1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De XBW Game of the Generation Awards!

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 3 jul 2012.

  1. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    btw op Raptr.com kun je heel gemakkelijk bijhouden wat je het meeste gespeeld hebt :+ was binnen een paar min klaar met het lijstje
     
  2. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond de stukjes met Altaïr wel leuk maar voor de rest niet echt wat :+

    Ik probeer ook maar wat in te vullen :'-(

    En nee heb hier rond de 20-25 spellen maar vind ze of te oud of niet leuk :p

    edit:
    @drokz laat ik maar een nieuwe lijstje maken met vaak gespeelde games :+ (pfff haters)
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Top 10 Xbox 360 Games

    1. Bioshock 1
    2. Bioshock 2
    3. Assassins Creed 2
    4. Mirrors Edge
    5. Battlefield 3
    6. Max Payne 3
    7. LA Noire
    8. Red Dead Redemption
    9. Test Drive Unlimited
    10. Forza Motorsport 4
    Top 10 Xbox Live Arcade Games

    1. BF 1943
    2. Trials Evolution
    3. Call of Duty Classic (deel 1 dus)
    4. Super Meat Boy
    5. Castle Crashers
    6. Limbo
    7. Worms 2
    8. Splosion Man
    9. Monday Night Combat
    10. Uno
    Top 10 Non-Xbox Games

    1. Heavy Rain (beste game ervaring ooit imo)
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    _O_ Hell yeah... Die game zal me altijd bijblijven. Vetter dan de veste shooter, de beste PES, de gruwelijkste racegame enz.enz.... A
     
  5. pieteralberts

    pieteralberts Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Top 10 Xbox 360 Games

    1. Assassins Creed Brotherhood
    2. The Elder Scrolls: Skyrim
    3. Fallout 3
    4. Mass effect (trilogie)
    5. Assassins Creed Revelations
    6. Brutal Legend
    7. Dragon Age II
    8. The Elder Scrolls: Oblivion
    9. Fable 2
    10. Spyro: Dawn of the Dragon
    Top 10 Xbox Live Arcade Games

    1. MINECRAFT :D
    2. pacman
    3. Castle Crashers
    4. Limbo
    5. Worms - Armageddon
    6. Trials HD
    7. Battle Field 1943
    8. Clash of Heroes
    9. PLants vs Zombies
    10. Iron Brigade
    Top 10 Non-Xbox Games

    1. Age of Empires I
    2. Need for Speed Underground 2 (PC)
    3. Uncharted 2
    4. League of Legends
    5. Super Mario Galaxy 2
    6. Rollercoaster Tycoon 3
    7. The Sims 1
    8. Angry Birds
    9. World of Warcraft
    10. Diablo III
     
  6. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Top 10 Xbox 360 Games

    1. Fallout 3
    2. Batman: Arkham Asylum
    3. Gears of War 2
    4. The Orange Box
    5. Bioshock
    6. Alan Wake
    7. Deus Ex: Human Revolution
    8. Darksiders
    9. Dead Space
    10. Enslaved
    Top 10 Xbox Live Arcade Games

    1. Outland
    2. Lara Croft and the Guardian of Light
    3. Trine 2
    4. The Walking Dead
    5. Vandal Hearts: Flames of Judgment
    6. Renegade Ops
    7. Limbo
    8. Puzzle Quest
    9. Ilomilo
    10. Costume Quest
    Top 10 Non-Xbox Games

    1. Uncharted 2
    2. Metal Gear Solid 4
    3. Killzone 2
    4. Ratchet & Clank: A Crack In Time
    5. Uncharted
    6. Resistance
    7. Resistance 2
    8. Resistance 3
    9. God of War 3
    10. Ratchet & Clank: Tools of Destruction
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  7. Vato G

    Vato G Ben Howard

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Top 10 Xbox 360 Games

    1. Fallout 3
    2. Super Street Fighter 4 AE
    3. Street Fighter X Tekken
    4. Skyrim
    5. Assassin's Creed 2 (eigenlijk de hele serie)
    6. Battlefield 3
    7. Call of Duty: Black Ops
    8. Gears of War (1)
    9. Oblivion
    10. Darksiders
    Top 10 Xbox Live Arcade Games

    1. Portal
    2. Pinball FX 2
    3. Battlefield 1943
    4. Texas Hold 'em
    5. SuperStreetFighter2TurboHDRemix (heerlijke naam)
    6. Catan
    7. Outland
    8. South Park (Let's go tower defense play)
    9. Chime
    10. Risk
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Thuis eens mijn xbox.com langsgaan. Ben benieuwd wat ik er van kan maken.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Haha echt he, ik kom dus zooooooo niet aan 10 games zonder mijn complete lijst te bekijken. En dan moet ik nog kiezen uit 113 gespeelde games op mijn 360 en 130 games op mijn Steam account...
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.453
    Kies gewoon Mirror's Edge op 1 bij Xbox 360 en Super Mario Galaxy bij Non-Xbox. :cool:
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee :+
    Dat mag niet, want ik heb beide niet gespeeld! ;)
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Lekker Dulle, goede timing voor zo'n topic. Zowel door de komkommertijd qua games alsmede de komkommertijd op Xboxworld.

    Top 10 Xbox 360 Games

    1. Grand Theft Auto IV
    GTA-fanboy is GTA-fanboy, games blijven altijd een klasse apart voor mij en dat was IV ook deze generatie. Ik ga geen levensverhalen vertellen waarom, ongetwijfeld al te te vaak over GTA gepraat. En dan gaan we deze generatie ook nog afsluiten met Grand Theft Auto V, kabam.
    2. Mass Effect-trilogie
    Zou anders Mass Effect 3, Mass Effect 2 en Mass Effect op volgorde worden hieronder dus dit is beter. Beste IP deze generatie, soms heb ik nog wel eens het gevoel dat ik de games nog iets hoger inschat dan GTA IV. Muziek, verhaal, sfeer, blabla alles is subliem in de wereld van Mass Effect. Geen andere game waarin zoveel emoties echt los gaan, de Star Wars onder de games en sowieso beter dan SW, suck it haters. :cool:
    3. Red Dead Redemption
    Niks blijft zo legendarisch als een beetje rondlopen door Mexico met je paard, genieten van het uitzicht en animaties die om te smullen zijn. Vervolgens gaat het regenen en krijg je de mooiste onweer te zien en te horen. Prachtig, game die voor mij eigenlijk geen slechte momenten had. Overall gewoon weer een parel van Rockstar.
    4. The Darkness
    Schrijf net dat ik geen andere game ken die zoveel emoties los laat, vergeet ik gewoon TD. Sublieme sfeer met een verhaal dat echt zo veel los laat. Game drie keer uitgespeeld en sommige momenten blijven echt hartverscheurend. Speelde gewoon lekker en zag er destijds (en nu nog steeds op sommige momenten) er echt goed uit. Klassieker dit, sowieso.
    5. Hitman Blood Money
    Game die eigenlijk van de vorige generatie is, maar toch uitkwam op de 360. Helemaal verrot gespeeld op de PlayStation 2, pc en ook op Xbox 360. Gaat echt nooit vervelen, en na jaren wachten kan ik hopelijk in November weer helemaal los gaan met een geweldige nieuwe deel.
    6. Bully Scholarship Edition
    Ook een game van de vorige generatie, die op de 360 uitkwam en een stuk uitgebreider was dan menig HD-remake van games tegenwoordig. De game is en blijft een heerlijke frisse wind door het freeroam-genre met geweldige humor en machtige gameplay. Het verloop van diverse seizoenen is ook enorm tof gedaan, en zou eigenlijk een must zijn bij elke freeroam-game tegenwoordig. Rockstar, werk aan een Bully 2 na GTA V, thanks.
    7. Assassins Creed
    Het gaat hier echt om alleen AC1, sommige momenten zal ik nooit vergeten uit de game. Wat een geweldige momenten gehad, met je paard van een uitzicht genieten waarin Jeruzalem tegenover je ligt, rennen door de straten van een sfeervolle Damascus en springen van de hoogste toren in Acre. Blijft voor mij de beste AC-game. Jammer dat de AC-franchise na AC2 voor mij een stuk minder is geworden. Behoorlijk AC moe, en ben mijn interesse ook totaal verloren voor AC3 ondanks de (niet super vind ik) vernieuweingen.
    8. Deus Ex Human Revolution
    Een van de grootste verrassingen voor mij deze generatie. Had totaal geen interesse in de game destijds, leek me een ordinaire shooter. Uiteraard totaal fout want het was gewoon een waanzinnige stealth-game, met een sublieme sfeer en na de muziek uit Mass Effect een van de beste soundtracks deze generatie.
    9. Oblivion
    Weinig over te melden eigenlijk, eerste echte RPG voor mij. Prachtige wereld om je eigen ding te doen, grafisch destijds echt geweldig. Voor de rest, ja weinig over te melden eigenlijk. Gewoon awesome.
    10. Batman Arkham Asylum
    Eventueel Arkham City erbij mag ook. Damn, ik vond Batman vroeger maar een gare superhero. Stomme dude in zijn pakje die bang is voor vleermuizen en shit. Damn wat had ik het fout, want dankzij AA (en stiekem de TDK-films) is Batman samen met Iron Man mijn favoriete superhero. Machtige game, machtige gameplay, machtige combat, machtige graphics, machtige muziek, alles was en is machtig aan de Arkham-games. Je bent en voelt je ook als Batman, tenenenenenenen Batman.

    Daarnaast nog even probs voor Gears of War-trilogie. Achtbaan als een moderfokker, stuk voor stuk geweldige games uiteraard maar horen toch net niet in mijn top tien.

    Top 10 Xbox Live Arcade Games

    1. Sam & Max Save The World
    Detective game zoals een detective game hoort te zijn! Daarnaast bevat de game ook een bak aan geweldige humor en zijn de personages echt geweldig droog.
    2. Doritos Crash Course
    Naast dat de game gratis is, is de game ook echt dé partygame op Xbox 360. Machtig om met zijn vieren in co-op mijn hele huis door te schreeuwen om als eerste aan het einde te komen. Oh, Microsoft komt eens met een nieuwe (en als het moet, betaal ik zeker!) deel.

    Sorry, ik ben geen arcade-gamer. Echt, ik probeer alle nieuwe en geweldige games uit maar het is gewoon niet mijn ding. Ik wil gewoon een echte game waarin ik gewoon echt iets kan beleven. Arcade-games kunnen me gewoon totaal niet boeien, net zoals indiegames.
    Top 10 Non-Xbox Games

    1. Heavy Rain
    PlayStation 3 ooit gekocht voor alle exclusieve games, en Heavy Rain blijft daarin toch het beste. Ondanks dat je weinig moet doen, is het verhaal echt geweldig en gaan toch ook hier de emoties los komen op sommige momenten. Wie kent het gedeelte waarin je als gamer je vinger op een of andere manier moet verwijderen nou niet? Uiteindelijk mijn PlayStation 3 verkocht, maar mocht Quantic Dreams met Beyond Two Souls opnieuw een legendarische game uitbrengen zoals HR, dan is het day one dat ik de game met een PS3 koop.
    2. Metal Gear Solid 4
    Eerste MGS-game die ik heb gespeeld, en zal denk ik ondanks dat de game legendarisch is ook zo blijven (of de toekomst brengt een volwaardige MGS5 met Snake). Geen interesse in de HD-remake in ieder geval. Ook hier kijk je uren naar (legendarische) tussenfilmpjes, maar is de gameplay daarnaast ook ijzersterk. Machtige en vooral gestoorde personages, en een prachtige soundtrack. Als stealth-game liefhebber een van de tofste games!
    3. LittleBigPlanet
    Platform-games zijn totaal niet meer mijn ding tegenwoordig, en 2D al helemaal niet. Toch was LBP en LBP2 iets verfrissend wat ik niet zou willen missen. Leuk om zelfgemaakte levels te spelen, en te maken. Ongelofelijk veel uren gewerkt aan (uiteindelijk alleen door Dulle gespeeld :+) levels. Toffe gameplay en sowieso een geweldige co-op game.
    4. Uncharted 2: Among Thieves
    Eerste deel was een aardige acht-game, aardig op veel momenten maar komt niet in de buurt van deel twee. Gewoon een dikke actiefilm, maar dan een game. Geweldige graphics, plaatsen die je bezoekt, verhaal en personages. Elementen met het schieten gaan niet de geschiedenis boeken in als goede third-person shooter gedeeltes, want dat was op veel momenten soms wat kut. Maar uiteindelijk valt het in het niets bij de voor de rest geweldige ervaring.
    5. Pokémon Heart Gold
    Ooit in de zomer een DS gekocht met Pokémon, en Fii was weer even een paar jaar terug. Een en al nostalgie, mee neurieren op (de iets veranderde, maar nog steeds herkenbare) geluidjes en opnieuw alle schijt Pokémon verzamelen. Daarna nooit meer de DS aangeraakt, kut spelcomputer. Alleen leuk voor moeders die Sudoku spelen zoals die van mij. 8)
    6. The Witcher 2
    Ondanks dat ik hem op Xbox 360 heb gespeeld, zet ik hem hier neer als PC-game. Muhwawaw. Geweldige RPG dat iets speciaals heeft, het heeft op een of andere manier een behoorlijke volwassen sfeer en is een klasse apart op dat gebied. De game neemt en is erg serieus, en dat zie je ook terug in de scènes waarin Geralt Of Rivia voor de zoveelste keer de player is en de vrouwtjes even aanpakt. Zijn toch een stuk serieuzer, en minder preuts dan in Mass Effect. Daarnaast heeft de game uiteraard een mooi verhaal en toffe gameplay.

    Ik kan niks meer verzinnen, voor de rest geen noemenswaardige games gespeeld op de PlayStation 3. GOW3 was aardig, maar geen bijzondere herinneringen aan. PC is crap de crap, dus speel daar geen games op. En heb een Wii, maar dat is sowieso gaar. Heb helemaal niks met de klassieke games van Nintendo zoals Mario en Zelda, dus dan blijft er helemaal niks over. En sowieso pijn in mijn handen dus heel blij wie mijn levenswerk heeft gelezen. Doei.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Top 10 Xbox 360 Games

    1. Gears of War
    2. Gears of War 3
    3. Gears of War 2
    4. Mass Effect 2
    5. Mass Effect 3
    6. Batman: Arkham City
    7. Batman: Arkham Asylum
    8. Fallout 3
    9. Dragon Age Origins
    10. Halo 3
    Top 10 Xbox Live Arcade Games

    1. Castle Crashers
    2. Minecraft
    3. Braid
    4. Shadow Complex
    5. Limbo
    6. Battlefield 1943
    7. Worms 2 Armageddon
    8. Doritos Crash Course
    9. -
    10. -
    Top 10 Non-Xbox Games

    1. Metal Gear Solid 4
    2. Heavy Rain
    3. Uncharted 2
    4. God of War 3
    5. Uncharted 3
    6. Donkey Kong Country Returns
    7. Super Mario Galaxy 2
    8. Super Mario Galaxy
    9. Mario Kart Wii
    10. New Super Mario Bros

    Sommige mensen liegen trouwens.. Hoe kan GEARS OF WAR (1...) NIET in je lijst staan
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Rare vraag, maar waarom heb jij ME 1 niet in je lijst? Vond je die zoveel minder dan 2 en 3?
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    ik twijfelde tussen DA:eek: en ME1 op die plek eigenlijk.. Maar DA:eek: heb ik 4x uitgespeeld en ME1 1x.. en toen bedacht ik dat Halo 3 ook nog ergens moest, dus ME1 zou op 11 komen dan I guess
     
  16. Vato G

    Vato G Ben Howard

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Gears 1 is idd wel de beste van de drie, die moet ik misschien ook nog ff in m'n lijstje verwerken
     
  17. soepkoe

    soepkoe Active Member

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    4
    Top 10 Xbox 360 Games
    1. Rainbow Six Vegas 2
    2. Battlefield 3
    3. Saints row 2
    4. Assasins creed II
    5. Fable II
    6. Grand theft auto IV
    7. Forza III
    8. Mafia II
    9. Crackdown
    10. Test drive Unlimited

    Top 10 Xbox Live Arcade Games
    1. Zuma
    2. Peggle
    3. Banja Kazooie
    4. Beyond good and evil
    5. Catan
    6. Texas Hold'em
    7. Hexic
    8. Doritos Crash Course
    9. -
    10. -

    Top 10 Non-Xbox Games
    1. New Super Mario Bros Wii
    2. Professor Layton (1)
    3. Mario kart Wii
    4. Wii sports
    5. Mario party 9
    6. Donkey Kong Country
    7. Super Mario Galaxy 2
    8. Super Mario Galaxy
    9. Wii fit :thumbs:
    10. Super Smash Bros. Brawl
     
  18. Nyari

    Nyari Bullets Included...

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    0
    Top 10 Xbox 360 games

    1. The Elder Scrolls IV: Oblivion
    2. Mass Effect
    3. Gears of War 3
    4. Deus Ex: Human Revolution
    5. The Elder Scrolls V: Skyrim
    6. Dragon Age: Origins
    7. Mass Effect 3
    8. Fallout: New Vegas
    9. Fallout 3
    10. Dragon's Dogma

    Top 10 Xbox Live Arcade games

    1. Gotham City Impostors
    2. Splosion man
    3. Costume Quest
    4. The Walking Dead
    5. Torchlight
    6. Limbo
    7. Iron Brigade
    8. Marvel vs Capcom 2
    9. Worms 2
    10. Warhammer 40k: Kill Team
     
  19. ResidentS

    ResidentS Active Member

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een tof idee dit :) Ik kies per 'franchise' mijn favoriete, vind ik wel het leukst. Na wat wikken en wegen is dit eruit gekomen:

    Top 10 Xbox 360 Games

    1. Mass Effect 2
    Voor mij het vetste deel van deze briljante trilogie! Het universum en de fricties tussen de verschillende rassen zijn zo goed uitgewerkt. Ook de dialogen met je team zijn echt heel goed gedaan.
    2. Gears of War 3
    Ook een heerlijke trilogie, ik kan niet echt kiezen tussen de delen, maar dit is de enige waar ik de MP ook van heb gespeeld.
    3. Fallout 3
    Wat een ervaring! Dit heeft me een hele zomer gekost. New Vegas vond ik overigens niks aan gek genoeg...
    4. Skyrim
    Nog zo´n zalige open wereld.
    5. Alan Wake
    Heerlijk sfeervol, erg goed verhaal.
    6. Resident Evil 5
    Helaas toch weer een stuk minder dan deel 4 (het kan bijna niet anders of deel 6 wordt nog minder :'-( ) maar toch heb ik me erg vermaakt met deze game!
    7. Dead Space
    De griezeligste game van de 360! Deel 2 vond ik ook errug prettig (helaas ziet 3 er tot nu toe behoorlijk kak uit).
    8. Portal 2
    Het hardst gelachen om deze game, die voice-overs zijn zó hilarisch! En spelen met portals blijft gewoon leuk natuurlijk.
    9. BioShock
    Eén van mijn eerste 360 games, en dat begin, damn, zo sfeervol en spannend! Rapture was echt prachtig vormgegeven. Helaas werd 'ie naar het einde toe wat minder, en de eindbaas was écht belachelijk helaas. Zelfs de tyrant uit Resident Evil 1 (PS1) zag er nog beter uit.
    10. L.A. Noire
    Leuk om écht je hersens te laten kraken en goed op de gezichten te letten. Vond het verhaal ook erg goed.
    Eervolle vermelding: Red Dead Redemption, GTA 4, Oblivion, Arkham Asylum.

    Top 10 Xbox Live Arcade Games

    1. Magic 2012
    TIJDVERSLINDER. Vooral 2 headed giant... Nog één potje dan...!
    2. The Walking Dead
    3. Limbo
    4. Alan Wake: American Nightmare
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Mijn 360 top tien:

    1. TES: Oblivion
    2. Rainbow Six Vegas
    3. Red Dead Redemption
    4. Fallout 3
    5. TES: Skyrim
    6. Halo 3
    7. Borderlands
    8. Bioshock
    9. Saints Row
    10. The Darkness

    Ben benieuwd hoe vaak dit ga aanpassen :lol:

    Gears en ME hebben het helaas niet gehaald

    Hehe voorspelbaar :cool:
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012

Deel Deze Pagina