1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ze zeggen zo'n 5000x (oid) overschrijven, maar voor dat je dat gedaan hebt dan heb je allang wat anders gekocht.
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ah, ok... dat zou wel moeten lukken. :p Het is de bedoeling om wat (zware) progs op de SSD te draaien en bestanden op de normale HDD. Ik ben alleen nog een beetje aan het kijken, want die Samsung is wel goed geloof ik. Maar die van Corsair zijn ook niet verkeerd zag ik. :)
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Daar heb ik een hekel aan, ik heb een desktop en een laptop. Op m'n desktop heb ik alles bedraad en daar hangt van alles aan, dat maakt me niks uit. Maar een laptop is mobiel, alles in 1 apparaat. Daar wil ik geen dingen aan hoeven hangen, en je gaat simpelweg geen muziek op een SSD zetten of even een filmpje downloaden om hem later weer te verwijderen. De reden staat hieronder. En laat ik nou net geregeld mijn laptop aan de TV hangen met een filmpje/serie. De enige optie voor mij is dus inbouwen op de plek van de CD/DVD, maar daar wil ik eigenlijk ook niet vanaf..

    Dat klopt, in principe is de levensduur wel enorm lang, ik geloof dat ik laatst nog ergens las dat bij gemiddeld verbruik ze het ~10 jaar uithouden, wat de exacte cijfers van dat gemiddelde verbruik zijn weet ik niet meer.

    Maar het is niet aan te raden om een SSD te gebruiken en om daar bijvoorbeeld op te gaan downloaden en uitpakken, om het later weer te verwijderen.. Die cyclus zal de levensduur aanzienlijk verkorten. En daarom wil ik dus juist op dit moment altijd nog een normale HDD naast mijn SSD.

    Als je nu een SSD koopt biedt de Samsung 830 128GB het meeste bang for buck.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2012
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, het gaat alleen om het draaien van progs. Van audio tot video en de bestanden (incl. downloads) gaan via de normale 2e HDD + externe HDD. :)
     
  5. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Is er een mogelijkheid om Skype (en dan dat gesprekvenstertje in het bijzonder, rest minimaliseer je) altijd op de voorgrond te hebben? Ook tijdens het spelen van een game?
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  7. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik mag een PC samenstellen voor de oom van m'n vriendin; een rallyrijder.
    3 monitoren, dikke PC en playseat.
    Nog upgrades die ik vergeet?

    [​IMG]
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je voor 3 schermen wilt gaan, kan je beter een ATI GPU nemen.
    Deze kunnen daar beter mee overweg als de Nvidia´s.

    Daarnaast kan je beter een Crucial M4 of Samsung 830 SSD nemen. Presteren net wat beter als de OCZ´s.
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Waarom ga je voor een Caviar Black? Kan je beter voor deze gaan, meer ruimte en prestaties zijn vergelijkbaar.

    Mijn ervaring met Caviar Black is enorm slecht, premium prijs voor een schijf die nauwelijks beter presteert dan een ander non-green model. Die van mij resoneerde en tikte zo erg dat ik hem heb teruggestuurd voor een nieuwe, zelfde probleem :{

    Daarnaast heb je ook al een SSD, of die HDD dan 180 of 185 mb/s leest maakt ook al niet veel meer uit, hij is toch langzaam vergeleken met de SSD. Het is de premium prijs gewoon echt niet waard, aangezien een 2TB schijf van Seagate gewoon 60 euro goedkoper is:
    http://tweakers.net/pricewatch/297052/seagate-barracuda-st2000dm001-2tb.html
    Wat Flix zegt is inderdaad ook belangrijk, naar mijn weten is de Samsung 830 serie de beste van dit moment, en ook nog eens de goedkoopste.

    Daarnaast zou ik voor dat geld gaan voor een wat stillere kast, zoals bijv de Corsair 550D. Heb hem zelf ook, en Tweakers heeft hem pas nog gereviewed. Geweldige kast met foam padding om hem zo stil mogelijk te houden. Er staan ook wat alternatieven in de review.
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Zijn al wat aanpassingen.

    - GPU is vervangen; was een foutje, die Nvidia. Ik wil gebruik maken van Eyefinity. 7970 it is.
    - Vertex 4 is vervangen door een 830. Zie te weinig informatie over performances van de Vertex4 en lees wat problemen met de firmware. Caviar Black is eruitgegaan. 256 GB SSD it is.
    - Kast was ook al vervangen in mijn 2e ronde research. Inderdaad de Corsair 550D.
    - Voeding vervangen voor een 600W exemplaar.
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De voeding leek me inderdaad ook wat groot, maar ik ging er van uit dat je hem omwille van uitbreidbaarheid had gekozen.

    Prima PC zo met die aanpassingen, zou ik niks meer aan veranderen. Misschien nog een muis en toetsenbord, mocht hij die nog niet hebben.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De GTX680/670 kan ook triplescreen aansturen tegenwoordig (en 3d:+)
     
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Meh, mijn voeding maakt nu al een tikkend geluid, als ik hem er uit haal en hem er volgens weer in doe is dat geluid voor een halfuurtje weg en komt het vervolgens terug. Het is niet heel hard ofzo, maar wel irritant. Wat zeggen jullie? Terugsturen?
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Is natuurlijk wel erg vervelend, maar dat is wel het beste ja. Misschien nog even overleggen met de webshop, als je geluk hebt willen ze je een nieuwe toesturen en kan je je oude dan terugsturen, zit je niet zonder PC.
     
  15. iggyx360

    iggyx360 Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo iedereen,

    IK heb besloten een betere computer aan te schaffen , een vriend heeft mij geholpen om de onderdelen uit te zoeken.

    Dit zijn de onderdelen :


    Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
    XFX HD6850 (HD-685X-ZCFC)
    2x DVI, HDMI, 2x Mini-DP, CrossFireX 1 x € 114,90*

    CPUs Socket AM3
    AMD Phenom II X4 965
    OPGA, "Deneb", Black Edition, C3 1 x € 89,90*

    Voedingen
    Cooler Master GX750
    4x PCIe 1 x € 86,90*

    Behuizingen Midi Tower
    Sharkoon Vaya
    Zwart 1 x € 26,99*

    DVD-reWriters Serial-ATA
    LG GH24NS70
    12-x DVD-RAM schrijven, Zwart 1 x € 15,99*

    Moederborden Socket AM3+
    MSI 760GM-P23 (FX)
    RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, µATX 1 x € 44,99*

    Harddisks 3,5 inch SATA
    Western Digital WD10EALX
    SATA 600, Caviar Blue 1 x € 89,90*

    Geheugen DDR3-1333
    Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit
    KVR1333D3N9K2/8G 1 x € 48,99*


    Nu is mijn vraag of dit allemaal wel compatetable is samen.
    Want ik heb daar niet veel verstand van en mijn vriend wist het ook niet helemaal zeker.

    mvg,

    Iggyx360
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Wat is je budget?
    En wil je de PC zelf in elkaar gaan zetten of door een winkel/webshop laten doen?
    Is niet erg ingewikkeld om het zelf te doen:
     
  17. iggyx360

    iggyx360 Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    owe nee opzich is rond €500,- mn budget dus ik heb alles al uitgezocht , ik vraag me alleen af of dit samen kan werken als een geheel. ( ik hoorde namenlijk dat sommige componenten soms niet samen kunnen werken.)
    het in elkaar zetten dat gaat wel lukken, dat heeft mn vriend wel vaker gedaan en die gaat me daarmee helpen :)
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ja, zou niet snappen waarom het niet zou kunnen :9.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt alleen een 750w voeding. Een flinke overkill voor jouw systeem.
    Aan 550-600w heb je meer dan voldoende.
     
  20. iggyx360

    iggyx360 Active Member

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor voeding zou ik moeten nemen, of zit er niet veel verschil in voor de rest? prijs het liefst hetzelfde of goedkoper maar als het niet anders kan is duurder ook niet erg hoor :d
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina