1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2013

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 24 apr 2012.

  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Jezus, die FIFA fans ieder jaar die hier komen zeggen dat FIFA beter is. Ieder jaar weer nieuwe 8).

    Ik vind deze PES wel oke, maar verdedigen móét verbeterd worden (Dyonko, je moet dus A drukken om in te stappen? Thanks ;)), net als het dribbelen. Het schieten mag wat realistischer, net als de keepers. Maarja, het is pas een demo hè. Ik ga 't zo weer eens proberen.
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja dubbel A , dan stapt ie onmiddelijk in. Wel goed timen.
     
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    En is er ook iets minder directs, dat je zeg maar meeloopt met je tegenstander? Thanks :p
     
  4. RastafariMan

    RastafariMan NWO 4 LIFE

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    4
    Is de demo ook nog ergens op het internet te downloaden en op USB stick te zetten?
    Dit kon vroeger toch?
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    [yt]lriebJBiGKs&feature=plcp[/yt]

    Kom op zeg, Neuer! :eek: Die kon je wel hebben.
    Sorry voor LQ, iPhone video-kwaliteit hè, hehe.
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    [yt]PK7x05qakI8&feature=youtube_gdata_player[/yt]

    Zitten wel paar leuke dingen tussen, vooral de heerlijke redding van m'n keeper! :eek: speelde twee potjes van de 5 op moeilijk level, wel te zien ook :+.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Gisteravond de hele avond PES 2013 gespeeld met Mgwlee.

    Als je de game voor het eerst speelt, voel je het verschil met de voorganger vrijwel direct. Spelers reageren directer en dat is echt een verademing.

    Het dribbelen is vrij lastig, ik kan er moeilijk aan wennen. Dat komt ook omdat we niets aan de instelling veranderden maar gewoon gingen spelen. Ik heb normaliter de moves altijd op bepaalde plekken zitten en dan weet je ook welke move je gaat gebruiken en wanneer. Er zitten toffe dingen in (nutmeg yeah) die moeilijk uit te voeren zijn, maar als ze lukken, dan geeft dat een machtig gevoel. Dat is toch wel de essentie van een game spelen. De game lijkt gemaakt om te vernederen, ik kan niet wachten op de trainingsmode, ik denk echt dat het loont om daar veel tijd door te brengen om beter te worden. Dat is goed nieuws, want die behoefte heb ik lange tijd niet gehad. Ook het bijsturen van je speler werkt makkelijk, je hebt de super cancel vaak niet nodig. Wel viel het me tegen dat je toch na een botsing vaak moeilijk op gang komt en de speler staat op zijn van der Wiels om zich heen te kijken alvorens hij weer reageert.

    Het schieten dan. Dat is heerlijk gedaan, zelfs zonder dat je manual schiet, komt het zelden voor dat het schot niet de kant opgaat die ik zelf wilde. Dan is een misser een stuk minder vervelend kan ik je zeggen. Er zit een groot verschil tussen manual en standaard schieten, manual is lastig en moet met veel beleid worden uitgevoerd. Het is echter wel te gebruiken, hoewel ik in het begin het gevoel had dat het onmogelijk was. Vooral Mgwlee was er veel mee bezig en je zag zijn schoten steeds beter worden. Ik had in de eerste wedstrijd gelijk een heerlijke lob over de keeper heen, dus ik had het gevoel dat er meer in zat. Helaas ging de rest net naast, net over of het leek nergens op. Maar het gevoel was goed. Ook zijn er veel mogelijkheden om te schieten en kun je gemakkelijker zelf bepalen of je een bal laag en hard wil inschieten. Wel vond ook ik dat het schieten vrij gemakkelijk was, de ballen vlogen aardig naar de hoeken. Voor als Gerrard schoot, maar vaak gaven we hem dan teveel ruimte en dan is 30 meter niet zo ver blijkbaar. Hoewel ze er dan niet in gingen, maar toch.

    Het passen werkt echt heerlijk, daar kan niemand onderuit. Het is het beste onderdeel van het spel, zelfs zonder manual gaat het lekker en gaat de bal vaak waar je dat wil. Hoewel ik toch wel moet zeggen dat de bal nog wat vaker naar de verre man kan als ik het balkje helemaal vol laat lopen. Dat laat het spel vaak na en dat is zonde. Maar het staat buiten discussie dat veel (bijna alles) is uit te voeren als je een vrije man ziet staan. Manueel passen werkt beter, maar is wel moeilijk. De bal gaat snel te hard, maar goed, met oefening moet het lukken.

    Het verdedigen werkt eindelijk naar behoren. De dubbele tap werkt goed, mits goed getimed. Als je spastisch op A gaat drukken, dan ben je snel gezien. Het is gemakkelijker om goed mee te kunnen lopen en duels worden niet om elk wissewasje in het voordeel van de aanvallende partij afgefloten. Ik ben wel van mening dat de AI van je medespelers op dat gebied nog te wensen overlaat, maar dat kan aan de instellingen liggen. Pas als ik alles heb ingesteld zoals ik het wil kan ik bekijken of dat echt zo is. Vooralsnog lag er een beetje teveel vrijheid en leek de AI ook na 6x niet te snappen dat die rechtsbuiten steeds vrij staat. Ook lieten de spelers vaak de bal zomaar langs zich heen lopen, dat is wel erg jammer.

    Over de animaties kan ik kort zijn, die zijn nog steeds uit 2001. Dat gaat niet veranderen. Natuurlijk is er e.e.a. toegevoegd en ziet dat er best leuk uit. De moves zien er vaak wel realistisch uit, maar het rennen, schieten en passen is nog steeds wat gaar. De keepers zijn ook niet zo denderend, een briljante safe wordt vaak afgewisseld met een verschrikkelijke blunder. Daarbij is 1vs1 met de keeper vrij gemakkelijk, maar als een spits in het echt alleen op de keeper afgaat is het ook relatief vaak een goal in mijn beleving. Nee, van de keeper hoef je het niet te hebben. Het is geen dramakeeper, maar echt een fijn gevoel krijg je er niet van. En ze moeten echt wat doen aan het uitgooien van de keepers. Dat werkt gewoon kut.


    We hebben echter wel veel lol gehad en ik ben benieuwd naar het gevoel als je langer speelt. We hebben mooie aanvallen kunnen opzetten en goals gemaakt die ik in PES 2012 echt niet heb gezien. Er is niets fijner dan een bal in hard en laag in de korte hoek te schieten. Mgwlee had de goal van de avond gemaakt, een hoge doorsteekpass tot in de 16 waarna zijn speler vanaf de zijkant de bal snoeihard in de verre hoek schoot. Het leek alsof die bal er niet in kon gaan, dus ik ging er een beetje rustig naartoe, maar zijn uithaal was echt heel gruwelijk dus ik heb gelijk geleerd dat de goals vanuit elke hoek zouden kunnen vallen. De voordeelregel is weer lekker brak en werkt voor geen meter. Ik gaf op een gegeven moment een splijtende pass, was er prachtig doorheen wordt er afgefloten omdat ergens op het veld een speler van mijn werd neergehaald. Fuck dat. Ook bij buitenspel fluit de scheids te vaak als het niet nodig is.

    Conclusie tot op heden:

    Er zit ontzettend veel potentie in deze game. Ook deze game zal geen nieuwe zieltjes voor zich gaan winnen, hooguit wat verloren liefdes. Ik ben erg benieuwd hoe de game zich houdt op de lange termijn. Ik kon vroeger met gemak een heel jaar veel PES spelen, het ging niet snel vervelen. Ik hoop dat dat nu ook zo zal zijn.. Nog even een oproep: KONAMI, VERNEUK HET NIET. DE DEMO IS TOF, HET SPEL IS LEUK, TWEAK NOG WAT AAN DE JUISTE DINGEN, MAAR LAAT DE GOEDE DINGEN ALSTUBLIEFT ZITTEN! DANK U…
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2012
  8. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    Die goal waar je het over had was echt mooi.

    Over je preview kan ik het kort hebben en ben ik gewoon mee eens.
     
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ding mis je nog, ik merkte gisteren toen ik aan het spelen was, dat de bal niet rond is maar vierkant.. Wie is dit nog meer opgevallen?
     
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Kan iemand mij eens in het kort uitleggen met welke knoppen jullie verdedigen? Ik ben (bij FIFA) echt een goede verdediger, dat is mijn sterke punt, dus bijvoorbeeld zones dichtlopen kan ik wel. Dat inzicht heb ik wel. Echter heb ik dus nog moeite met de knoppen, ik weet niet precies wat de knoppen inhouden.

    (Y) - breng de keeper uit
    (B) - druk CPU-teamgenoten
    (X) - tackle
    (A) - spel vertragen

    Wat gebruiken jullie dan zeg maar om te verdedigen? Dat spel vertragen.. betekent dat dat je meeloopt met je tegenstander ofzo? Of..?
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, dat is correct. Met (A) kan je meelopen en om te onderscheppen druk je twee keer kort op (A). Met (RT) kun je overigens een speler die jij nadert als hij je voorbij is ook vertragen. Gewoon tegen hem aan gaan lopen en RT gebruiken. Op het juiste moment twee keer kort op (A) drukken en je hebt de bal.
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik gebruik bijna altijd (A) om eerst in de buurt van de aanvaller te komen en dan druk ik op dubbel (A) on een staande tackle te doen. Soms is dat laatste zelfs niet eens nodig. (X) is een sliding en die gebruik ik alleen in uiterste noodgevallen.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2012
  13. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Mooie preview die je gemaakt hebt, Cyrax :)

    Ik kan me er prima in vinden. Nog een kleine opmerking over het volgende:
    Als jij die schijnbewegingen veel gebruikt, kan je ze natuurlijk mooi in de preset plaatsen met Opties-> Inst. Spelersgegevens->Schijnbew combineren.
    Daar kan je ze bewerken en je meest favoriete schijnbewegingen onder willekeurig welke richting van de rechterstick assignen.
    Maar misschien bedoelde je dat juist toen je zei dat je moves op bepaalde plekken hebt zitten..
    Ikzelf vind trouwens wel dat er te weinig verschil tussen de snelheid van gewoon dribbelen en sprinten zit. Dat mag iets meer zijn :)
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2012
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat bedoelde ik ook, normaliter gebruik ik dat ook, maar dat heb ik nu niet gedaan. Sommige truukjes ken ik gewoon zonder die preset, maar die werken nu niet meer op dezelfde manier en het zijn andere moves geworden. Kwestie van wennen hoor, I know.
     
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Als ik bijvoorbeeld 'duiken' op (RS) omhoog zet, en ik doe dat.. gebeurt er niets?
     
  17. acisiz

    acisiz Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik de bal heb, kan ik dan een medespeler in een richting laten gaan zodat ik die bal naar hem kan spelen? (dus zonder een 1-2tje)
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Misschien kan Cyrax of een ander iemand antwoord op geven die het gebruikt.
    Zou kunnen dat je er ook nog een special-move (RT) bij moet indrukken...
     
  19. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zou wel tof zijn.

    Ik hoop het!
     
  20. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Je kan een medespeler laten lopen door de rechter analoog in een richting in te drukken. Werkt niet altijd even lekker maar doet wat het moet doen.
     

Deel Deze Pagina