1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Omdat het kan :cool:
    Ik werk bij Paradigit, waar deze dingen voor een leuker prijsje dan normaal de deur uit gingen. 1x 60gb is te weinig, en 2x is sneller.

    Het verschil is merkbaar vergeleken met 1x SSD trouwens. Mijn 'oude' installatie was sneller dan deze verse windows installatie.
    Over paar weken weer opnieuw doen ;)
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar TRIM werkt niet? Dus tenzij je SSD een ingebouwde carbage collector heeft ga je een alleen maar tragere SSD krijgen.
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    True, maar was niet van plan deze SSD's heel lang te houden, vandaar dat ik pure snelheid op de korte termijn wilde.
    Inmiddels heb ik ze alweer een jaar, maar verwacht niet dat ik genoeg heb aan 60GB voor mijn programma's. Onze lieve vriendjes bij de belastingdienst sponsoren me binnenkort weer voldoende om over vervanging na te denken ;)
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zit voor in mijn laptop te kijken naar een 128GB, dat moet wel genoeg zijn (pure data staat thuis op een NAS dus voor onderweg alleen wat basale dingen nodig). Voor mijn PC wil ik een 128GB kopen een keer, maar er moet wel geld zijn :p
     
  5. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag een nieuwe laptop (windows na lange tijd).
    Nu heb ik alleen tijdens windows update de laptop per ongeluk in sluimer of sleep mode gezet, waarna hij erna 20 minuten updates aan het configureren was.
    Nu ben ik een mac gebruiker, dus kortom, kan het kwaad? Herstel nodig of doet windows zichzelf herstellen?
     
  6. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Windows kan zichzelf prima herstellen :thumbs:
     
  7. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    PC doet het niet, iets met de voeding?
    In de nacht heb ik de gewoonte om mijn computer (desktop) aan te laten staan. Lekker wat rustige muziek luisteren voor een ideale nachtrust. Toen ik echter vanochtend wakker werd zag ik dat mijn pc uit was.

    Mijn pc gaat niet meer aan, gereset etc. Er lijkt gewoon helemaal geen power meer op het apparaat te zitten.

    Ook even de pc open gemaakt, maar ik zag zo snel niks bijzonders als in kabels die los zaten of waren doorgebrand.

    Brengt mij tot twee vragen:
    1) is dit nog te fixen?
    2) hoe krijg ik de game dvd uit de dvd speler (zonder gebruik te maken van een andere computer?)
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De meeste moederborden hebben wel ergens een groen indicator lampje o.i.d. om te laten zien dat het moederbord stroom ontvangt. Kijk eens of je die ergens ziet, brand hij niet dan kan je er vrij zeker van zijn dat je voeding het begeven heeft. Het zou in dat geval ook het moederbord kunnen zijn, maar vaak is het toch echt wel de voeding.

    Kan je het lampje niet vinden, dan is hij waarschijnlijk uit. Het loont wel om even voor de zekerheid in het boekje van je moederbord op te zoeken of je er wel een hebt, dat boekje is online wel te vinden als je het model van je moederbord weet.
     
  9. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    echt alles is uit! Hoe kom ik erachter wat mijn moederbord is?
    En als het dus de voeding is, wat zijn dan mijn vervolgstappen?
     
  10. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ga even langs een computerzaak met je voeding, daar hebben ze hoogstwaarschijnlijk wel een voedingsmeter waarmee ze snel kunnen checken of de voeding stuk is. Mocht deze in orde zijn dan ligt het waarschijnlijk aan het moederbord.

    Bijna alle dvd-spelers hebben een heel klein gaatje op de voorkant. Hier kun je met een paperclip in, waarna de dvd-speler open gaat. Je de speler dus niet uit je computer te halen ofzo.
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Zoals al gezegd is het het makkelijkste om hem even mee te nemen naar de computerwinkel, misschien verstandiger om gewoon de complete PC mee te nemen, een voeding losmaken is nogal onhandig gezien de hoeveelheid kabels die eraan hangt.

    Mocht de voeding alleen stuk zijn heb je geluk gehad en kan je simpelweg een nieuwe voeding kopen en die aansluiten. Let er wel op dat je niet een goedkope "merkloze" voeding koopt, want die zijn gewoon van mindere kwaliteit en je loopt daardoor het risico dat hij weer stuk gaat. Ook moet het wattage gelijk zijn of hoger dan je huidige voeding.

    Als het een zelfbouw PC is of heb je zelf andere hardware in je PC gedaan moet je wellicht even uitzoeken of je voeding wel genoeg kracht kan leveren voor je hardware voor je een nieuwe koopt. De CPU en GPU hebben het meeste invloed op het verbruik van de PC.
     
  12. -Ultimate

    -Ultimate -

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al ongeveer anderhalf jaar een laptop
    een ASUS K52JB om precies tezijn. En sinds 2 dagen maakt die een soort van zoem geluid als ik een account wil kiezen (en als ik gewoon op Bureaublad zit of dingen doe..) Ik vraag me af hoe ik dit kan oplossen want t geluid wordt na een tijdje gewoon om je oren eraf tescheuren..

    Ik heb trouwens de batterij pack (of hoe dat ook heet, dat ding dat je achter erin stopt..) eruit gehaald en dan opgestart en dan maakt die geen geluid..
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Komt het geluid van je voeding of van je laptop zelf? Ik heb met mijn laptop wanneer hij in de slaapstand staat ook last van een zoemend/piepend geluid.

    In elk geval is het verstandig om Asus even te bellen wat ze er aan willen doen onder garantie.
     
  14. -Ultimate

    -Ultimate -

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Laptop zelf, maar ik ga ze wel even bellen :)
     
  15. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit ga ik inderdaad proberen, ff naar een computerzaak. Ik denk de Mycom. Bedankt voor de tip:thumbs:
     
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Niet zozeer een probleem maar een vraag: hoe verwijder/verander je de naam van een auteur in een word bestand?
     
  17. Inferius

    Inferius Baller.

    Berichten:
    3.843
    Leuk Bevonden:
    45
    Zoiets heet plagiaat. :p
     
  18. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Inhoud knippen en plakken in een nieuw Word bestand.
     
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik heb de laatste paar dagen dat mn scherm zomaar zwart word en dat een van op volle kracht begint te blazen, lijkt random te zijn, nu al een paar x vlak na het starten.
    Als ik m weer opstart hoor ik soms 1 lange piep en 3 korte en dan blijft t scherm zwart of hij start weer normaal op en het probleem herhaalt zich.
     
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hallo werkt hier iemand met het programma audacity?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina