1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] XBW Rivals-Challenge

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 20 mei 2012.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik neem hem in zijn drie denk ik. Ongeveer 70-75 km/u, 5000 toeren, zo uit mijn hoofd, want voor de knik zit ik in zijn vier en net na startfinish bij 164 km/u in zijn vijf. Maar pin me er niet op vast. Verlies vooral bij de exit tijd ten opzicht van Nori.
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Met de Lotus de DEA deadline op CSR stuur iets verhogen was erg positief op rondetijd.
    De auto was niet twitchy bij uitkomen bochten. Kon daarom iets eerder op het gas.
    Ga nu weer painten, kon het toch niet laten als je steeds Rivals berichtjes binnenkrijgt, LOL.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2012
  3. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond maar is kijken wat voor rondje ik eruit pers*)
     
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik kom niet verder 21.5xx Heb wel 6 rondjes gereden van 21.5 maar foutloos lukt me niet vandaag dus het moet wel harder kunnen.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    TUSSENSTAND
    [​IMG]
    Nog 4 uur te gaan!
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ben bezig met de Challenge voor alweer week 7. Hint: Het wordt een spec-hotlaps challenge, dus er hoeft niet getuned te worden!
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905

    UITSLAG RIVALS CHALLENGE WEEK 6
    [​IMG]

    De challenge van Week 6 laat een interessant beeld zien. Infineon Raceway was ons alleen niet heel bekend, maar het algemeen niveau heeft daar, zo lijkt het, niet onder geleden. Integendeel zelfs, maar daarover zodadelijk meer!

    De strijd om de overwinning is tot het eind ontzettend spannend gebleven en ging tussen B Tender, Nori Ceramic en Cold Zero. Uiteindelijk ging B Tender er met de hoogste eer vandoor, dankzij een tijd (#26 algemeen) die hij al op de eerste dag van de challenge heeft neergezet. Het is hierna niemand, inclusief B Tender zelf, meer gelukt om daaronder te duiken. Wel moet benadrukt worden dat het aan de top ontzettend dicht bij elkaar zat en Coldzero en Nori Ceramic hier evengoed met de overwinning aan de haal zouden kunnen gegaan!

    De top-3 van deze week plaatsten zich allemaal in de top-100 van het algemeen klassement; de vier die hierop volgden hebben zich in de top-200 weten te nestelen (met een eervolle vermelding voor Lircky en zijn knappe 192e plaats!) en uiteindelijk zijn er maar liefst negen deelnemers in de top-1000 geëindigd! Het niveau stijgt en het wordt steeds uitdagender om je in de top van het klassement te kwalificeren, waarover Bergje nu ongetwijfeld kan meespreken!

    Nals en Flavourlicious hebben helaas plaatsen verloren in het algemeen klassement, omdat het hen niet gelukt is een tijd te plaatsen. Coldzero gaat met zijn derde podiumplaats op rij Loyal Ronnin voorbij in het algemeen klassement.

    Concluderend een interessante race op een voor ons niet zo bekende track. Het algemeen niveau heeft hier echter niet onder geleden, integendeel!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905


    AANKONDIGING RIVALS CHALLENGE WEEK 7
    [​IMG]
    Elke autosportliefhebber weet het... Wanneer je Le Mans zegt, dan zeg je Diesel en wanneer je Diesel zegt, dan zeg je Audi Peugeot!

    In de tweede week van juli gaan wij het jaarlijkse Le Mans spektakel nog eens dunnetjes overdoen op het historische Circuit de la Sartre! Voor de e challenge Spec Hotlaps - Le Mans Champion mogen we met de #9 Peugeot 908 over het Franse asfalt walmen, met dat verschil dat wij geen last zullen hebben van langzame Ferrari's, in tegenstelling tot de echte jongens die daar wel mee te kampen hebben!

    Bedenk dat de rondetijden naar verwachting maar liefst rond de 3:30 zullen liggen en er hierdoor op deze baan veel tijd te winnen en te verliezen zal zijn!
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2012
  9. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Tendert, volgens mij zijn de tijden die na mij zijn (10e plaats en lager) niet gerden met de Lotus en/of de afgelopen periode niet gereden. Worden die dan wel meegerekend? (sorry, 't is maandag....)
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Jep, die tijden rekenen wel mee. Dat ze niet de Lotus reden is geen enkel probleem. Ervaring heeft alleen geleerd dat je in de Lotus het snelst bent over het algemeen, maar elke (RWD+ B-klasse) auto is in principe toegestaan. Datum is verder ook OK.
    [​IMG]
    Maandagmorgen :b:
     
  11. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    GAAF! Stijn, bedankt voor de organisatie en de lovende woorden..._O_
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vind het leuk om te organiseren en leuk om aan deel te nemen, dus doe het met plezier:thumbs:. Bovendien wordt het lijstje in de tweede post van dit topic steeds langer en mooier elke week. Vind het leuk om die te zien groeien :)

    Ik wil vanavond al proberen een tijd te plaatsen op Le Mans, omdat het onzeker is of ik de rest van de week tijd heb. De baan ligt me niet zo en ik rijdt het liefst met wat langzamere wagens dus ik verwacht niet dat het een tijd wordt die een week stand zal houden.
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik vind die R1 wagens ook altijd wat tricky dus ben benieuwd. Net geslaagd voor mijn laatste (praktijk)tentamen dus heb hopelijk wat meer tijd nu om te racen.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    R1's zijn ook niet mijn favoriet, het gaat allemaal wat te snel eigenlijk om het goed bij te houden :)

    Je moet nu onder de 3:25.534 (#34) rijden om er (vooralsnog!) met de 1e prijs vandoor te gaan. Zojuist namelijk tot die tijd gekomen in een rondje waarin eigenlijk bijna alles goed leek te gaan.

    Áls het fout gaat, dan verpruts ik het meestal in dat snelle knikje bij Indianapolis of de Tetre Rouge bocht. Je komt daar altijd zo snel aan gereden dat je maar heel kort de tijd hebt om in te sturen. Iets te vroeg of te laat en je rondje is gelijk ongeldig.
    [​IMG]
     
  15. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik zal zo even een poging wagen. Verwacht er zelf niet zoveel van dus ik denk zeker niet dat ik bij de 1e 100 kom zoals afgelopen challenge.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    _0/_0/Vandaag maar ff voor het painten een tijd neerzetten in de Peugeot.
    Ik denk dat ik toch maar TC ga gebruiken.

    Gisteravond lekker raceavondje gehad met Bigga, Blauw hok, Denvan en Asjemenou.:thumbs:
    A600 Holden HSV op Road America :thumbs:
    R3 Super V8 op de Ovals en een 10 lap op Sunset full.:thumbs:
    Daarna S700 A600 op Road Atlanta, Maple Valley en Sebring.:thumbs:
    Vanavond weer?

    Wilde eigenlijk gaan painten maar geen spijt van keuze om toch te gaan racen.
    Morgen maar painten en Rivals.

    Edit: plekje in top 1000, winst in eerste gedeelte gepakt en daarna wat voorzichtig naar finish gereden om hotlap niet te verpesten.
    Ik ben voorlopig dik tevreden, ik ga painten_0/
    Als ik eenmaal aan nieuw project begin dan blijft er weing tijd meer over voor Rivals.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  17. nals

    nals Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand tips voor die bocht voor indianapolis? Dus die lichte knink naar rechts probeer er nu volgas door heen te gaan en dan te gaan remmen maar dan eindig ik vaak in het grind 8) en als ik van tevoren rem verlies ik te veel tijd naar mijn idee.
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Niet te veel remmen en auto aan de binnenzijde 1e bocht/knik houden en "opzetten" voor entry bocht indianapolis linksaf.
    Je zal dus naar mijn mening altij iets moeten opofferen in de knik om indinapolis goed en snel te kunnen nemen.
    Mijn bescheiden mening.
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Dit probleem had ik ook. Ik laat nu gas los voor de bocht en kan dan weer wat tijd winnen t.o.v. volggas er doorheen door wat later en stabieler te kunnen remmen. Denk dat dit ook de snelste optie is. Ik zit nu krap onder 3.29, heb een seconde gewonnen door iets eerder te schakelen en kan B-Tender bij houden tot de 1e chicane maar daarna wordt de afstand elke bocht ietsje groter. Ik lijk op de rechte stukken wel wat harder te lopen.
     
  20. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    wordt er vanavond nog geraced?:)
     

Deel Deze Pagina