1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Intel heeft de kroon al sinds het begin van de Core serie, en dat is eigenlijk sinds toen niet meer veranderd. Qua processor ken ik maar erg weinig mensen die nog voor een AMD gaan. Het enige voordeel van de bulldozer is dat de geintegreerde GPU wat beter is, maar dat maakt voor gamers natuurlijk niks uit.

    Qua GPU is het inderdaad wat Flix hierboven zegt, persoonlijke voorkeur en budget.

    Afhankelijk van je budget kunnen we zo een systeempje voor je samenstellen, als je even neerzet wat je uiterlijke prijs is en verdere voorkeuren/eisen qua hardware.
     
  2. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet nog even zeggen dat je met de Z77 van Asus je Dedicated en Integrated GPU samen kan laten werken. Wat bij sommige spellen wel fijn is. Ook omdat Vsync dan uit kan zonder dat je last krijgt van screen tearing. (In de meeste gevallen)

    Verbeter me even als het voor meerdere moederborden is. Het zit iig op de Maximus V Gene. :+
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het zit op alle Z77 moederborden :+
    Heet Lucid Virtu MVP. Ik hoopte dat het net zo zou werken als in mijn laptop, dat de ded gpu uitgeschakeld word als die niet nodig is, maar zo ver zijn ze helaas nog niet op de desktops :mad:

    Nvidia noemt het op de laptops Optimus, werkt echt heerlijk. Hoewel de meeste mensen er volgens mij erg veel problemen mee hebben werkt het perfect bij mij, maar ik game ook zo goed als nooit op m'n laptop.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  4. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het wel zo instellen dat hij bij bepaalde programma's de integrated GPU gebruikt.

    Het is in ieder geval naar mijn mening een leuke toevoeging, bij sommige games krijg je dan toch nog net een kleine fps boost. Ookal heb ik dat niet nodig, maar toch. :+
     
  5. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Das wel een geinige feature. Eens even kijken wat voor budget ik bij elkaar kan schrapen.
    optical drive kb&m hoeven niet, de goedkoopste kast verlagen het budget.
    Monitor, cpu, gpu, psu, ram weer net niet.
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Monitor moet er dus ook bij?

    Persoonlijk zou ik zeggen, ga voor 700/800 euro.
    Dan heb je echt een top systeem. Ga je voor 500/600 heb je al snel bij een aantal dingen dat je hebt van ja... is het eigenlijk net niet.

    Je geeft aan te willen gamen, ben je 200/250 kwijt voor GPU en de i5 is ook al 200. Heb je 100/120 voor een beetje knap moederbord, ~80 voor een PSU en 50 voor 8gb ram.
     
  7. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een videokaart is goed rond de 170 euro? Het liefst een Nvidia. En bedoeld voor gamen, niet ultra maar gewoon high bijvoorbeeld op bf3
     
  8. Ferry86

    Ferry86 Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    0
    Valt me meteen op dat er toch wel veel mensen zijn die op een pc willen gaan gamen. Op zich begrijp ik het wel, want de consoles zijn gewoon aan hun einde nu. En als je ziet wat je nu op een pc kan toveren.:eek:
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je je over het feit kan zetten dat het geen Nvidia is, heb je hier echt een geweldige kaart aan:
    http://tweakers.net/pricewatch/310430/sapphire-hd-6950-2gb-oc-gddr5.html
    Nvidia met minder geheugen:
    http://tweakers.net/pricewatch/276437/msi-n560gtx-ti-twin-frozr-ii-oc.html

    BF3 draait het beste wanneer je wat meer video geheugen hebt, 1GB is wel erg prettig om te hebben. Met het oog op de toekomst zou ik daarom wel voor 2GB geheugen gaan.
    De 6950 is echt de betere van de 2 kaarten, dus daar zou ik voor gaan als ik jou was. Beide kaarten zullen BF3 wel op ultra kunnen draaien, betere bang for buck ga je ook niet krijgen dus ik zou qua budget niet lager gaan.
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ultra ga je daarmee neit redden. Ik met m'n GTX570 kan niet alles op ultra of vol aanzetten wil ik boven de 30fps blijven.

    Hoeveel werkgeheugen een GPU heeft isook niet zo heel belangrijk als je met een enkel full HD scherm werkt.
    De reden waarom ATI er 2GB in gooit is met de gedachte om 3 beeldschermen aan te gaan sturen.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    http://www.anandtech.com/bench/Product/510?vs=547

    Moet prima lukken lijkt mij zo, alleen AA uit laten en dat lijkt me goed gaan op 1920x1080. Lijkt erop dat in BF3 de Nvidia de overhand heeft. En toch zou ik wel voor een 2GB kaart gaan, vroeger zeiden ze ook dat het weinig uit zou maken maar BF3 had moeite met mijn 512MB kaart op 1920x1080, met het oog op de toekomst en gezien het feit dat 2GB je vaak niet veel extra kost, zou ik daar gewoon voor gaan.
     
  12. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    GTX 680, alles op Ultra. :D

    Even populair doen.:cool:
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Tussen deze twee kaarten zou ik idd ook voor de 6950 gaan ja.
    Maar als je naar een sigment hoger kijkt, kom je tussen de 6970 en GTX570, dan is de 570 weer de betere keuze.

    Hoe het met de HD7xxx en GTX6xx weet ik zo even niet uit m'n hoofd.
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, ik ben gewoon niet bereid om meer dan ~220 euro voor een GPU te betalen. Het verschil is wel noemenswaardig, maar het is niet zo dat je dubbel zo lang doet met een GPU van 4-500 euro, hoogstens een jaartje extra bovenop mijn 7850 van 220 euro.
     
  15. Ferry86

    Ferry86 Active Member

    Berichten:
    227
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom dan niet een 2ehandse op de kop tikken?

    Die 6970 is echt wel goed hoor, want heb hem zelf ook een tijd gehad.
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Trap er met een jaar of 2, wanneer deze achter begint te lopen gewoon een tweede bij in, verwacht deze van voor 150/200 te kunnen kopen(kijkend naar de 470 nu).
    Kan ik weer zeker 2/3 jaar vooruit.
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb helemaal niks met 2ehands hardware, zeker niet via het internet. Je weet nooit hoe een ander er mee om is gegaan, hoe betrouwbaar de verkoper ook is.

    Ik heb sowieso altijd gezeik met zo'n beetje al mijn hardware, terwijl ik enorm zuinig met mijn spullen om ga. Dat maakt uitendelijk dat ik gewoon helemaal geen 2ehands spullen wil.
     
  18. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop, de HP Pavilion DV6-6b04ed. Ik heb ook een headset gekocht voor het gamen en Skypen, maar nu zit ik met het volgende probleem: ik kan nergens vinden hoe ik kan instellen dat ik het geluid van mijn laptop in mijn headset wil horen. Nu is het zo dat als ik met iemand zit te praten via Skype en we zitten allebei samen Diablo te spelen, dan hoort hij mijn geluid van Diablo etc. Of als ik muziek zit te luisteren, dan hoort hij dat ook en dat is natuurlijk niet chill.

    De headset die ik heb is de Logitech H110. Bij m'n vorige laptop was het in één keer goed: de headset plug je gewoon in en je hoort je geluid en de persoon in je headset.

    Ik heb alles al geprobeerd in het menu van het volume. Ook heb ik gekeken in het menu van HP Beats Audio (mijn laptop heeft Beats Audio :)), maar daar kan ik ook niks vinden. Iemand die me misschien kan helpen? :)

    EDIT: Het is al opgelost. Het lag aan de instellingen van Skype... Daar had ik nog niet gekeken. :p
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het maakt mij vrij weinig uit, heb zelfs hardware van bva-auctions gekocht :+
    En als je het op Tweakers koopt is het ook wel prima te doen, alleen van marktplaats zou ik het niet zo snel kopen, veel te veel mongolen daar.
     
  20. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik weer...

    Ik heb geen geluid op me pc nu.. Hij zegt
    Ik heb de laatste Nvidia sound drivers gedownload maar nu zegt hij 'Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd'

    Weten jullie wat dit is? Het is zeer irritant als je geen geluid hebt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina