie met de achterbrug. Ze willen echter niet precies aangeven wat er aan scheelt. Feit is wel dat de blokken erg goed zijn. Al met al blijft het een kappe prestatie voor de debutant.

    Maarre iemand antwoord op mijn vraag van 2 post hierboven??
     
  13. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik kwam net pas ergens achter. |:-

    je kunt bij de setting van je controller domweg de gevoeligheid instellen van het powersliden.

    Ik kon maar niet sliden op zachte banden. Nu dus wel!!!(stond bij mij op 2)

    Vond dit wel een aparte post waard!!
     
  14. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    huh waar stel je dat dan in ???
     
  15. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit werkt alleen im MotoGP 2 en je vindt het bij control settings... dus waar je je knoppen in kunt stellen.
     
  16. satan21

    satan21 New Member

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    1
    op hoeveel moet je hem dan zetten?
     
  17. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt eraan wat je zelf fijn vindt. Ik heb hem bijvoorbeeld op 4 staan.
     
  18. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik was altijd tegen, en eigenlijk nog wel een beetje. De game wordt er minder realistisch door. Ik doe het echter sinds twee dagen ook, en het werpt wel z'n vruchten af, want ik sta ineens top 250 in de rankings. Maar Climax had er beter aan gedaan om de powerslide sensitivity op 1 of 2 te houden, en niet 10 verschillende standen ervoor te nemen.
     
  19. crashing biggel

    crashing biggel www.racing-clan.com

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    over de Duc`s kunnen we kort zijn ,het probleem zit hem zeker niet in het frame/achterbrug verhaal , maar in de totaal afstelling van het rijwiel gedeelte , hun kunnen namelijk de hoek van het balhoofd verstellen dus de wielbasis verlenge/inkorten .ook zijn ze vrij om kortere/langere achtervorken te creeren .
    het probleem zit hem eerder in het absurd hoge vermogen wat ze in het blok hebben zitten (honda kan de duc nog niet bijhouden in de slipstream ) ook honda`s hebben last van het probleem van sliden (kijk maar naar sete gibernau afgelopen weekend , oja en ducati heeft zijn eerste winst binnen)
    op suzuka begin ik een nieuwe slide voor elke volgende bocht is de s-sectie, moet trouwens ook wel want als je van richting veranderd stop de powerslide ook automatisch.
    wel is het aan te bevelen om de tijdens de slide wel de motor al naar een rechte positie te brengen zodat je sneller achter elkaar de slide`s uit kunt voeren .
    maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk
     
  20. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    maarre dat powersliden snap ik niks van. ga er alleen maar slechter door de bocht mee. En ik hoor hele andere verhalen.
     

Deel Deze Pagina