1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2013

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 24 apr 2012.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat kan ik in Fifa ook, met assist on natuurlijik :D...... Overigens is dat iets wat vaker gezegd wordt door spelers die PES niet vaak spelen. Ik speel PES wel vaak en ik krijg het echt niet voor elkaar om alle of veel schoten naar de kruising te krijgen.

    Speel je manual of heb je assisted on met schieten?

    Het is trouwens gelukt boys, bedankt voor de reacties voor de demo. Ik download nooit demo's op de 360 dus is het lastig uit te leggen over de telefoon.
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Op welke moeilijkheidsgraad staat het? Sommige spelers van de tegenpartij zie ik de bal wel makkelijk inleveren, bijvoorbeeld bij dat laatste schot.
    Het is wat je zegt... náár de kruising, gelukkig niet allemaal erin, dat zou wat makkelijk zijn :cool:
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Speelsnelheid ziet er trouwens brak uit. Heel rap allemaal..... Het schieten ziet er wel simpel uit moet ik zeggen. Ik weet niet op welk niveau het spel staat ingesteld en of je dit kunt aanpassen?
     
  4. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Gewoon normaal, dus zal wel 'assisted' zijn :). Nee, maar ik bedoel eerder: met íédere speler kan je snoeihard pegelen én snoeihard naar de kruising pegelen. Ronaldo is trouwens wel über zeg, zo goed als uit stand schieten van 35 meter en de keeper moet hem wegboksen 8).

    Gemiddeld, of hoe het mag heten. Waar het al op staat, dus niet makkelijk en niet moeilijk. :)

    Klopt, niet alles gaat erin, maar toch voelt het een beetje nep :+. Wel lekker.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012
  5. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    ondanks dat nieuwe pes toch goed blijkt te gaan worden ga ik wel weer voor de nieuwe fifa. Dit mede omdat online gebeuren bij pes vaak ook erg slecht werkt!

    Maar hoop dat deze pes de kopers niet teleur zal gaan stellen!

    Animaties vind ik overiges wel slecht, hadden ze echt wel wat meer tijd in kunnen steken!
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Animaties zijn niet veel verbeterd tov. vorig jaar inderdaad. Maar wat ik nog echt mis bij PES altijd, is het soepele bij het dribbelen. Dribbelen werkt nog steeds altijd heel houterig, terwijl dat juist makkelijk hoort te zijn. :mad:
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Speelsnelheid is toch echt trager dan PES 2012 dus er zullen bij het converteren van het filmpje wel de nodige frames uit zijn. En ja, snelheid staat op nul en je kan die wijzigen.
     
  8. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Animaties zijn in de basis nog hetzelfde, maar er zijn wel subtiele toevoegingen gedaan waardoor het beter oogt. Ook meer variaties in de aannames heb ik het idee. Snelheid is serieus langzamer in het echt dan op de filmpjes. En verder wat HanTerp zegt.
     
  9. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik had het filmpje nog niet nagekeken, maar is inderdaad snel. Maar de 'samenvatting' is sowieso op hogere snelheid?

    Keepers mag op korte afstand wel wat aan gedaan worden. Gomez schoof hem echt een centimeter langs de keepers benen (op zo'n 10 meter afstand) en de keeper 'valt' (niet 'duikt') er overheen.

    Als PES dit fixt:
    - Keepers op korte afstand
    - Neppe schoten (iedereen heeft een snoeihard schot in de benen, die allemaal de bal als een projectiel naar de kruising schieten)
    - Dribbelen; belangrijkst IMO. Heel de animaties verlopen nog steeds niet soepel.

    Ik moet zeggen; pasjes zijn wel super tof :cool:.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Iemand al de nieuwe aannames geprobeerd? En manual schieten?
     
  11. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk is het nog te vroeg voor een oordeel, maar ik geef toch mijn eerste indrukken (na zo'n 30 min. spelen).

    + Het eerste wat me meteen opvalt is dat de schoten, zelfs met assisted aan, beter te plaatsen lijken te zijn dan in PES 2012.

    - Er zit een wereld van verschil tussen manueel- en assisted schieten. Daar kaart ik meteen een -in mijn ogen- groot/klein minpunt aan. Het verschil lijkt namelijk té groot te zijn. Op assisted kan je weliswaar beter geplaatst richten dan de 2012 incarnatie, maar in manuele modes moet je alles zelf doen. Nu denken jullie wellicht van, eehmm ja, logisch toch? Ja en nee.

    In PES 4/5/6 leek het alsof de assisted mode (weet niet eens meer of deze toen al bestond, shame on me) 'een stukje lager' stond. Hierdoor kon je, met een beetje hulp, fantastisch schieten maar verlangde het wel inzicht/vaardigheden van de speler. Die zelfde spelers zullen nu merken dat bepaalde schoten op assisted wel erg rap richting de hoeken vliegen, maar dat tegelijkertijd de meest simpele intikkertjes op manueel worden gemist.

    De balans tussen beide modes (assited en manueel) is niet goed/niet voldoende uitgewerkt. Het verschil is te groot.

    Konami, zet het 'assisted gebeuren' een stapje lager, en je wint in ieder geval mij weer terug als PES veteraan zijnde.

    Edit: Iets over de animaties. Het zijn er meer dan in voorgaande delen. Zeker ten opzichte van PES 4/5/6 (ik weet het, golden oldies). Maar het mag van mij nét iets vloeiender zijn, bring back PES 4/5/6 wat dit betreft (hoewel de aanwezige trucjes/schijnbewegingen vloeiend verlopen, dus dit maakt weer het nodige goed).

    Ik ben ieder geval positiever dan bij de voorgaande 5(!) edities. Konami, stel me alsjeblieft niet teleur bij de retail versie door de goede dingen van deze demo eruit te halen, en de slechte zaken te verergeren :)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb gisterenavond nog PES 2012 gespeeld en nu PES 2013 en ik vind het véél soepeler lopen. Tip: Speel een potje op PES 2012 en direct erachteraan PES 2013 en ik wed dat je dan pas echt merkt hoeveel soepeler de animaties lopen ;)
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Het kan dat ze soepeler zijn, maar nog steeds voelt het niet soepel genoeg. In deze tijd hoort dat toch wel te kunnen, zou je zeggen.

    Trouwens, hoe laat je je speler dieplopen na een pass? (LB) + (A) of (A) en daarna (RT) ofzo? Met (RT) staat in die guide als 'pass & volg' ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik weet het niet precies, maar je kan kijken hoe het in het boekje van PES 2012 staat; zal niet veel veranderd zijn. Je kan ook HIER lezen. Daar staat ook e.e.a.
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Thnx voor de info. Zoals ik ben jij er eentje van de oude garde (ik geloof dat wij ook nog weleens battles hebben uitgevochten in PES), dus ik hecht veel waarde aan jouw oordeel.

    Heb jij enigzins zelf het idee dat door veel oefening het manual schieten beter zal gaan worden als je er tijd in steekt? Of voelt het echt te onlogisch aan?
     
  16. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    Ha Han, tijdje geleden alweer. Zet jij manual shooting aan of uit, want volgens mij is dat voor het eerst dat je ook dat kunt switchen (in 12 toch alleen passing).
    Gaaf is ie verder he? Ben helemaal blij.

    Hoe werkt dat one touch aannemen?

    @Molly: voor wat betreft dat houterige: ik bedoel niet stotterend maar gewoon die houterige stroperige tactische opbouw alvorens je bij de andere goal bent. Ik gaf al aan, het is moeilijk te verwoorden, maar het maakt pes zo lekker.

    Tot slot: wat ik nog niet veel hoor, maar als kenner toch moet vermelden: ballphysics enorm verbeterd.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb alles zo manual mogelijk staan, dus ook shooting. Is gewoon veel realistischer :)
    Dat manual touch aannemen heb ik niet echt gedaan maar je kan het vinden als je in-game op start drukt en in dat menu de help leest over alle knoppen en functies.
     
  18. mussi

    mussi Guest

    Hoe download je het op de ps3?
     
  19. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij moet de demo nog online komen op de PS3...
     
  20. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Wat speelt dit lekker zeg. Veel beter dan 2012. Alles gaat soepeler, schoten zijn heerlijk, passen ook alleen vind ik dat manual schieten nog wel moeilijk. Het dribbelen met RT ingedrukt werkt ook wel lekker. Je kan je tegenstander op het verkeerde been zetten of ruimte maken voor een goede pass. Dit wordt zeker een day one buy :)

    In de herhaling/samenvatting loopt alles sneller.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012

Deel Deze Pagina