[PC] Guild Wars 2

Discussie in 'Games' gestart door Sliv, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Beta na vanavond afgelopen of loopt deze morgen door?
     
  2. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Nog maar even mijn impressies van de BWE dit weekend.

    Ik ben begonnen met een Elementalist. Al gauw voelde ik me een beetje overweldigd door de grote hoeveelheid skills die ze tot hun beschikking hebben. Ik ben dus vrijwel direct overgegaan op een Engineer. Dit heb ik een tijd gespeeld, tot level 9. Daarna heb ik een Necromancer gespeeld voor de rest van het weekend, tot level 10.

    Dingen die me opvielen:

    - Skills spammen is vaak de beste manier om veel damage te doen. Dat vind ik jammer. Echter, naar mate ik meer met mijn Necromancer speelde werd ik wel steeds efficiënter in het gebruiken van mijn skills en kwam er minder spammen aan te pas. Desondanks was het meestal nog wel het beste om al je weapon skills af te gaan zodat de cooldown begon te tikken. Hopelijk worden de cooldowns voor sommige skills wat hoger.

    - Dynamic Events scalen niet altijd goed, zeker als er meerdere events tegelijk bezig zijn. Sommige events zijn veel te makkelijk, terwijl andere events niet te doen zijn doordat ze wel scalen voor mensen die in de buurt zijn, maar helemaal niet meehelpen. Een voorbeeld hiervan was de Flame Legion Shaman waartegen ik met een aantal andere mensen vocht. We kregen hem niet dood omdat er een hoop mensen rondliepen die niet meehielpen.

    - De chat system is ruk. Whisperen kost moeite, communiceren met je medespelers is al lastig genoeg en ik heb werkelijk geen idee tot hoe ver mensen me kunnen horen met local. Een overkoepelende location-chat (i.e. chat channel voor Queensdale) zou erg helpen om mensen te vragen te komen helpen met events.

    - Personal Story is een leuke afwisseling van het reguliere questen. Ik vond het zelf de meest aangename verrassing van het spel tot nu toe. Leuke NPC's, mooie locaties, en een verhaal dat net iets minder flinterdun is dan de meeste MMO's.

    - Melee combat is in het nadeel ten opzichte van Ranged combat. Je loopt enorm veel gevaar als melee, zeker tegen bosses als de Flame Legion Shaman en de Wasp Queen. Daarnaast zijn melee attacks ook veel makkelijker te ontwijken dan ranged attacks, die automatisch getarget zijn terwijl je de melee attacks gewoon kan strafen. Hopelijk wordt daar nog wat aan gedaan.

    - Geen key modifiers. Daar was ik zelf wel een beetje teleurgesteld over.

    - Pet AI is ruk. Ranger heb ik niet geprobeerd, maar de AI op de Necromancer minions (met in het bijzonder de Flesh Golem en Bone Minions) is werkelijk om te janken.

    Overall ben ik zeer onder de indruk van de game zoals het er nu ligt. De tweede en derde dag lagte het niet en dat maakte de game erg leuk om te spelen. Er zijn nog genoeg dingen die verbeterd kunnen worden maar ik ben in ieder geval blij dat ik de game gepreordered heb.
     
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Je GPU wordt amper tot niet gebruikt in de beta.
    Die is verder ook nog helemaal niet geoptimaliseerd, dus de uiteindelijke game zal sowieso beter draaien.
     
  4. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ben gestart met Human Elementalist, toch vertrouwd.

    Wat ik zeer prettig heb gevonden is gewoon de fijne manier om het spel te starten. Stel, je stapt blanco zonder GW1 te kennen het spel binnen dan is het prettig als je een goede fijne uitleg in het begin krijgt die je op gang helpt. Nu heb ik wel GW1 gespeeld maar als ik dit spel ga aanraden aan vrienden is dit wel prettig. Ik vond dit wel gebruiksvriendelijk. Character aanmaken was gewoon leuk uitproberen en dan vervolgens nog je eigen verhaal er aan geven is wel iets wat het net wat bijzonderder maakt.

    Ingame zelf viel mij de chatfunctie ook gelijk op. Niet handig, onprettig en kan nog wel wat veranderingen gebruiken.

    De introductie om het spel een beetje te leren kennen ging vrij vlot. Mooi gemaakt en het liep gewoon. Geen problemen in ondervonden.

    Maargoed, heb maar kort kunnen spelen en veel verder dan level 6 ben ik niet gekomen, maar al met al een game die ik straks met plezier ga spelen. Veel nieuwe dingen nog om uit te vogelen, prettig dat je tegelijk met anderen kunt spelen. Het was nu her en der wel wat overbevolkt maar niet het idee gehad dat we elkaar in de weg liepen.
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Chatscherm mag wel meer aanwezig zijn, doordat het zo klein is heb ik nauwelijks gesprekken opgevangen en zelf nooit in area chat of met anderen gepraat. Chatbubbles zouden ook wel handig zijn!
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    [​IMG]

    Nog maar even een plaatje van mijn Mesmer :)
     
  7. Seh

    Seh Guest

    Wat ik wel weet is dat ik geen female neem met al die bikini armor. Dat vind ik toch zo kut hé.8) Heeft een warrior ook zulke armor als een lingerie setje?
     
  8. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Veel minder dan bij de Mesmer denk ik.

    [​IMG]
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Stresstest aanstaande maandag beginnend op 20:00 uur tot 3 uur :)
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Stress test is online!
     
  11. Baby Doll

    Baby Doll Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Stresstest ging bij mij eig beter dan de afgelopen BWE; jammer genoeg heeft mijn laptop wel wat moeite met WvW als het druk wordt
     
  12. Baby Doll

    Baby Doll Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Gw2 Setup ^^
    [​IMG]
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Krijg je geen stijve nek van de hele tijd naar rechts kijken?
     
  14. Baby Doll

    Baby Doll Active Member

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha nhee ^^.
    Heb draadloos toetsenbord en muis dus game gewoon via mijn tv ^^
     
  15. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    waarom heb je een 5.1 set opgesteld op die manier? toch zonde ? nu heeft het helemaal geen toegevoegde waarde
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Volgend Beta weekend: 8 juni.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2012
  17. knakkieworst

    knakkieworst Gearhead

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Dat bedoel ik :+
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dan begint het EK, dus dat wordt veel voetballen kijken.
    Maar ik zal in de middag wel een keer spelen.
    Ik hoop dan wel op een iets betere framerate.
     
  20. Versus Coone

    Versus Coone Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb één code voor de aankomende béta weekend. Wie het eerst PM't got the key. ;) Succes.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina