Failure to Authorize disc, legale versie Dirt Showdown

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Wesleyroy, 15 jul 2012.

1. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi luitjes,
    ik ben net nieuw hier op xboxworld en meteen een vraag waar ik niet uitkom.

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe xbox 360 met 250gb. Nu heb ik vorige week het spel Dirt Showdown gekocht (gewoon in de winkel).

En als ik het spel op de hdd installeer krijg ik als ik het spel speel, na een paar minuten de melding " failure to authorize disc"

Als ik het spel vanaf de disc speel heb ik verder geen problemen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Groeten

2. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    stappen om dit te oplossen :

1. eerst game van je hdd verwijderen
    2. System cache leegmaken
    3. dvd uit de disc tray weghalen
    4. xbox sluiten
    5. alle kabels loskoppelen van xbox360
    6. wacht minimaal 10 minuten
    7. start je xbox op (zonder netwerkkabel ingeplugd)
    8. game op hdd installeren
    9. start game op
    10. werkt ie ? zo ja, netwerkkabel koppelen, en aanmelden op xbox (connect xbox live)
    11. update installeren
    12. voila, ik kan weer spelen :)

bron: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=163694

Laatst bewerkt: 15 jul 2012
  3. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    al uitgeprobeerd, had alleen niet de netwerkkabel eruit gehaald omdat ik wireless gebruik voor mijn internet. helaas niet het gewenste resultaat.. kan het zijn dat je nieuwe spellen niet meer vanaf je hdd kan spelen?

4. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nee dat kan niet, als je de originele disc erin hebt moet ie het gewoon doen.
    Daar is die functie namelijk voor, als het bij jou anders is is er denk ik wat mis met je xbox. Ik kan alleen veel vinden over deze fout bij gemodde xboxen.

5. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb je de xbox nieuw uit de winkel of 2ehands?

6. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    de xbox is gloedjenieuw

7. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind op internet alleen gevallen van omgebouwde xboxxen of gevallen waarin men games wil (downloaden) en branden..

8. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het schijnt er dus wel mee te maken te hebben dat de game op de hdd geinstalleerd staat. Raar probleem, misschien toch even precies doen wat ik hierboven neer heb gezet, dus met verbinding eruit.

9. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben nu optie aan het uitproberen zonder verbinding.. ben nu het spel aan het installeren..

10. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm krijg weer de melding...
    ook nu ik zonder netwerk heb geprobeerd het spel te spelen

11. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    dacht even dat het opgelost was toch wel een uur gespeeld, totdat ik hem een kwartiertje gepauzeerd had om te eten en toen ik weer verder wilde gaan kwam de melding weer :-( geen idee wat ik nu moet doen.. spel was gesealed toen ik het kocht en kan ik ook niet ruilen.. kan het zijn dat er nog een nieuwe update aan moet komen van de xbox die beter met dit soort spellen om kan gaan?

12. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    gisteren ruime tijd met de xbox helpdesk gechat, het probleem lijkt nu verholpen te zijn. Ik moest een update verwijderen en opnieuw downloaden.

Daarna iets van 2 uur gespeeld zonder foutmeldingen.

13. Wesleyroy

Wesleyroy Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou schiet mij maar lek, een dag nadat ik mijn vorige berichtje had gepost, kreeg ik weer een foutmelding toen ik het spel ging spelen. Dus ik Helpdesk gebeld, lang aan de telefoon gezeten, moest mijn hdd formatteren, toen dat echter ook niet hielp ben ik de volgende dag teruggegaan naar de winkel om het spel te ruilen.

Bij de gamewinkel kreeg ik dezelfde foutmelding, had mijn xbox meegenomen om de foutmelding te tonen.

Kreeg een nieuw spel mee en na even (paar uur) spelen leek het probleem opgelost te zijn.. totdat.....

Ik het spel vandaag met een maat van mij in multiplayer mode en ja hoor daar is de bekende melding weer.

Alles op een rijtje..

1. updates zijn verwijderd en opnieuw geinstalleerd,
    2. meerdere keren system cache opgeschoond,
    3. hdd geformatteerd,
    4. voor de zekerheid zelfs geregistreerd op racenet,
    5. internet connectiviteit gecontroleerd.

Ik heb alleen problemen met dit spel, mijn xbox is gekocht begin juni dus iets van 1,5 maand oud.

Naast Dirt SHowdown, heb ik de spellen, Dirt 3, F1 2011, Mortal Kombat en Forza 3 echter deze spellen speel ik probleemlos vanaf de hdd.

Iemand nog een tip?

Mijn xbox is aangesloten op internet via een wireless netwerk. Zou het daardoor kunnen komen?

En wat houd uberhaupt dat authorize in... controle of het spel legaal is denk ik, maar doet hij dat via internet?

Iemand nog ideetjes..
    het spel doet het wel als ik hem via de disc speel.

Deel Deze Pagina