oke het is heel simpel ik wil met 3 xboxen samen online, dit gaan wij doen in een schuur, alleen is daar geen wifi verbinding. er is echter wel 1 ethernet kabel. ik zat zelf te denken om een ethernet switch te gebruiken. de vraag is werkt dat? zo niet hoe zou het wel kunnen. het gaat 2 xbox 360 slim en een arcade alvast bedankt gr barend
Wil je online met meerdere Xbox360 dan hen je een goede router nodig die geen problemen heeft met UPnP (Universel Plug and Play). Werken met open van poorten gaat bij de meeste routers niet omdat je een poort maar aan 1 ip-adress kan koppelen. Van de router in de huis gaat er 1 ethernet kabel naar de schuur en daar kan je hem verdelen met een Switch. De prijs van een 4 poorts switch zal rond de € 10 liggen , denk aan merken zoals Konig , Sweex , TP-link. Heb zelf 2 Switches van TP-Link en die doen perfect hun werkt. 8 poorts 10/100 was € 14,95.
oke bedankt, ik ga wel kijken of het openen van de poorten gaat lukken, anders kunnen we toch alleen lan spelen of denk ik nou verkeerd.
Poorten heb je alleen nodig als je contact wilt maken met de buiten wereld. Je moet wel gebruik maken van de UPnP in de router. Doe je dat niet dan zullen de Xbox360 elkaar namelijk afmelden bij XBL , heb dat probleem namelijk hier in huis met 2 Xbox360. Voor een kleine LAN party in huis heb ik geen poorten hoeven openzetten.