1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. woosi

    woosi Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je er 1700 voor over hebt dan zou ik toch echt gaan voor de D8000. Die is zelfs nog goedkoper.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn zusje heeft een tv waar ze zonder CI+ module (of CAM, of hoe die krengen ook heten) digitaal kan kijken. Niet de extra zenders, maar Nederland 1 is bv in HD te kijken en bij alle non HD zenders is een fikse verbetering te zien. Linksboven staat dan DTV.

    Als ik op mijn TV op de DTV knop druk krijg ik alleen te zien 'Geen kanaal geregistreerd'
    Is mijn signaalontvangst niet sterk genoeg? Zit er nog iets in de TV van mijn zusje wat ik niet heb? Waarom werkt het niet? :'-(
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet wel de frequentie en Netwerk ID invoeren in het menu van de tv.
    Ik kan zonder CI+ module alleen naar Nederland 1HD kijken bij Ziggo.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kan me niet herinneren dat ze ook maar iets heeft ingevoerd, maar ik zal even kijken.
    En NL1HD is nu even alles wat ik nodig heb. ;)

    edit: meh, kan het niet vinden.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
  5. da_ruub

    da_ruub Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    320
    Precies, ik snap ook totaal niet waarom hier zoveel lcd's voorbij komen:emo:. Ik heb al eens eerder een flinke discussie gevoerd met Mr. Bubbles over plasma (overpriced/rated pioneers) zodoende heb ik geen zin om daar weer over te beginnen. Als ik perse een lcd zou moeten kiezen werd het een (sharp) Elite.

    Erg mooie tv heb je trouwens zelf:thumbs:, ik kijk naar een 5090H ISF (en het wordt zo langzaam aan weer eens tijd dat ik die opnieuw laat calibreren.
     
  6. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb inmiddels een nieuwe tv aangeschaft, de LG, en hij bevalt prima! Enige wat nog niet lukt is het aansluiten van mijn stereo op de tv, op mijn vorige Sony tv had ik mijn stereo middels een rode en witte kabel aangesloten op mijn tv, op mijn nieuwe tv kan ik deze kabels alleen aansluiten via een verloopkabeltje, vervolgens komt er echter geen geluid uit de stereo, wat te doen?
     
  7. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een nieuwe televisie en ik heb mijn oog laten vallen op de Samsung UE40ES6100. Voor een prijs die ik voor een TV over heb heb ik een goede maat, full HD en 3D mogelijkheid.

    Nu ben ik alleen niet bijzonderder goed op de hoogte van alles wat er op het gebied van televisie allemaal mogelijk is en ben ik benieuwd of iemand van jullie wat over deze TV kan zeggen?

    Wat ik er voornamelijk mee wil is gamen en films/series kijken.

    En als ik voor deze TV ga, wat heb ik dan verder nog nodig om goed van het 3D beeld gebruik te maken? Heb (eventueel) een PS3, maar die wil ik eigenlijk weg doen. Een goede Blu-ray speler is in principe genoeg? Die zijn tegenwoordig toch ook niet zo duur meer? :p
     
  8. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dus... Moet een Game Mode nu wel of niet aan staan? Helpt het of verergert het juist problemen?
    (het lijkt wel alsof de TV tearing heeft weggehaald uit een game, maar dat daardoor bij snelle actie vertragingen zijn in de game. Dan heb ik liever de good ol' tearing en dat de tv met zijn tengeltjes af blijft van games. :+)
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    in dat geval Game mode aan zetten

    game mode is meestal gewoon een term die gebruikt word om aan te geven dat er zoveel mogelijk beeldbewerkings functies uitgeschakeld worden waardoor de respons tijd zo laag mogelijk blijft
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ah mooi zo. Ik heb het al die tijd uitstaan omdat ik dacht dat het juist meer functies toevoegde. Ook op mijn oude tv hoefde het niet aan omdat ik gewoon 'lekker' tearing ed had. Zal wel komen doordat het een te cheap model was wat niet eens dat soort functies had. :+
     
  12. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Zie op Ibood deze tv van LG voorbij komen:
    [​IMG]

    Voor €600. Zijn LG tv's degelijke televisie's?
    Ik wil sowieso nog in winkels kijken naar andere tv's, maar dit is wel een erg leuke prijs voor zo'n tv.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2012
  13. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben uiterst tevreden over m'n anderhalf jaar oude LG LCD 32". Bij een nieuwe zou ik zo weer voor een LG gaan. Ze gebruiken volgens mij wel een andere techniek voor 3D vaak al weet ik niet of dat bij deze TV ook is. Dwz met niet actieve brilletjes waardoor het effect wel minder is dan brillen (van 100 euro per stuk).
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik kan het in de handleiding niet vinden, dus... weet iemand toevallig wat de optimale/minimale kijkafstand is voor 3D? Het enige wat er gezegd wordt is dat de kijkervaring niet perfect zal zijn als je te dichtbij zit. Maar ze zeggen niet wat te dichtbij is. Handig.
    Ik zie namelijk nog steeds heel lichtelijk de dubbele beelden, dus ik vraag me af of dit normaal is, of dat ik te dichtbij zit.

    En het effect waarbij dingen uit het scherm komen, is dat alleen met een bepaalde 3d techniek mogelijk of is dat gewoon een keuze van de filmmaker/developer? Nu is er een kijkdoos effect wat natuurlijk ook wel geinig is, maar in de winkel had ik een tv getest waarbij er bloemblaadjes uit de tv kwamen. Alsof ik ze zo kon grijpen. Dát is een leuk 3D effect.
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe Plasma TV's halen inderdaad in benchmarks 1080 van de 1080 maar toch heb je nog steeds van een hele klein waas die wordt veroorzaak door phosphors. De phosphors zijn nog steeds een klein tikkeltje te traag. Op dit moment zijn alleen OLED en CRT perfect qua beweging. Geen ghosting of phosphor lag.

    Een zeer slechte keuze want de Elite heeft een enorm kleurendecoderingsprobleem. De beste LCD's te koop zijn meestal die van Samsung of de Sharp LE700 serie (zonder gele subpixel).
     
  16. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je er ook televisie op wilt kijken, is het dan nodig om een ziggo CI+ module met kaart te halen? Gaat over bestaande LG.

    Ik heb al een hd-ready tv staan met nog een decoder met ziggo-smartcard, maar die tv gebruik ik dan niet meer.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De tv moet wel CI+ ondersteunen want anders gaat het niet werken.
    Koop wel een Cam module van het merk @Smit , hiermee zijn de minste problemen.

    Als je al een kaart hebt dan hoef je alleen maar een CI+ module te kopen.
     
  18. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Er staat bij Spec. op de site waar ik wil bestellen CI+ HD, dus neem aan dat het wel ondersteundt word.

    Daar zou dan ook een combi bestelling geplaatst kunnen worden waar dan een Ziggo CI+ module en kaart bij zitten. Gezien een van de plaatjes die erbij staan is dat van @smit.

    :thumbs: Bedankt.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HD via CI+ werkt hier perfect :thumbs:
    Je kan ook naar digitale radio luisteren ;)
     
  20. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Televisie besteldt, alleen hoe zit het met aansluitingen, dat wil zeggen voor het beste(?) beeld?

    Voor de xbox 360 geeft een HDMI aansluiting het beste beeld? Het is zo'n zwarte slim 250GB.
    De wii kun je het beste met een component kabel verbinden?

    Alleen als je een blu-ray Home-cinema set wilt aansluiten, hoe zit dat precies. De tv heeft een opt-out aansluiting. Ik heb nog geen HC-set, maar sluit je die ook nog aan met een HDMI-kabel of iets dergelijks.
     

Deel Deze Pagina