1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Witcher 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 23 sep 2009.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als je liever een lineaire of geleide spelervaring hebt zijn Elder scrolls spellen ook niet echt voor jou bedoeld :+

    Ik vind die enorme vrijheid juist geweldig. In Skyrim kun je echt op avontuur gaan en je weet nooit wat je tegen gaat komen. Je hoeft geen quest te volgen of wat dan ook, gewoon een kant op lopen en kijken wat er gebeurt.
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Je weet dat je Oblivion en Skyrim ook third person kan spelen hè :+
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Ja, maar dat wil je niet. Dan heeft het de animatie van een poppenspel.
     
  4. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    die enorme vrijheid is ook gewoon niks voor mij wat skuriym en zo heeft

    amular heeft veel vrijheid maar toch weet je altijd wle waar je heen moet (door dat ding opje map) en dat vind ik erg fijn...

    @modder eter hoe zit dan in the withcer 2 dan en waarom the withcer 2 dan zoveel beter beter dan amular?
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Hehe daar heb je een punt :p Zit nog te twijfelen of ik hem op de Xbox 360 zal gaan spelen of op de PC. Speel liever op consoles maar grafisch is de pc-versie natuurlijk wel sterker. Kan natuurlijk ook laptop aan de tv hangen en de game met een controller spelen.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Smaken verschillen. Voor degene die vlotte actie en vooral veel actie willen: misschien is tW2 niet voor jou bedoeld. Ja, er moet best wat geknokt worden, maar de gevechten zijn eerder een aanvullend facet dan totaal overheersend in dit spel. Je bent vooral aan het questen (zoeken naar de juiste items en personen, soms horen daar ook kill X/Y missies bij). Er moet ook behoorlijk veel gepraat en gelezen worden in tW2. Doe je dat niet, dan raak je al snel de weg kwijt. Raakte je ook snel de draad/weg kwijt in Skyrim, dan is dit denk ik ook niet jouw game. De wereld van tW2 is lang niet zo groot als Skyrim, maar wel best complex/gevuld met allerlei lagen van quests en places to be en stuff to do. Soms vind je ook *eerst* een vaag item en moet je daarna uit gaan zoeken wat je ermee moet doen in tW2. Je brijn gaat niet op non-actief in tW2. In dat opzicht lijkt deze game ook wel een beetje op Divinity 2, waar de oplossing ook niet altijd zomaar in je schoot werd geworpen.

    Of om het anders te zeggen:

    1) ME3 heeft actierijke combat en het draait vooral om het vele vechten, heeft een interessant conversatie systeem, questing is beperkt, weinig loot/skills en de vrijheid die je hebt in de exploratie is beperkt.
    2) Amalur heeft actierijke combat en het draait vooral om het vele vechten, conversatie is redelijk en loopt voornamelijk uit op MMO questing (kwantiteit boven kwaliteit quests), deelt bakken loot uit, er zijn veel skills om te kiezen en er is een redelijke vrijheid in de exploratie.
    3 ) Skyrim heeft actierijke combat en er zijn veel gevechten. Combat is waarschijnlijk iets soepeler in eerste twee genoemde titels, maar niet minder interessant. Conversatie systeem is redelijk tot goed, questing is divers (maar niet altijd even complex), er is veel loot om te vinden, er zijn veel skills en er is erg veel vrijheid in de exploratie.
    4) The Witcher 2 heeft een gemiddelde hoeveelheid combat, een stuk minder zelfs in vergelijking met bovenstaande titels. Ook de gevechten zelf voelen slomer/tactischer aan (minder reflex gericht, maar je moet wel goed opletten). Conversatie systeem en questing is complex en divers. Loot is relatief beperkt in vergelijking met Amalur en Skyrim (low-key fantasy setting, dus je struikelt niet over de artifacts). Er zijn veel skills en de vrijheid in de exploratie is redelijk.

    Take your pick. Ik heb bij tW2 expres niets onderstreept omdat ik het gevoel heb dat geen enkel onderdeel bij deze titel echt eruit springt, in tegenstelling tot eerder genoemde titels. tW2 is meer equal parts combat / exploratie / questing / character building en is samen met Skyrim (edit:en DKS) het meeste gericht op de RPG gamers onder ons. Skyrim legt iets meer nadruk op de combat en heeft als main draw vooral de extreme hoeveelheid exploratie. Amalur en ME3 zijn eerst en vooral actiegames, met facetten uit het RPG genre in zich. Het zijn prima games, maar ik noem het geen full blown RPGs. Amalur had net zo goed een MMO kunnen zijn (dat is een op zichzelf staand genre!). ME3 is een shooter in een mooi jasje met een aantal RPG invloeden in de mix gegooid, maar wel met een geniaal conversatie systeem.

    EDIT: ik zal ook maar even Divinity 2 (Dragon Knight Saga versie) toevoegen aan dit lijstje.

    Divinity 2: actierijke combat en veel gevechten (combat voelt wel een beetje wonky aan), bij vlagen complexe en vooral erg diverse questing. Conversatie systeem is redelijk tot goed (wel veel leuke humor!). Er is veel loot te vinden en de exploratie is verrassend uitgebreid mede doordat je karakter in een draak kan veranderen. Ten slotte zijn er veel en diverse skills om te leren. Als ik aan DKS denk komen twee woorden in mij op: veel mogelijkheden. Het is mede door de diepgang in al zijn facetten geen gemakkelijke RPG, dus speel dit spel niet als je alleen in combat geinteresseerd bent.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Waar TW2 zich denk ik in onderscheid is de story en dan ook de invloed die je als speler daar op hebt. Je keuzes kunnen redelijk drastische wendingen aan het plot geven. Het plot is ook het belangrijkste, sidequest zijn ook meer ondergeschikt hieraan ...
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat is inderdaad één van de grootste pluspunten in tW2. Ik denk dat zelfs ME3 daar niet aan kan tippen. Heb die game nog niet helemaal uitgespeeld, maar volgens mij verander je daar niet een totaal hoofstuk in spel door de keuzes die je in het verleden als speler hebt gemaakt. Hoogstens wijzigen de reacties van NPCs en de uitkomsten van bepaalde quests ietswat. tW2 heeft de mogelijkheid om een geheel hoofstuk in het spel om te gooien doordat de bewegingsvrijheid beperkter is. Dat hoeft echter geen nadeel te zijn wanneer je van RPGs houdt die meer nadruk leggen op het vertellen van een complex en goed verhaal boven de ultieme beweginsvrijheid die je met name in Skyrim hebt. En de wereld in tW2 is mooi opgevuld, dus die beperkte vrijheid valt niet meteen als een zere duim op.
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Mmm ik moet dus ff afwachten en hopen dat er een demo komt!!!

    ma3 vind ik 100x niks skyrim ook niet
    amular = big love

    dus duimen dat er ee demo komt dat ik het uit kan proberen heo het voelt (weet iemand toevallig of er een demo komt??)
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wat vind je zo goed aan Amalur? De loot? De combat? Misschien helpt het antwoord de volgende ideale game/RPG voor je te vinden.
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Grappig om te zien al.die verschillende.meningen, ik.vond.Oblivion geweldig en Skyrim ook. Na het spelen van de Amalur.demo.en.wat videoreviews gezien te hebben dwnk ik.niet dat ik.de game ooit zal halen, het doet.me.echt helemaal niks.
     
  12. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    het looten maakt me niet zo uit, maar het feit dat je een open wereld hebt maar toch altijd weet waar je heen moet.. meerdere queests... dus je kan aan de hoofdquest of gewoon lekker rondgaan darrelen en sidequesten..
    de combat is vet.. je maakt je eigen style.. en lekkere snelle combat
    en ja t vinden van steeds betere armors enzo is vet
    en een aardig verhaal erom heen (hoewel het verhaal welwat dieper en intenser/aantrekkelijker had gemogen)
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ik weet niet of Dragons Dogma een goede RPG gaat worden, maar het klinkt misschien als een titel die in jouw straatje past. Diablo III is misschien ook een alternatief, maar daar is nog geen definitieve console release van bekend (wel PC in mei). Wat vond je van (de demo van) Dragon Age 2?
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Nog wat reviews:

    Eurogamer Italy (niet te verwarren met Eurogamer) - 10:
    Meristation (geen flauw idee wat dit is, maar het staat op Metacritic) - 9.6:
    Official Xbox Magazine UK - 9:
    Insidegamer - 9+:
     
  15. Jimbo NL

    Jimbo NL Active Member

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop stiekem dat TW2 vandaag al ergens te koop is :)
     
  16. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Tweakers ook inmiddels:

     
  17. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben bang dat ie vandaag niet in de verkoop gaat, morgen hebben we een grotere kans denk ik.
     
  18. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Da2 de demo even gespeeld leek me best vet maar t haalt het niet bij amalur! is TW2 iets ala DA2?
    ik vond DA1 in ieder geval niks....
    Daibale 3 lijkt me gruwlojk maar tja ben een console gamer...
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Foregames verkoopt hem al , ik heb hem gister besteld en hij is meteen op de bus gedaan

    dus als je in breda of tilburg woont kun je hem gewoon ophalen
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Kom op, je kunt toch wel wat meer moeite doen om je woorden correct te typen, zelfs dyslectische mensen kunnen nog beter typen 8)
     

Deel Deze Pagina