Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb sinds zondag Lion, maar nu krijg ik de hele tijd een irritante autocorrectie, maar dat wil ik helemaal niet. Hoe krijg ik dit weg?
     
  2. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    System preferences -> Langauge & Text -> Text -> Correct spelling automatically.

    Weet niet hoe het in het Nederlands is maar zou hetzelfde moeten zijn.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.
    Mijn externe harde schijf wilde vandaag niet mounten, hij herkende hem wel in schijfhulp maar gaf aan dat hij niet verbonden kon worden.
    Als ik herstel drukte daar dan gaf hij aan dat de journal niet werkte oid.
    Na wat google werk en wat codes uiteindelijk mijn journal uit kunnen schakelen en via schijfhulp weer kunnen inschakelen.
    Nu wordt hij weer herkend alleen is hij echt enorm traag!
    Ik probeer nu dus al mijn gegevens te back uppen maar hij heeft er net 30 min over gedaan om 1 gb te kopiëren via FireWire 800!!!
    Ik heb er nog niet heel veel op staan maar zit wel met een deadline en ik heb gegevens nodig van mijn schijf.
    Iemand enig idee hoe dit op te lossen is of het zelfde heeft mee gemaakt?
     
  5. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vraag aan de Apple/Mac mensen.

    Voor mijn studie (Media&ICT) heb ik af en toe een laptop nodig, alleen weet ik niet welke.

    Ik heb het vooral nodig voor het Adobe Pakket. Dus Photoshop, Illustrator, Flash en wat er nog meer op lijkt. Daarnaast wil ik ook Adobe Photoshop Lightroom 4 goed kunnen draaien. Wat ik er verder mee moet kunnen... Internet, Office en Film kijken.

    Welke laptop raden jullie mij aan voor de bovenstaande?

    O ja, budget? Gezien de prijzen van Apple...Zo goedkoop mogelijk :D (ik kan gebruik maken van studentenkorting zo een 10%)
     
  6. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik hoorde dat de nieuwe Macbooks binnenkort uitkomen, iemand weet wanneer ongeveer?

    Ik ben binnenkort ook toe aan een nieuwe laptop, ik wil iets lekker draagbaars, makkelijk en snel. Zat eerst te kijken naar de Dell xps 13, maar ben ook wel nieuwsgierig naar een Apple. Lijkt toch ontzettend veel voordelen te hebben, zeker voor een regular user zoals ik.

    Ik denk dat ik voor de 13,3 inch Macbook zou gaan, tenzij de nieuwe 15 inch heel licht en wat dunner wordt. 256 Gb SSD is ook wel een must.
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Niemand behalve Apple, maar verwacht wordt juni/juli.
     
  8. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hallo... ik heb een vraag is een een goede music player i.p.v. iTunes op de Mac? Want ik wil van die gare slome zooi af, verschrikkelijk programma! Ik wil slepen en dan gelijk draaien en niet alles moeten installeren dubbel kopiëren etc...

    Iemand een beter alternatief? Zoiets als WMP/WinAmp.

    Edit: al gevonden http://www.winamp.com/mac
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2012
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heeft lang geduurd voordat Winamp eindelijk op de Mac kwam en die is nog lang niet zo geweldig als ie tijden terug op Windows was. Weet niet of ie enkel met import iTunes library werkt, of ook gewoon old-skool drag & drop.
    Moeten er nog wel meer zijn. Gebruik zelf iTunes, omdat alles nu redelijk ok in de library staat en dan vallen alternatieve apps snel tegen. Kan zo snel even niet de namen van paar alternatieve apps bedenken. Winamp uiteindelijk er weer afgegooid, wellicht dat ik die of een ander nog wel eens een poging waag.
     
  10. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    iTunes is niets mis mee maar toegegeven je moet er wel even mee leren omgaan wat vrij slecht geregeld is.

    Kijk even naar Clementine of Miro 5! Schijnen, zelf geen ervaring, goede alternatieven te zijn.
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hij werkt gewoon met drag & drop dus dat is wel fijn, je kan ervoor kiezen om je muziek uit iTunes te laten importeren maar ik gebruik geen iTunes omdat ik het gewoon een zuigend programma vind op Windows en op Mac.

    Ik kan het geen eens verwijderen... 8)

    [​IMG]

    Thanks ik zal ze checken, maar WinAmp doet ook al wat ik wil helaas is het wel nog een Beta en doet hij soms nog een beetje raar in de zin van het icoon in de dock geeft een ? aan maar dat vind ik niet zo'n probleem.
     
  12. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Me zolder is klaar!

    Hier een foto van me zolder *) ( nog een bende maar moet alles nog wegwerken enzo)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2012
  13. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf! iPad aan de muur?

    Nu als de donder opruimen en nog meer foto's maken want ik denk dat het dan heel veel mooier is dan nu.
     
  14. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Prachtige kamer BBE TheOne, maar het Apple-logo met Steve silhoutte is wat mij betreft de druppel die de emmer doet overlopen wat betreft Apple liefde.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kan je ook commands in je right-click-menu krijgen?
    Dat vond ik in Windows zo ideaal, op een map van een genre, artiest of cd staan en dan 'Play in Winamp'. Kon ik m'n muziek tenminste fatsoenlijk makkelijk en snel georganiseerd houden zonder te hoeven kutten met ID3 tags, en makkelijker een of meerdere genres afspelen.
     
  16. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Zeau,

    Ik heb mijn Air verkocht. Een prachtig apparaat, maar kreeg een mooi bod (250 euro minder dan waar ik hem voor gekocht heb) en met het oog op de nieuwe retina MacBooks die waarschijnlijk uit gaan komen, wil ik wel een gokje wagen.

    Ben benieuwd! :)
     
  17. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Is het nog mogelijk die MobileMe code weer in te leveren? Zag hier net nog 1 jaar MobileMe liggen.

    (En een applecare voor de iMac:emo:, m'n pa is echt een doorzetter als het ff niet lukt met installeren haha)
     
  18. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
  19. Sjarrl NL

    Sjarrl NL De Sjarrl

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    1
    Gaaf man! Vooral dat logo met Steve is inderdaad erg gaaf! Hoe heb je dat gedaan joh?
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Vraagje:

    Sinds een aantal weken gaat mijn iMac niet meer sluimerstand. Het beeldscherm gaat wel uit, maar de rest van de computer blijft gewoon draaien. Iemand enig idee hoe dit kan?

    Ik draai OSX Lion.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina