Schieten moet je alleen doen als je goed vrij staat, anders is het een stuk lastiger en gaat hij er vaak niet in. Verder is timing ook erg belangrijk en is het ook per speler verschillend. Oefenen is iig erg belangrijk en vanzelf gaat het lukken.
Wat hierboven gezegd wordt inderdaad, let ook goed op als je een wedstrijd speelt op het aantal streepjes bij de spelerbalk. Hoe meer streepjes hoe beter hij van die positie kan schieten. Zo zijn er maar weinig centers die er een lekker jump shot hebben. Kijk ook naar de CPU op welke momenten die schiet, je kan ook als je LT inhoudt skillmoves gebruiken om jezelf vrij te maken voor een schot. Als je eenmaal doorhebt hoe alles werkt wordt het veel leuker.
Schieten mt met X is voor bitches. Geloof me, blijf schieten met de trigger. Je hebt dan precies het gevoel wanneer je los moet laten. Elke speler heeft inderdaad een ander schot, zo is die van Carmelo heel snel terwijl die van Nowitzki heel langzaam is. Kies een belaald team en spendeer ongveer 10/15 minuten per speler in de practise mode om zo het schot onder de knie te krijgen. Clubs zoals Clippers, Knicks zijn leuk om mee te spelen en hebben ook nog wel goede spelers. Laat je niet afschrikken door de moeilijkheid in het begin, want de leercurve is abnormaal hoog.
Cavaliers is ook heel leuk om mee te spelen, ratings van de spelers zegt niet alles. Gibson PG 62 en ik scoor er makkelijk 20'ish punten mee als ik wil, heeft een heel goede shot release.
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wanneer nou het moment is om los te laten Vind het echt moeilijk maar wel leuk
Iedere speler heeft ook een andere release he! De ene speler heeft een hele snelle release, de ander een hele langzame. Het is het handigst om eerst een tijdje met één team te spelen zodat je precies de releases weet van iedere speler en shot feedback aanzetten als je met een nieuw team gaat spelen. Al wordt shot feedback als je wat langer speelt wel een beetje als mietig gezien.
Met gewone settings en niet op player % dan is het schieten toch makkelijk, rechter knop omhoog duwen en dan loslaten om te schieten. Als je sneller wilt schieten moet je dit heel snel doen heeft nl. ook effect. En als je hem (heel snel) naar boven en beneden doet zorg je ervoor dat de bal het backboard raakt en binnen gaat in plaats los in het netje.
Ik doe altijd pookje naar beneden en dan loslaten, net andersom dus. Iedere speler heeft een andere release idd, let daarop. Indien je nog écht een noob bent en je het nog niet wist: Ga niet schieten met centers. Over het algemeen een slecht idee. Vrienden van me die er niks van snappen en een keertje 2K willen spelen proberen altijd met iedereen drietjes te raken, including centers
Haha ja bekend fenomeen . Ik zet zelf altijd Ibaka op Center, die kan ook nog wel wat midrange schieten.
Pff Ben nou weer even bezig, nu een paar potjes zelfs gewonnen (tsja op dom geluk) Maar moet je dat schieten nou helemaal op gevoel doen, want ik weet nog steeds niet wanneer je nou precies los moet laten, en ik zou ook niet weten hoe ik hier achter moet komen. Ik doe telkens maar wat Via dat trainings centre word ik ook niet veel wijzer, daar laten ze ook niet zien hoe je nou moet weten wanneer je los moet laten. Op gewoon maar wat doen heb ik het trainings centre gepasseerd Verdedigen idem, ik druk wat op de X en de Y knop en soms pakt hij hem op dom geluk en dribbel ik weg. Ben ik nou zo dom? of is het nou echt zo moeilijk
[yt]MCDH7HHSxIw[/yt] In principe geldt: bal net na het hoogste punt loslaten. De shot indicator geeft duidelijk aan of je te vroeg of te laat gooit. Verdedigen: hou LT vast om te locken. Als hij een actie doet kun je proberen te stealen, maar dat is onwijs lastig. Beter kun je gewoon proberen te blocken met Y zodra hij schiet. Maar ook echt alleen met Y. Enne, toen ik net begon had ik precies hetzelfde. Als je eenmaal de release points van een aantal spelers kent van gaat het steeds beter!
In het begin vond ik het zelf ook een vrij lastige game dus je bent niet de enige. De eerste week dat ik het spel had schoor ik zoals ik dat vroeger bij FIFA deed: gewoon de schietknop zolang mogelijk ingedrukt houden. Wat bij mij heeft geholpen is een myplayer. Ga met die myplayer in een shootaround (als het in 2k12 tenminste zo heet) dus waar je vrij kunt schieten en zet de shot feedback aan. En nu maar op verschillende momenten loslaten en kijken op welk moment het icoontje groen is. Als dit eenmaal is gelukt moet je het gewoon blijven doen en op een gegeven moment herken je het ritme en weet je wanneer je los moet laten. Qua defends moet je de aanvaller gewoon voor je laten. Steals zijn te veel op geluk gebaseerd als de aanvaller gewoon aan het dribbelen zijn en het zal je alleen maar fouten opleveren. Het enige moment waar het volgens mij echt nut heeft is als de tegenstander past, dan kun je er met X tussen springen maar dat is vrij lastig dus hou het voor nu maar bij het voor je houden van je man. Dus echt alleen dat en als hij gaat schieten dan spring je om te blocken met Y. Hopelijk kun je er iets mee
Dank voor de toelichting hier kan ik zekerwat mee. Tyrant ook bedankt! Ik zal morgen weer even aan de slag Nog even: hoe zet ik schot feedback/ indicator aan?
Steals moet je maar laten op dit moment, je kunt proberen de passing lanes te spelen. Als je hem echt wilt afpakken van je tegenstander dan moet je goed timen en geluk hebben. Met Rondo of Chris Paul is het al veel makkelijker, ooit eens 10 steals gehad met Rondo in 1 game. Net trouwens een frustrerend potje gespeeld tegen de Houston Rockets maar uiteindelijk toch gewonnen. Zij hadden iets van 24 offensive rebounds en ik maar 4, Scola met 3 à 4 putback dunks. Had niet verwacht dat ze zo goed waren maar het lukte me niet om de leiding te nemen of op gelijke hoogte met ze te komen. De hele wedstrijd een achterstand gehad van 6 tot 13 punten. In de 4de quarter half court press/trap toegepast en na enkele minuten kwam ik tot op 2 punten van ze en uiteindelijk ben ik er over gegaan met nog 2-3 min te gaan. Ik ramde Lowry per ongeluk wanneer ik naar de basket ging met Gee en Lowry raakte geblesseerd (\o/) waardoor Boykins de nieuwe PG werd. Irving vs Boykins = easy 3's. Heb in 2 minuten tijd 3 drie punters gescoord, Boykins komt namelijk niet tot aan zijn enkels. Mijn Cavs staan nu 1ste in de conference (8-2) en zij 10-4. Ik post morgen de stats van Irving want die waren abnormaal goed.
Irving: 48 PTS - 6 REB - 17 AST - 5 STL -3 BLK - 4 TO - FG:15-31 3PT: 11-24 () - 7/7 FT Gee: 33 PTS - 7 REB - 5 STL - 2 BLK Jamison: 16 PTS - 7 REB - 3 AST Varejao: 13 PTS - 7 REB Parker: 12 PTS - 7 REB Rockets 125 - Cavs 132 Jammer dat ik niet 2 extra blocks had, dan krijg je een achievement denk ik.
Speelt er niemand Association in NBA 2K12? Ik moet nog iets van 14 wedstrijden spelen (en dan 1 à 2 rondes in de playoffs maar ik verlies waarschijnlijk de conference finals tegen Miami of de finals tegen Thunder) en wil zo graag 1-2 seizoenen verder simmen. Bij de Cavs heb je heel wat contracten die aflopen waardoor ik redelijk veel cap space heb het komende seizoen EN het seizoen daaropvolgend. Ik heb gisteren al even gesimmed om te kijken wie en wat ik kan en wil signen. Uiteindelijk zag het er zo uit Seizoen 12-13 PG: CP3 (rating 94)/ Irving (88 )/ Gibson (zijn rating stijgt van 62 naar 68 maar is op 62 al ongelooflijk goed) SG: Fields / Danny Green SF: Gerald Green / Casspi/ Odom / Honeycutt PF: Thompson (rookie die ik al had) / Ivan Johnson/ Jamison C: Hawes / Varejao De bedoeling is om Casspi en Odom te traden maar 1. zij moeten/willen niet per se spelen 2. hebben beide een 1 jarig contract van 1-3 miljoen wat weinig uitmaakt. CP3 heb ik een 5 jarig contract gegeven van 96 miljoen, Hawes een 4 jarig contract voor 15-20 miljoen, D. Green/G. Green/Fields heb ik een contract van 1 jaar gegeven voor 2-4 miljoen wat ongelooflijk cheap is. Ivan Johnson heb ik een 5 jarig contract gegeven voor 800k per jaar. De free agents stellen echt weinig voor buiten CP3 of Deron Williams, de FA's zijn pas interessant na het seizoen 12-13. Tot daar heb ik ook weer gesimmed en dan zag mijn team er zo uit nadat ik CP3 getrade had voor Paul George en Hibbert. Seizoen 13-14 PG: Irving / Gibson SG: Paul George/Green SF: Fields/... PF: Ibaka (3 jarig contract) (free agent, OKC biedt Harden een 7 jarig contract aan van 107 miljoen :{)/ Ivan Johnson/Thompson C: Hibbert / Varejao Paul George heeft een 1 jarig contract van 4 miljoen die ik het jaar er op kan verlengen met opnieuw 1 jaar voor 5 miljoen. Ibaka heeft een 3 jarig contract van 30 miljoen en Hibbert een 4 jarig contract van 40 miljoen. Enkel vind ik dit team te defense minded, ik heb liever een upcoming superstar zoals Harden (top 5 SG imho) of OJ Mayo maar beide hebben dus een ontiegelijk lang contract van 90-110 miljoen. :{ Rudy Gay had ik ook graag gewild maar dat lukt niet. Harden kon ik wel traden maar dan wilt OKC CP3 & Irving hebben wat belachelijk is. Het seizoen 14-15 zijn Lebron James en Carmelo Anthony beide de enige top free agents maar die kan ik niet tekenen, beide willen een 5-6 jarig contract van 110-118 miljoen dollar.