1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou voor de 128gb versie v/d M4 SSD gaan.
    Kost je 30 euro meer maar geeft je wel veel meer ruimte(in SSD termen dan).
    Ik heb de 128GB versie, heb windows, BF3 en MS office 2010 student erop staan en heb nog 70 gb over. Dat betekend dus dat ik 60GB gebruikt heb.

    Om maar aan te geven hoe snel 60 GB vol zit.
     
  2. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor €840,- heb je dit systeem

    - i5 2500K
    - Corsair 8GB-1333 ram
    - 500Watt voeding 80-plus
    - Sapphire HD7850 2GB
    - Samsung F3 1TB schijf - Dit om de kosten een beetje te drukken. (2TB=99, 1TB=74)
    - Samsung 830 128GB - Op dit moment goedkoper dan de M4
    - Cooler Master Silencio 550 - Een stille kast met goede koelprestaties.
    - Sony Optiarc AD-7280S - Sata dvd-rw voor een prikkie

    Ben je niet van plan om te gaan OC'en dan kan je de I5 2500K vervangen door een 2400 €10,- goedkoper. Ook kan je dan de Scythe Mugen 2 Rev. B weglaten en overgaan op de stock koeler. (scheelt €32)
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik zou inderdaad ook voor de 128GB gaan, maar dan wel de Samsung inderdaad, aangezien die nu gewoon goedkoper is. Betere perfomance voor minder geld, waarom niet ;)

    Ik zou gewoon voor een 2500K gaan als je onder je budget wilt blijven, en dan wellicht het systeem van hierboven met een iets goedkopere kast en zonder de koeler. Dan heb je een heerlijk systeem voor relatief weinig geld.
     
  4. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik wil graag een nieuwe desktop aanschaffen om fatsoenlijk te kunnen gamen. Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor Flight Simulator X, maar ik wil ook weleens andere games spelen.
    Ik wil de games fatsoenlijk kunnen draaien, de graphics hoeven niet uitmuntend te zijn maar wel gewoon goed en mooi. Mijn budget bedraagt €800 monteren en dergelijken kan ik niet aangezien ik niet zoveel verstand heb van computers. Zouden jullie mij wat desktops kunnen aanraden? Oja ik wil de pc op mijn tv kunnen aansluiten d.m.v HDMI.
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Lees serieus 2 posts hoger...
     
  6. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik gedaan maar daar bestel je alle onderdelen los en aangezien ik zelf niet kan monteren is dit op mij van toepassing. Of heb ik het nu helemaal fout?
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kan het allemaal bij één winkel bestellen en vervolgens voor 40/50 euro extra het spul in elkaar laten zetten.

    Monteren is daarnaast totaal niet moeilijk als je beetje technisch ingesteld bent.
    Meerdere (ook hier) hebben het ook zelf gedaan dmv de tutorial van hardware.info.
     
  8. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké dankje voor de info, die setup past namelijk wel bij mijn eisen.
    Ik zal even kijken naar die tutorial!

    Met die tutorial moet het me zeker lukken, ik heb echt wel nog twee vragen. Als ik alles gemonteerd heb en het werkt moet ik windows natuurlijk wel nog installeren. Hoe doe ik dit? Wijst zich dat vanzelf als ik de computer aanzet? En heb ik die SSD per se nodig?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2012
  9. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    CD er in -> F8/F12/Del (verschilt) en dan het apparaat kiezen waar je CD in zit -> De rest wijst zich wel van vanzelf.
     
  10. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Tut van Hardware.info > http://nl.hardware.info/reviews/2194/bouw-je-eigen-pc!-2011-editie

    Een SSD is de vervanger van de HDD. SSD heeft hogere lees/schrijf snelheden en voor het geld kan je het niet laten liggen. Kijk maar op tweakers.net naar de review van de Samsung 830.

    Windows installeren is een eitje. Je stopt de Installatie DVD in de dvd-speler en je boot vanaf de dvd.
    - Als je je pc opstart zie je bij je bios een paar F toetsen onderin je scherm. Dit kan F10, F9, F2 of zelf DEL zijn.

    In de handleiding van het moederbord kan je lezen hoe je kan booten vanaf dvd.

    Ik heb even de handleiding van je moederbord doorgelezen (Wat ik je ook aanraad!!!) en je moet voor het Bootmenu op F11 drukken nadat je je pc hebt aangezet, daarna selecteer je de windows installatie dvd en gaat het installeren starten.

    Hier kan je de handleiding alvast doorlezen als je wilt!

    -----

    Ik het systeem hierboven zitten een muis en toetsenbord. Heb je dit al liggen dan haal ik het uit de samenstelling.
    Ben je van plan om te overclocken? Zo nee, dan haal ik ook de Scythe Mugen 2 Rev. B eruit en kan je de stockkoeler nemen die bijgeleverd wordt bij de processor. Dit allemaal scheelt zo'n €45 euro
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2012
  11. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het toetsenbord en de muis had ik er al uitgehaald, die sdd laat ik wel zitten want inderdaad voor dat geld kan ik het niet laten liggen. Is overclocken noodzakelijk? Of kan ik recente games ook fatsoenlijk draaien zonder te overclocken?
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Nee is zeker niet nodig.

    Ik heb zelf ook een Mugen 2 en heb nog niks overclocked (ga ik misschien nog wel doen) maar ik heb een processor uit 2007, bij een i5 is dat echt overbodig behalve als je er verstand van hebt en je het echt nodig vind.
     
  13. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan weet ik genoeg, toch pak ik die koeler erbij voor als ik ooit zou willen overclocken. Dan wordt het deze setup!
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ohja, even als tip(weet niet of je m zelf gaat bouwen maar toch), hij nogal lastig te monteren want hij moet ook onder het moederbord worden vastgezet dus zorg ervoor dat je niet eerst je hele pc in elkaar heb gezet en dan nog die koeler erop moet zetten :+
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb een systeem met een 3570K en een HD7850, ik kan BF3 op ultra draaien op 1920x1080 op ~50fps. Dus nee, overclocken is niet nodig om alles te draaien.
     
  16. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ga hem gewoon monteren volgens die tutorial daar raden ze dat ook al aan, toch bedankt voor de tip.
     
  17. Xx L0sTkILleR xX

    Xx L0sTkILleR xX Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    dat belooft een hoop! :thumbs:
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    http://tweakers.net/gallery/324412?wish_id=288563#tab:wenslijst

    Zoals dit, ik weet niet wat het verschil is tussen de kasten.. dus.. gaat dit werken? :+
    De SSD koop ik overigens pas een tijdje later, zie ik nog niet als een noodzaak namelijk.
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2012
  19. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja dat gaat werken ja. Ik raad je aan om direct een ssd mee te bestellen. Waarom? Wanneer je nu het os op je hdd gaat zetten en weer een tijdje verder bent raakt je hdd steeds voller. Als je nu direct een ssd meebesteld en daarop windows installeert heb je het voordeel dat je niet eerst windows van de hdd af hoeft te halen. Een clean install van W7 heeft alleen maar voordeel op een ssd. W7 is gemaakt voor een ssd.

    Vanaf mijn Galaxy s2, een fijne dag!!
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan het ook alleen maar aanraden.
    Zit nu zelf kleine anderhalve maand aan de SSD en mijn hemel, ik wil niet meer zonder.
    Als ik nu elders Windows moet opstarten zit ik na 8 sec al te schreeuwen duurt laaaaang!!!

    Zeker voor die 100 euro wat echt geen geld is als je vergelijkt met een jaar/2 jaar terug, toen heb nog 250+ was
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina