1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind persoonlijk het backlight verlichting van een budget Edge LED tv veel te fel en onnatuurlijk.
    Merk nog steeds dat mensen denken dat een Edge LED tv 100% bestaat uit LED's.

    Het merk Kogan verteld duidelijk dat het om Edge LED verlichting gaat.
    [​IMG]
     
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    CCFL is meer evenredig verlicht dan Edge LED maar op dit moment zou ik bij een budgetmodel enkel de Samsung D550 (CCFL) of D5000 (Edge LED) aanraden. Indien je meer geld heb te besteden direct naar Plasma te kijken.
     
  3. Durk68

    Durk68 Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de Samsung LE40D503 (het goedkoper broertje van de D550, minder aansluitingen) en ik kan je vertellen dat ik zeer tevreden ben over de beeldkwaliteit alsmede de inputlag i.c.m. mijn Xbox 360. Je moet hem eerst wel even goed instellen, scherpte op 0 of max. 10 instellen. Wanneer op je hem op gamemode zet, verslechteren de kleuren, deze heb ik in gamemode dan ook op 65 staan.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
  4. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    gisteren de nieuwe toschiba 3d tv mogen bewonderen, erg mooi dat je geen bril meer nodig heb
    alleen heb ik 2 -puntjes gevonden

    1 je kunt maar met max 5 personen tv kijken
    2 hij kost 9000 euro
     
  5. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee:cool:!

    Ik zit al een hele tijd te worstelen met mijn tv thuis en de "home cinema set" die we hebben. Deze set gebruik ik zonder problemen met mijn Xbox/PS3/DVD speler maar het lukt maar niet om 'm op de tv aan te sluiten! Erg frustrerend want wij willen het mooie geluid ook hebben als er bijvoorbeeld voetbal op tv is\o/

    Het gaat om de volgende tv: Samsung UE40D6200 LED-TV 40"
    En heb ook nog een foto van de achterkant;
    [​IMG]
    Als je op de link klikt zie je ook de specificaties etc.

    Daarnaast hebben wij de volgende "home cinema set": Denon DRA 385RD.

    Ik kon hier geen goede website voor vinden met een duidelijk overzicht van de specificaties:confused:.

    Ik heb zelf ook nog foto's gemaakt van ingang aan de achterkant van de Denon DRA 385RD;
    [​IMG]


    Via Google en de handleiding van de tv ben ik erachter gekomen dat een HDMI/DVI aansluiting en een audio aansluiting de oplossing kan zijn. Alleen snap ik niet hoe ik deze moet aansluiten & welke kabels ik daarvoor nodig heb:{|:-;
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hopelijk kunnen jullie mij ermee helpen en kan ik eindelijk tv kijken met wat fatsoenlijk geluid:cool:!

    Met vriendelijke groet,

    Cryton NL:thumbs:
     
  6. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Viel mij ook op toen ik TV's bekeek in winkels, ook ben ik er toch ook geen expert in. Ze staan daar sowieso al op standje knalkleur, en de Edge LED knallen er nog harder uit dan de CCFL.

    Hier twee CCFL TV's, Sony EX500 (2010) en Sony CX520 (2011)

    Je wilt het geluid van je TV op je receiver horen, dan heb je op je TV de audio uitgangen nodig (je hebt de ingang aansluitingen van je TV gefotografeerd)
    De foto's van je receiver zijn de audio ingangen, dat is juist.

    Zo even vlug gezocht, de Denon DRA 385RD is een stereo receiver, dus geen digitaal geluid 5.1(?)
    Hoe heb je de Xbox 360/PS3/DVD trouwens aangesloten?

    Heeft je TV een analoge audio uitgang (2x tulp)? Die ziet er qua aansluitingen hetzelfde uit als de audio ingangen op je receiver.
    Indien ja, kun je een 2x tulp kabel gebruiken en en die op één van de audio inputs van je receiver aansluiten.
    http://www.kabeltje.com/tulp-aansluitkabel-15-meter-pf-16.html

    Als je TV dat niet heeft, maar wel een hoofdtelefoon aansluiting (jack), kun je als audio uitgang van je TV gebruiken.
    Dan heb je zo'n kabel nodig:
    http://www.kabeltje.com/jack2x-tulp-aansluitkabel-15-meter-pf-208.html

    Zo heb ik het zelf gedaan op mijn Sony naar mijn stereo set. Die TV heeft geen 2x tulp uitgang, wel een hoofdtelefoon uitgang.
    Die TV heeft instelling waarmee de hoofdtelefoon uitgang ingesteld wordt als audio uitgang, wat ervoor dat het volume van je receiver onafhankelijk is van het volume van je TV.

    Hopelijk kun je het een beetje volgen :)
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2012
  7. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee!

    Allereerst hardstikke bedankt voor de uitgebreide en snelle reactie! Geweldig:)

    Ik heb mij PS3 aangesloten door de rode & witte tulp van de PS3 in de achterkant van de receiver te steken. En heb daarbij het kanaal video gekozen. Op de voorkant van de receiver kon ik dat kanaal ook selecteren en voilá. Ik heb geluid:)

    Ik heb zelf nog een rode en witte tulp naar 3,5MM(?) jack. Die je ook gebruikt voor een iPhone/iPod:) Werkt deze ook? En kan ik dan het op dezelfde manier als de PS3 aansluiten?
    Dat ik dan een lege ingang kies op de receiver met de tulp aansluitingen en de andere kant op de hoofdtelefoon ingang?

    Maar als de aansluiting als hierboven heb gebruikt, hoe stel ik dan op de tv in dat het geluid via de receiver gaat:)?

    Nogmaals hardstikke bedankt!

    Met vriendelijke groet,

    Cryton NL:cool:!

    EDIT: Via deze website ben ik erachter gekomen dat ik een optische digitale audio uitgang heb op de tv:) Kan ik dan niet de 2x tulp op die aansluiting aansluiten:)? En heeft dit betere kwaliteit dan de hoofdtelefoon uitgang:)?
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2012
  8. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoppaaa!!!:D:D

    Het is gelukt! Ik heb de hoofdtelefoon ingang gebruikt en het werkte meteen. Hardstikke bedankt:cool:
     
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Top dat gelukt is :)
    Heb je een bepaalde instelling aan moeten passen in je TV voor het werkte of?

    Afhankelijk van je hoe je alles aangesloten hebt, hoef je nu in principe alleen die kabel tussen je TV (hoofdtelefoon) en de receiver te gebruiken. De Xbox/PS3/DVD speler sturen het geluid naar je TV, waarna de TV het doorstuurt naar je receiver.

    Van optisch (digitaal) naar tulp (analoog) gaat niet werken.
    Dat zijn twee verschillende signalen, optisch gaat met rood licht.
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    En? :+
     
  11. xboxen

    xboxen Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede uitleg. Moet binnenkort een nieuwe toestel kopen :) met die bak die nu in de woonkamer staat hoor ik waarschijnlijk in de stenentijdperk
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer morgen een fatsoenlijke camera te fixen en als dat niet lukt dan neem ik wel foto's met mijn Ipad 3, Galaxy S2 of Olympus oude POS camera.
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Vet. Vind het altijd leuk om de setup te zien van mensen. Ben sowieso op zoek naar een betaalbare tv voor mijn schoonouders die na 10 jaar een nieuwe televisie willen. Heb ze al gewezen op de tv die ik heb (UE40D5000 van Samsung) maar andere suggesties kunnen natuurlijk nooit kwaad :)
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal ook wel een paar foto's nemen van mijn andere setup.
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals beloofd hierbij mijn bevindingen van de Panasonic TX-P42ST50E.

    Laten we eerst maar beginnen met de specs van de TV, het is een 42" (107cm) 3D ready Full HD Plasma TV. De TV is voorzien van 3 HDMI poorten, 2 USB poorten, 1 component aansluiting en 1 Scart aansluiting beide met hun eigen adapter. Het design is simpel maar in mijn opinie velen malen beter dan de voorgaande ST30 en GT30 serie. De TV heeft een dunne omlijsten en is zelf ook redelijk dun. Het is geen Samsung qua design maar kan er in mijn opinie goed mee door.

    2D beelkwaliteit:
    Ja een goede TV maak je of breek je met beeldkwaliteit. Uiteraard smaken verschillen maar iedereen die een accuraat beeld van zijn TV wil zal sowieso moeten beginnen bij de True Cinema beeldmodus. Aangezien iedere TV anders is ga ik geen uitgebreide beeldinstellingen posten omdat dit nutteloos is. Ik geef wel een startpunt wat universeel gehanteerd kan worden:
    True Cinema modus
    Contrast 46 van de 60
    Helderheid 0
    Kleur 28
    Gamma 2.4
    IFC Uit
    16/9 Overscan Uit
    Pixel Orbiter Auto (eerste 200 uur Aan)

    Om maar met de deur in huis te vallen. De zwartwaarden zijn werkelijk ongelovelijk. Ongeacht de scene blijven de zwartwaarden 100% stabiel zonder fluctuaties. Geen floating blacks wat voor een VT20 bezitter een enorm genot betekent. Het grootste genot voor mij persoonlijk is dat er geen enkele tint zit in het zwart, geen blauw/paarse of rode tint maar gewoon mooi zwart. Het kan uiteraard nog altijd beter maarja daar krijgen we binnenkort OLED TV's voor.

    Door middel van de uitgebreide kalibratie mogelijkheden van de ST50 met een 2 staps witbalans, 3D CMS (Color Management System) en Gamma instellingen zijn de mogelijkheden voor zo'n Panasonic mid-range model nog nooit zo uitgebreid geweest. Het resultaat betekent een platte witbalans vanaf 20 IRE tot en met 100 IRE, accuratere kleuren dan mijn VT20 doordat ik nu een 3D CMS heb in plaats van het 2D CMS en een gamma tracking die met lichte uitschieters gemiddeld op 2.21 uitkomt. De TV heeft ook relatief veel lichtopbrengst met de piek op een 100 IRE patroon op 126cd/m2. Kortom mooie strakke beelden met veel contrast, mooie kleuren, een goede witbalans en een mooi verloop tussen donker en licht.

    3D beeldkwaliteit:

    Sja 3D vind ik een mixed bag. Door een lange en vermoeiende kalibratie heb ik uiteindelijk het beeld zeer accuraat kunnen krijgen. Het resultaat is bijna een even accuraat beeld in 3D als in 2D. Ten opzichten van mijn TX-P50VT20EA valt als eerste het gebrek aan tint in het beeld, geen vage laag over de beelden die veroorzaakt werd door de afgrijzelijke witbalans van de VT20. Goede controle over het CMS betekend dat kleuren gekalibreerd vol en warm zijn, de witbalans is netjes stabiel zonder echte uitschieters, de gamma waarden blijven gemiddeld stabiel op 2.18 en het beeld is rustig waardoor 3D goed te volgen is zonder dat je het gevoel heb je in te spannen zoals bij de eerdere 3DTV's. Het 3D effect is bijna vergelijkbaar met passief 3D. Dit komt overigens niet zonder een zeer groot minpunt. De zwartwaarden in 3D zijn echt verschrikkelijk slecht. Het voelt bijna alsof ik naar een 5 jaar oude LCD monitor aan het kijken ben. Bij de meeste 3D Blu-rays zal dit niet opvallen omdat deze in een 1.78:1 formaat zijn zonder balken maar bij een 2.35:1 of 2.40:1 film zie je constant de balken die totaal niet in de omlijsting wegsmelten. Hier zal Panasonic toch echt met een firmware update voor moeten komen ook al zal dat resulteren in een minder helder beeld in 3D. De lichtopbrengst in 3D is niet zo hoog als in 2D maar zeker stukken hoger dan bij de VT20. Ik gok dat de TV bij een 100 IRE patroon op ongeveer 95-105cd/m2 uitkomt. Het startpunt wat gehanteerd kan worden voor beeldinstellingen in 3D is:

    True Cinema modus (3D)
    Contrast 52 van de 60
    Helderheid 0
    Kleur 30
    Gamma 2.2
    IFC Uit
    16/9 Overscan Uit
    Pixel Orbiter Auto (eerste 200 uur Aan)

    Plus- en minpunten:
    + Ongelovelijk stabiele resultaten na kalibratie
    + Mooie instap tot één van de beste 2D en 3D beelden op de markt
    - Wordt relatief kaal geleverd (TV met de basis benodigdheden)
    - Slechte zwartwaarden in 3D wat in donkere content erg frustrerend werkt (door update 1.253 is dit een stuk beter maar nog steeds niet helemaal goed)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2012
  16. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ging helemaal automatisch:) Ik drukte de kabel erin en het tv geluid viel uit. Dus zette ik de receiver aan hij deed het. Super:D! Vooral nu de CL erop is vanavond hahah:cool:
     
  17. Cage82

    Cage82 Instant Classic

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vandaag een Sony Bravia 3D tv type KDL-40EX-720 nu werkt het 3D perfect als ik films kijk (streamen via een Mede8er) maar als ik Gears of War 3 ga spelen dan lijkt het wel of het hele 3D niet werkt.

    Iemand een oplossing hiervan misschien?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    2D omzetten naar 3D is een mooie optie maar ik vind het maar slecht werken.
     
  19. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie review. Thx :).

    Ik heb de 50ST50 op het oog. Zeker voor die prijs € 1.150,- is dat echt een koopje. 3d kan me eigenlijk gestolen worden omdat ik er op 5 meter vanaf zit. Er worden geen brillen meegeleverd toch standaard?
     
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee uiteraard zitten er geen 3D brillen bij maar gezien de kwaliteit van de TV vind ik dat niet eens erg. De 3D brillen zijn erg goed, voelen wel een beetje goedkoop aan omdat ze van lichtgewicht plastic zijn (om het gewicht laag te houden) en kosten ongeveer 99 euro.

    Als je de TV niet perse meteen wil hebben zoals ik dan zou ik je aanraden nog een paar weken te wachten totdat de TV volop te krijgen is. Op die manier kan je nog wel 100 euro of meer van de prijs afpraten bij de winkel of bij een goedkopere webwinkel kopen.
     

Deel Deze Pagina