1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je een MacBook haalt voor je opleiding moet je windows waarschijnlijk gaan emuleren. Meeste programma's waar ze op scholen mee werken zijn alleen voor windows. Iemand in mijn deeltijd opleiding heeft ook een MacBook en hierdoor alleen maar gezeik.
     
  2. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeten erbij te zetten. Ik wil het dus zo compact mogelijk hebben. Dus max 13" scherm met een hoge resolutie.

    @GForce
    De programma's die ik ga gebruiken zijn van Adobe en Microsoft Office. Beide worden officieel geleverd voor een MacBook. Dat zal dus geen probleem zijn denk ik. Maar het hoeft ook geen MacBook te worden. Het was maar een voorbeeld.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    In dat geval zou ik voor iets gaan wat net wat groter is, anders heb je een hele zwakke laptop met een lage resolutie, of je moet een stuk meer uitgeven (bijvoorbeeld deze of deze)

    Dit is dan een hele mooie, is 14".
     
  4. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht zelf als eerste instantie op dit model(13" 128GB). Met studentkorting kost het 1149,00 euro :x
    Heel veel geld dus. Ik ben nu op mobiel, kan dus nu moeilijk vergelijken met de laptops die jij aanraad.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Als je een Macbook koopt zou ik wel via Tweakers kijken, dan heb je een betere voor minder geld, bijvoorbeeld deze.
    Of hier nog een mooie Windows laptop voor iets meer dan 1000,-.
    En hier nog wat anderen.
     
  6. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de moeite, maar ik zie het verschil niet.. Beter en goedkoper? Volgens mij zijn ze precies hetzelfde en via tweakers is het zelfs duurder. Of mis ik iets?

    Met studentkorting is een MacBook 13" 128 GB met 4GB RAM 1149,54 euro via Apple.
    Goedkoopste via Tweakers is een MacBook 13" 128 GB met 4GB RAM 1188,81 euro. Als je op de link klikt wordt het opeens duurder |:-

    Nu ik die bedragen zo zie....8) Worden die krengen niet goedkoper?:emo:
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Zal wel de verkeerde hebben gelinkt ofzo, zijn idd dezelfde :9.
    Die Macbooks worden niet goedkoper, pas als er nieuwe modellen komen maar alleen Apple weet waneer dat is.
    Misschien kun je nog een mooie tweedehandse vinden op Tweakers of Marktplaats?

    E: Ik was vergeten de studentenkorting mee te rekenen, dus vandaar :p.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  8. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Even rondkijken dan :) Bedankt voor je hulp :b:
     
  9. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Wil ook een nieuwe laptop aanschaffen nog tips?



    Wat is je budget?
    Max 750 euro

    Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken?
    - Internet
    - Multitasken Newsgroepen downloaden/internetten.
    - Hd films afspelen
    - Af en toe een game redelijk kunnen spelen. (hoeft niet op ultra high etc)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2012
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Een algemeen vraagje, hoezo laat zowat elke Windows laptop gebruiker die ugly stickers er op zitten? :+
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Haha dat is toevallig. Heb ze er net gisteren vanaf gehaald na een jaar ofzo :+
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Vraag ik me ook altijd af. Bij mij op school heeft ook letterlijk iedereen in de klas de stickers er nog op zitten, zelfs als ze al los beginnen te laten, laten ze ze nog zitten :+

    Het eerste wat ik deed toen ik m'n laptop uit de doos haalde was de stickers eraf trekken.

    Dit is het beste wat je gaat krijgen voor dat geld:
    http://tweakers.net/pricewatch/298030/asus-n53sv-s1886v.html

    En dat is echt een enorm goede deal, heb een jaar geleden ~1000 euro betaald voor dezelfde laptop. Het kan echter ook verstandig zijn om even te wachten op de nieuwe laptops die gaan komen met de nieuwe serie van Intel. Die zullen wat zuiniger zijn en dus wat langer meegaan op de batterij, hoewel dat verschil maximaal een halfuurtje zal zijn gok ik zo. (Als ze dat al halen, realistisch gezien zal het vast niet meer dan 15 min zijn)
     
  13. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Zal vanmiddag eens langs de Mediamarkt ff rond kijken!
    Nog tips welke videokaart het beste is?
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je een paar modellen hebt uitgezocht kunnen we je zo vertellen welke het beste is. Maar het meeste bang for buck krijg je bij het model wat ik je hierboven laat zien, een betere deal zul je simpelweg niet vinden.
     
  15. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    In principe een prima model, wel een wat lagere schermresolutie maar dat betekend wel een betere perfomance op native resolutie bij games, dus als je dat wilt doen met je laptop is dat meegenomen. Bij alle andere gebruik is een hogere schermresolutie prettiger, dus het is wel een trade-off die je moet willen maken.
     
  17. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    heb hem aangeschaft ben er blij mee :)
     
  18. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Pff vrijdag en zaterdag korting op samsung producten dus ook mijn laptop. Gebeld met mediamarkt en mag vrijdag langs komen voor de korting achteraf!
     
  19. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Hallo,

    Als amateur zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb een laptop nodig voor tekstverwerking en games als wow, sc2 en diablo 3 te kunnen spelen. Mijn budget is 500 euro. Is de asus k53tk-sx023v een goede keus? In de mediamarkt folder staat de asus k53tk-sx022v, maar die lijkt mij minder. Correct? Of een andere?

    Groet en bedankt!
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    De Asus K53TK-SX023V is inderdaad een van de beste laptops die je voor 500,- kunt halen, dus dan zou ik die gewoon kopen.
    Ik weet niet hoe duur die bij de MM is, maar hier is ie iig 500,-.
    En ja, de Asus K53TK-SX022V is net wat minder goed.
     

Deel Deze Pagina