Xbox live vs PS2 network gaming

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zelda, 21 jun 2003.

  1. Zelda

    Zelda The Wind Waker

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondanks dat jullie voor Xbox live zullen kiezen, geef toch eens een objectieve mening over de volgende stelling:

    Xbox live of PS2 network gaming, wat is beter en WAAROM?
    EN kom nou alsjeblieft met zinnige antwoorden en niet met ''ps2 zuigt'' ofzo.

    ik zal zelf maar beginnen.
    Ps2 network gaming lijkt mij beter omdat:

    -geen cc
    -geen abonements kosten
    -bijna alle spellen gratis online
    -alleen een adapter en breedband nodig
    -elk type breedband abo voldoet
    -GT4, Socom Navy Seals, FF 11
     
  2. Sir Killalot

    Sir Killalot www.bbfl.nl

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    - ook bijna alle spellen van microsoft zijn gratis online!!
    je betaald je voor de service zoals eigen orginele gamertag!! zelden een hoge ping.., friends list. (en hier heb ik al heel veel plezier van gehad).
    - Adapter kopen? wat is dat? o'ja bij de xbox zit er al 1 op he....
    - ook bij de xbox voldoet elke type breedband abo.. jaja echt waar!!
    - sega gt online, true fantasy online, project gotham 2, halo 2!!
    wolfenstein, motogp1,2, Unreal Championschip, Soldier of Furtune, Midtown Madness 3, mechassault ghost recon, fantasy star online, rallisport challenge 2 en ga zo maar door.
    - en dan heb je spellen met downloadable content. laatst kola cell zitten spellen van splinter cell, nieuwe maps voor unreal, nieuwe mechs en speelmodes voor mechassault, nieuwe map voor wolfenstein.
    - harde schijf zit er al in dus ik loop niet met 22 memorycards te slepen.
    -tja wat moet ik nog meer zeggen... dat post ik de volgende keer wel weer..................._O_ _O_ _O_


    BTW. check out..... http//:clan-dks.nl
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2003
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    -Of dat je een cc nodig hebt weet ik niet
    -iedere publisher mag kiezen of hij geld vraagt of niet
    -nog niet gehoord van het toetsenbord, het scherm en de harde schijf die vereist is voor sommige games (FF XI)
    -nog niets van gehoord
    -PGR 2, Halo 2, True Fantasy Online.
     
  4. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Geen mening. Ik heb nog nooit gespeeld online met de PS2.

    Maar als je alle mensjes toelaat (dus ook 56K modems) dan zal er soms vette lag zijn. En dat is echt een killer voor online gamen.

    En ach ben dik tevreden met live.



    Edit/ heb ik toch nog een mening ;)
     
  5. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen creditcard nodig inderdaad.

    Wat ga je dan krijgen? 11-jarige kloteventjes die het voor de rest verpesten.

    'Nuff said.
     
  6. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb de PS2 ook een voice communicator?
     
  7. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Niet iedereen mag een creditcard, alleen studenten en genoeg verdienenden. Bovendien speel ik liever met een 11-jarig kutventje dan met een 20(?) jarig iemand die anderen geen online service gunt...
     
  8. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij sommige games. Bijvoorbeeld SOCOM.
     
  9. biertje-bbm

    biertje-bbm Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat zo...want mijn "huisbaas/huisgenoot" is zo dom geweest om zonnet adsl te regelen voor ons.......en ik maar denken dat het voor mij niet mogelijk is om met zo'n slome connectie op live te komen.
     
  10. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Ps2 heb ik niet, dus ik zou het niet weten.
    En xbox live heb ik ook niet omdat ze nogsteeds een Creditcard gebruiken.

    Maar even een vraag. Als je in xbox live een hoge ping krijg, kan je dan een kick krijgen en niet online spelen?
     
  11. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Voor zo ver als ik weet niet.
     
  12. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Amen!
     
  13. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohja? ook 256kbps Downstream en 64kbps Upstream? niet dus.
    Voor Live! heb je een minimale Upstream nodig van 128kbps, dus voldoet niet elk abo.......

    Welk zonnet ADSL abo? Je heb namelijk verschillende snelheden.

    En als antwoord op Zelda's vraag:

    Ik zou geen van beiden kiezen. Elke dag vermaak ik me prima met online-games.......op de PC.
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb me nog niet echt verdiept in het PS2 online gebeuren, alleen al omdat PS2 mij niet echt interesseerd. Enige wat mij wel leuk in de oren klonk was het organiseren van wedstrijden, en dan écht het organiseren - Waar dat op Xbox Live nog gewoon via fora moet.
     
  15. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    -Ook bij de ps2 heb je dadelijk een cc nodig omdat de ontwikkelaars zelf mogen weten of ze geld gaan vragen.
    -Die betaal ik graag voor de goede service die we van Microsft krijgen, maar nogmaals de ontwikkelaars kunnen dit wel gaan vragen.
    -bijna alle spellen gratis online, dat is nog niet duidelijk hoor, bij de xbox wel alles gratis.
    -de adapter zit al in de xbox net als de harde schijf, en ik kan je nu al vertellen dat je met een adsl lite pakket het wel kan vergeten zowel op de ps2 als op de xbox.
    -zie vorig antwoord.
    -over spellen valt altijd te twisten ik baal dat de xbox geen GTA heeft en jij straks dat ps2 geen Fable heeft.

    Nee doe mij maar een XBOX.

    Salva
     
  16. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Met XSN kan je toch ook wedstrijden gaan organiseren :confused:


    Ligt aan je definitie van breedband. Volgens Microsoft is ADSL Lite geen breedband, dus volgens hun voldoet elk type breedband.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2003
  17. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    uhm.. ik weet niet of jij, topicstarter, al enigzins een goede online ervaring heb gehad op de pc voor een langere tijd? dus dat je weet waar je het over hebt.. Maar vanuit mijn ervaringen, kan ik je zeggen dat voor een aangename online ervaring er veel eenvoud nodig is.. Daarmee bedoel ik niet dat ik een klein kind ben, maar daarmee bedoel ik dat ik mijn energie in de game wil steken, en niet in het gekluns om in een game te komen.. MS levert de beste service, MS heeft een eigen netwerk opgezet, dat voorkomt gekloot.. Maakt niet uit welke game je in je xbox doet, je komt er gewoon zo mee online, niet iedere keer anders... Voor online gamen op een console moeten er extra dingen bij komen.. maar wel goedkoper zijn, want het moet console gamen online aantrekkelijker maken, dan op een pc.. Bij xbox live, krijg je een service, die keer op keer wordt verbeterd, je krijgt een communicator gratis bij je jaar abbonement.. Handig dan hoef je niet meer te typen.. (vergeleken met de pc), door de service die MS levert, hoeven developers minder op de ontwikkeling van de service te letten, maar kunnen ze meer aandacht besteedden aan het ontwikkelen van het online gebeuren.. Bij online gamen wil je geen last hebben van een kut connectie.. zodra je lagere connectie types toelaat heb je vaak gekloot daarmee..

    Hiermee wil ik dus even duidelijk maken, dat de ps2 mayb wel online gaat, gratis, maar dat het niet eens de PC online game ervaring verslaat.. Kijk leuk dat je een game hebt zoals gt4.. maar omdat het een racespel is, is het niet bepaald bijzonder.. (btw denk ik dat motogp2 tog een betere online race ervaring biedt dan gt4 zal gaan bieden).. De ps2 krijgt een tactische online shooter, xbox live heeft er al meerdere, en krijgt er nog veel meer.. (die prob beter zullen zijn, gezien de ervaring online nu al..)
    Xbox Live wil geen online service zijn, maar meer dan dat.. Vernieuwend, beter dan de PC... en dat gaat lukken.. bij ps2 valt dat te bezien..
     
  18. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    daar sluit ik mij volledig bij aan.

    btw, volgens mij is er al zo'n soort draadje. reken mij er niet op af als hij er niet is.
    mzzl
     
  19. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja... volgens Microsoft, die leggen de kabels niet in de grond, ze beschikken niet over de ADSl centrale, KPN daarintegen wel.

    KPN biedt via het mxstream netwerk Breedband verbindingen, ze bieden aan ADSL Lite, Comfort, Advanced.

    Het feit dat Microsoft het geen breedband vindt is gewoon eigenwijs.

    Alles sneller dan dubbel ISDN (128kbps) is breedband, hetzij kabel of ADSL, HDSL of zelfs VDSL.

    Ik wil niet lullig doen, maar is Motogp2 ook geen racespel?
    GT4 online niet spectaculair? Stel je eens voor, de eerste de beste Jappaner met z'n getunde Honda Integra tegen jouw getunde BMW. Lekker Legaal dragracen tegen 16 spelers. Dat in tegenstelling tot een x aantal motoren in MotoGp2 die telkens een andere kleur hebben, en een streepje acceleratie meer.

    Nee ik game liever Online met de PC, maar als ik dan toch zou moeten kiezen tussen de Xbox of PS2.........geef mij dan die PS2 maar.

    Leuk dat ze meer willen zijn dan een ander, dat wil ik ook in het dagelijks leven, maar geef nu eens een goed argument waarom jij denkt dat de PS2 online zou gaan falen, want dat geef jij tenslotte aan.
     
  20. Radius

    Radius Feel Radius

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    ok je hebt mij in elk geval overtuigd! (had al live magoed)
    Maar op de pc is natuurlijk ook een headsetje te halen zodat je ook niet hoeft te typen! En welke de betere online spellen heeft is gewoon smaak en niet meer dan dat! Maar mijn voorkeur gaat ook uit naat Live en dan ook vooral om de eenvoud en het gemak.
     

Deel Deze Pagina