1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Phone [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik doel vooral op de tiles zoals ze in WP7/8 zitten, dat zijn ook gewoon widgets. Ik kijk op mijn scherm omdat ik informatie wil zien, op iOs kan je op je scherm alleen maar een lijst met apps bekijken, of 1 app tegelijk. Je kan nooit meerdere gegevens tegelijk zien, alleen een simpel cijfertje bij een app. (Sinds iOs 4 of 5?)

    Op Android kan ik zonder een app te openen (eerst zoeken naar de app, dan nog weer wachten tot hij opgestart is) gewoon even naar links scrollen naar mijn weer widget om te kijken wat voor weer het de komende week gaat worden, zelfde geld voor mijn e-mails en agenda. Dat heb ik toch een stuk liever als 3 apps moeten openen om hetzelfde te kunnen doen.
    Zo kan dat dus in WP7 ook op een soortgelijke manier, dat is gewoon praktisch.

    Daarom vind ik dat het juist iOs is die achterloopt en niet WP.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2012
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nog even de 8 key features van de presentatie onder elkaar;


    • Support for “the latest and greatest hardware,” including multi-core chipsets, a range of three screen resolutions (800 x 480, 1280 x 768, and 1280 x 720), and removable MicroSD.
    • Internet Explorer 10, complete with malware blocking, faster JavaScript performance, and double the HTML5 feature support of Windows Phone 7.5.
    • Native game development based on DirectX for “killer games” and big, beautiful, powerful apps with platform and drivers in common between the Windows 8 desktop and Windows Phone 8.
    • Better support for native NFC — not just on the phone, but also between phones and laptops, tablets, and other PCs.
    • “The most complete wallet experience on any smartphone this fall,” including credit and debit cards, loyalty and membership cards, deals and coupons, and NFC tap-to-pay features.
    • Nokia mapping technology, with NAVTEQ data, offline support, map control for developers, and turn-by-turn directions.
    • “Windows Phone 8 for Business” ready to go for BYOD use in the enterprise: encryption and secure booting, LOB app deployment, device management, and familiar Microsoft business apps like Office.
    • An all-new start screen, featuring the Metro-style, customizable tiles with real-time updates from calendars, inboxes, social media, gaming networks, sports data, and images from around the web and within the device. With the new live tiles, you can set the apps, tile size, number of tiles, and more. You can even assign tiles to individuals to keep track of the most important people in your life.
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Als WP niet al voorliep gaan ze dat in oktober zeker doen ;) Android blijft duidelijk wel het sterkste platform door de customization en prijs opties maar iOS begint toch onderhand wel heel erg treurig te worden.

    En bedankt voor de key features, heb zelf niet kunnen kijken
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ben benieuwd hoe significant die removable MicroSD feature gaat zijn. Bij veel high-end Android toestellen kan je tegenwoordig al geen SD kaart meer verwisselen, dus dat zullen de fabrikaten bij WP wellicht ook gaan doen.

    Wel enorm slim van MS om de apps native te maken zodat ze op zowel W8 als WP8 draaien, echt dé manier om de app market van WP8 vol te krijgen ondanks het zeer kleine marktaandeel. Er zullen aanzienlijk meer developers zijn die interesse hebben in W8, als ze dan met betrekkelijk weinig moeite gelijktijdig hun app op WP8 kunnen uitbrengen zullen er veel meer apps komen.

    Lijkt me ook interessant om te zien of bijv Whatsapp dan te gebruiken is op je W8 PC, lijkt mij erg handig.
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [yt]CCsDRW4k-9w[/yt]
    Hier nog een terugblik op het nieuwe startscherm.

    Edit: de nieuwe Music Hub heeft ook eindelijke weer het scrolling effect van de Zune HD, yeah! \o/\o/
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2012
  6. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat filmpje wanneer een gezin uit eten ging en alles regelde met NFC(toch?) vond ik ook awesome, maar het leek ook onbehaalbaar omdat niet alle horeca's een tablet hebben of dergelijks, maar die NFC is wel een awesome feature :D
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Vast leuk voor jullie hier:
     
  8. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Even kort gezegd: Het zou nu fucking dom zijn om een windows phone te kopen of zie ik dit verkeerd? Apps die misschien niet gesupport worden in de toekomst etc?
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Apps blijven gewoon werken op beide platformen :)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik zou nu idd wachten op windows phone 8 als je nog geen nieuwe phone nodig hebt.
     
  11. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar die heb ik dus wel nodig... En het liefst zou ik bij WP blijven, aangezien ik in dat half jaartje met mijn Lumia 800 best wel gehecht werd aan dat alles... Echter heb ik geen zin in het feit dat over een jaar geen apps meer komen voor WP 7.8. Aangezien ik toch hoop dat mijn nieuwe telefoon wel zolang mee gaat. En aangezien WP 8 toestellen nog niet eens aangekondigd zijn ga ik denk toch over op een ander platform
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Jou keuze natuurlijk, maar ik vind dat MS het toch goed doet het laat de 7.5 gebruikers niet in de steek. Alleen apps special gemaakt voor WP8 kunnen niet op 7.5 draaien, maar hoe dit verder uit gaat pakken zullen we nog moeten zien. :)
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Reken er maar op dat er veel apps speciaal voor WP8 gemaakt zullen worden, vanwege de compatibiliteit met W8.
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Klopt, maar ik heb nu ongeveer sinds de launch van WP7 mijn HD7 en Venue Pro dus die gaan ook sowieso weg als WP8 uitkomt, gewoon omdat ik wat nieuws wil. Ik vind het alleen wel balen dat de Lumia 900 geen update naar WP8 krijgt deze had ik namelijk graag willen kopen, nu moet ik maar even wachten wat Nokia voor WP8 gaat uitbrengen.

    Ik denk sowieso dat in de toekomst schermen kleiner dan 4inch niet meer te krijgen zijn, al helemaal niet voor WP8 aangezien het dan wel erg priegelig gaat worden met dat verkleinen van de Tiles.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Klopt ik wacht ook nog af, maar ik denk dat ik pas in Q2 2013 een nieuwe phone ga kopen
     
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    De WP8 toestellen komen pas in Q3 van dit jaar dus het is maar hoe geduldig je bent.


    En de Lumia 800 update komt 27 Juni! Met een hele berg aan extra shit.

    LINK

    [yt]dtf25pdIaXc[/yt]
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    De spec junkies kunnen nu ook niet meer zeuren want HTC komt met twee snelle telefoons met WP8 en een instap model.

    Bron: Tweakers/Verge

    Let wel het zijn dus geruchten, is nog niet officieel bevestigd.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Quad-core variant van de S4, nice! De S4 dual-core is even goed of zelfs beter dan de Tegra 3 dus de quad-core kan enkel maar beter zijn.
     
  19. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb niks met HTC en ik vind de lumia 800 er echt mooi uitzien, hoop dat ze ook weer zo'n variant maken dan ben ik helemaal blij :D
     
  20. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de oplossing gevonden voor mijn probleem: Ik koop nu een Lumia 710 (welke qua specs ongeveer gelijks is aan de Lumia 800) en als deze over een tijdje (half jaartje) wat versleten is koop ik een nieuwe WP 8 phone...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina