1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon's Dogma

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689

    Zijn die er dan? Ik neem altijd van die potent nogwattus (een plant). Hoe heet een healing potion hier dan en hoe maak ik ze ?

    @Zif, begin jij ook eens met spelen, anders heb je straks niks aan onze pawns en omgekeert :)
     
  2. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Paar kleine tips:

    -Als je items in je storage wilt stoppen druk start in en de gehele categorie wordt in een keer in je storage gedaan.

    -In het noorden van de map zit een waterbron als je hier empty flasks vult heb je meteen de beste hp pots in de game.

    -Wanneer je springt en RB indrukt doe je n soort van double jump.

    en als laatste...
    Rent mijn pawn please :mad:
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    thanks voor de tips en ik heb je geadd!
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb net deze review bekeken, en erg vaak ben ik het met deze dude eens. Zijn pluspunten is precies wat ik had verwacht, maar de minpunten klinken wederom als erg grote minpunten en ergernissen in zo'n game. Hij zegt onder andere dat het feit dat er geen fast travel in zit , heel erg slecht is , want je zal verschrikkelijk veel reizen, je character zal om de zoveel seconden moe worden,etc. Ook is er niet genoeg om te zien en te beleven in die wereld, en dan zou fast travel juist moeten.

    Verder zegt ie dat het verhaal totaal niet boeit en dat de quests ook maar weinig voorstellen. En dan hoe achterlijk vaak die A.I. allemaal shit loopt te herhalen, alleen al in deze videoreview begon het me te irriteren. Hebben jullie helemaal geen last van deze dingen? Het valt me op hoe positief de meesten hier zijn, maar ik denk dat dit soort dingen mij juist verschrikkelijk zouden gaan irriteren.

    [yt]bGlgpncvNps[/yt]
     
  5. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je eigenlijk je pawn ook van beroep veranderen van bijv strider naar mage ???
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die 'healing spring' bedoel je? Daar zit er in het westen ook 1 van. helemaal niet aan gedacht dat ik daar ook flesjes mee kon vullen. Vanavond meteen proberen :)
     
  7. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Blijkbaar zijn er ook healing pots, maar in het begin heb je alleen maar (potent/mature/normal) Greenwarish :) En wat andere planten/fruit/vleesch.

    Jep, in de inn van Gran Soren kan je je eigen vocation + die van je pawn veranderen.

    Nog een fotootje van een Wyrm Hunt quest van mij (slate):
    [​IMG]
    Hillfigure Knoll :D

    Ik hou van deze game _O_
     
  8. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    @ Gakkie. Zal straks eens kijken hoe die potions heten. Die vullen je stamina en health aan. Erg handig tijdens gevechten.

    Wel handig had gisteren een notice quest vervuld en daar kreeg ik 66 skulls voor en laat ik nu net voor een andere quest 70 skulls nodig hebben. Ik ben helemaal hooked aan deze game. Ik zal nog wat mensen toevoegen.
     
  9. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    Kun je trouwens je kleren ook van kleur veranderen zodat je een matching set krijgt? :)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    1. Er zit wel fast travel in. Dit gebeurd via Ferrystones. Die kun je kopen of vinden, maar het kan dus wel. Slechte reviewer als ie dat niet weet. :p
    2. Als zijn char zo snel moe wordt moet ie misschien wat troep uit zijn inventory dumpen.
    3. Niet genoeg te zien en te beleven? Er is 10 keer zo veel te beleven dan in Skyrim. Weerseffecten en bv wat sneeuwgebieden zou wel leuk zijn, maar er zit nu al genoeg variatie in (voor mij). De nachten in deze game _O_

    4. Verhaal heb ik geen idee van. Ik loop alleen maar door de wereld te huppelen. Maar het boeit me niet meer of minder dan bv een Skyrim. (Daar ben je Dragonborn, hier ben je Arisen. Whatever, laat me beesjes vermoorden)
    5. Irriteer ik me helemaal niet aan. Had ik vooraf wel verwacht, maar ik vind het wel grappig. Zonder dat geblaat van de Pawns zou het niet hetzelfde zijn. :p

    Speel de demo; vind je die leuk, dan vind je de full game ook leuk. Zo simpel is het. ;)


    Wat sta jij daar in je onderbroek? :+ Armor in games kan zo weird zijn. :p
    Wat?! Fuuu!!! Ik heb alle skulls gedumpt. :mad:

    En heet die niet Haspud Milk (en nog een andere variant die nog een stap beter is?)
    Ik vind een of andere parfum het fijnste; die healt niet alleen jezelf maar ook gelijk je hele party. Ben alleen vergeten hoe je het maakt.
     
  11. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Er zit wel degelijk fast travel in de game, items ervoor zijn in het begin echter erg duur maar na een tijd kan je er genoeg van kopen. Het verhaal is in verhouding mager met andere rpg's, maar als je zelf genoeg op ontdekking uitgaat dan zit er toch nog best veel verhaal in. Buiten dat draait deze game niet om het verhaal ( net zoals Dark Souls staat hier gameplay op 1 ). En op het praten van je pawns heb je zelf invloed, dit kan volgens mij helemaal uit maar je kan ook aan je pawn aangeven of hij/zij meer/minder moet praten. Als ik dit soort reviews zie vraag ik me altijd af hoeveel tijd ze in de review hebben gestoken.

    Ur-Dragon:

    Deze zou onder Grand Soren moeten zitten maar ik heb ook al gelezen dat je daar pas heenkan na het uitspelen van de game. In hoeverre dit klopt weet ik niet. Ur-Dragon zou iig vanaf dag 1 in de game zitten. Zoals ik begreep wordt in dit gevecht de schade die spelers toebrengen bij elkaar opgeteld, iedereen die hem schade toebrengt ontvangt hiervoor beloningen, diegene die de fatale slag toebrengt ontvangt de hoofdprijs. Ik hoop dat ze meer van dit soort dingen erin stoppen in de toekomst, gewoon mega monsters die je met meerdere spelers dient aan te vallen. Monster Hunter heeft ook van dit soort events om de zoveel tijd.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2012
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik bekijk DD ook meer als een Dungeoncrawler met overworld dan dat ik hem vergelijk met meer verhalende RPG's als Skyrim of the Witcher

    Ja er zit veel minder lore in dan in die games en ja het verhaal is (tot nu toe) non-existent.

    Maar dat boeit niet want net als in DS ben je meer bezig met stukje bij beetje de wereld veroveren en ontdekken. En dat doet het uitstekend imho. Enige minpunt op dat vlak vind ik dat je in het begin veel dezelfde routes moet lopen en dat kan wel eens saai gaan worden.
     
  13. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    @ Dulle, inderdaad. Je hebt Haspud Milk, Juice en Sauce. Ik heb er standaard 10 in m'n inventory, meestal heb ik ze niet nodig omdat ik een goede healer bij heb.

    Mocht je een quest van de Duke krijgen om
    een griffon te killen doe die, je valt de griffon in een field aan waarvoor je eerst een bait moet neerleggen op een spot ( ik pakte een spin beet en smeet die in het aangewezen rondje ) en als je de Griffon bijna dood hebt vliegt hij weg naar een kasteel wat best een eindje is. Als je daar bent en de Griffon verslagen hebt moet je even goed rondlopen, liggen fijne spullen als coins, potions etc.

    Zo ik ga aan de slag.
     
  14. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat van die skulls had ik al verwacht, die heb ik me dus ook mooi bewaard haha :thumbs:
     
  15. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    @Dulle, niks onderbroek, heb gewoon een broek aan, zit wel een beetje on-mannelijk strak inderdaad :+
     
  16. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedoelde inderdaad de healing spring. Zit er 1tje ten noorden van Gran Soren (ga naar t noorden tot windbluff tower en van daaruit een klein stukje naar het westen)
    En er zit er eentje zuidwest van Gran Soren, ten zuiden van shadow fort.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2012
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Wat in deze game ook gewoon goed is is exploration. Er is overal wel wat te vinden. Je kunt klimmen (daken, hoger gelegen stukken, ruins, etc) en de nachten en donkere dungeons zijn geweldig sfeervol!

    Perfumes ? Shit. Die heb ik aardig wat in mijn backpack. Helemaal niet naar de description gekeken. Ik dacht dat het gifts waren :eek:

    Wat betreft de minpuntjes, die zijn er wel, maar het is voor mij een beetje hetzelfde als met de Gothic games, er is genoeg waardoor je het toch blijft spelen. Iets meer polish en het was echt een klassieker geweest.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2012
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb alleen die wat ik toevallig gevonden heb. Nog nooit een health potion oid gekocht in een shop. Ik leef volledig op voedsel wat ik op de grond vind. 8)
    Beetje zoals dit
    [​IMG]
     
  19. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Is er veel variatie qua vijanden en skills? Ik twijfel nog of ik het spel 50 euro waard vind.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Qua skills sowieso. Je kunt beginnen als een Mage, maar even later kun je desgewenst alsnog overstappen naar de Warrior of Strider klasse. Of Magick Archer, of Magick Warrior. etc. Ik denk dat er alles bij elkaar opgeteld zeker genoeg variatie is.
    Qua vijanden vind ik ook dat er zeker genoeg is. Van de kleinere simpele vijanden als goblins en bandits tot de grotere mythische beesten als Chimera's en Cyclopsjes.
    ______
    Weet iemand of de Ranger leuke/handige Core skills heeft? Want die behoud je toch als je van Vocation wisselt? Misschien Emma even wat levels omhoog laten gaan als Ranger om die skills te krijgen, om daarna weer verder te gaan als Strider. Maar dan nóg beter omdat ze ook de Ranger Core skills heeft. :p

    edit: En is er een shop waar je materials kunt kopen? Heb even wat Silk nodig, maar die 2 in Gran Soren hebben niks. :+
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina