1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. pieteralberts

    pieteralberts Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    sowieso als advies: geen compaq, ik heb daar zo veel problemen mee al vanaf de eerste dag dat ik hem had.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, als je echt fatsoenlijk wil gamen schiet je daar niks mee op. Ik heb een i7 2630QM met een GT540M, en daar draai je gewoon niet echt goed games op. Dat is het nadeel van laptops met full-hd schermen, daar valt gewoon niet goed op te gamen. Je noemt verder geen namen van games, dus dat helpt verder ook weinig, maar in principe gaat dat niet werken. Als je wilt gamen moet je gewoon een desktop kopen.

    De GT630M is overigens een rebrand van de GT540M, gewoon dezelfde kaart dus. Verder een prima laptop.
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Gaat niet lukken, gezien ik dus een laptop nodig heb voor mijn studie. Ik zoek er dus een die qua aanbevolen opties (Quad Core i7 64 bits, intern 4gb of meer, harddisk 320gb of meer, ram 64 of meer, usb 3.0 poorten, en windows 7 64 bit) voor mijn studie alles gewoon heeft, maar waarbij ik eventueel ook kan gamen. Ik hoef geen BF3 of Crysis 2 op full te spelen, ik weet dat het moeilijk is voor een laptop. Maar wil best een aantal mindere games spelen, gewone games van deze generatie. Een GTA IV bijvoorbeeld.
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Op de laag of soms medium settings lukt het waarschijnlijk wel, maar meer hoef je echt niet te verwachten.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Mhm, oké thanks. Dan is Asus N55SF-S1366V misschien een betere keuze denk ik. Stuk goedkoper, wel blu-ray. Belangrijkste is dat ik gewoon minimaal de dingen heb die ik nodig heb voor mijn laptop volgens mijn opleiding.

    [​IMG]

    Morgen maar even bij mijn werk kijken welke ASUS modellen er zijn, dan even maar alles vergelijken.
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Hier een soortgelijke situatie. De laptop van m'n moeder begint enigszins traag te worden (HP NC6120) dus ben naar een vervanger opzoek. Heb er al wat extra geheugen ingestopt maar hij is gewoon af. De laptop wordt vooral gebruikt voor social media, browsen en email. Kwam de HP Pavilion G6-1350SD tegen en dat leek me voor die prijs best een goed apparaatje. Iemand nog suggesties? :)
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ja, niet bij Bol kopen :+

    HP is verder wel oké maar voor die eisen kan je alle kanten op, mijn pa heeft bijvoorbeeld een Medion en daarvan werkt alles al sinds het begin super en hij is er nog altijd tevreden mee, zoveel doet hij er toch niet mee.
     
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  10. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Onder andere voor mijn studie heb ik een laptop nodig. De laptop ga ik gebruiken als een soort desktop vervanger. Ik heb nog nooit een laptop gehad, dus heb ik jullie advies nodig bij een paar dingetjes:

    -budget 700euro ongeveer
    -Ik wil een racestuurtje er op aan sluiten als dit mogelijk is. Dus de laptop moet goed genoeg zijn voor racegames. Dit zijn meestal ongeveer 3 jaar oude games en nooit echt grafisch zwaar.
    -15 inch had ik in gedachte.
    -gewicht maakt me niet uit.
    -een sd kaart en hdmi uitgang zou handig zijn.
    -beeldschermresolutie? Wat raden jullie aan?
    -cd/dvd drive. Is dit handig/noodzakelijk?

    Alvast bedankt!

    duco3101
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Doe je een opleiding tot coureur? :+
     
  12. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad handig om te weten wat voor studie je gaat doen. Ga je alleen Word en paint gebruiken, of iets waarbij je laptop meer power nodig heeft?

    Als je echt veel wil gaan gamen op je laptop, hou er dan rekening mee dat het niet in de buurt komt van gamen op een desktop. Veel lowbudget (eigenlijk alle, ook duurdere) laptops worden enorm warm (zit je op een studentekamer, dan kan het wel eens enorm warm worden op je kotje door je laptop). Fans die continu op max draaien en herrie maken, en toetsen van je toetsenbord erg heet. Duurdere lapotops zijn soms iets beter geisoleerd, zodat je bijvoorbeeld er minder van merkt op het toetsenbord.

    Ga je veel reizen? Hou er rekening mee dat je laptop binnen de kortste tijd niet meer dat nieuwe ding is waar je superzuinig op bent, maar een verplichte paar kilo extra die je overal mee naar toe leurt.

    Resolutie moet niet te klein zijn, 1366x768, zelfs met MS Word kan aan de kleine kant zijn. Vrijwel alle lage prijsklasse laptops van 15" hebben die resolutie. Investeren in een grotere resolutie is de moeite waard, fijner voor je ogen en overzichtelijker. Nadeeltje van een hogere resolutie, is dat je gpu meer moeite heeft met meer pixels uiteraard. Ga je films op batterij kijken, dan gaat ie met een grotere resolutie ook sneller leeg, dat wel.

    Waar je ook op moet letten is een fijne harde schijf. 500 gig is tegenwoordig ook zo vol. Sla je muziek en films op op een extern hard schijfje.

    Batterijduur is ook belangrijk als student, je bent niet de enige met een laptop en er zijn vaak maar zoveel stopcontacten in een collegezaal. Geen batterij = 2 uur lang vervelen.

    Dell Inspirion 15r SE is misschien wel wat voor je. Wel iets boven het budget (€799). Full HD scherm, 15", 3,1 ghz i5, 7730m 2gb (nette graphic card, echter, wil je recente games op ultra, dan moet je verder kijken, zeker bij een full hd resolutie)! 8gb RAM, dvd rw spelert, 1 TB 5400 rpm (5400 rpm raad ik aan op een laptop, 7200 rpm vreet batterij). Geheugenkaart lezert 8 in 1, en een HDMI ingang.

    Ik heb het merk Dell zelf nog nooit gehad, maar qua specs ziet deze laptop er fantastisch uit. Blijf weg van merken als Acer en Packard Bell, goedkope prul, HP kan, Sony en Toshiba zijn prima laptops, heb je juist geld over, koop dan altijd een Apple, veel fijner dan ieder windows apparaat en dat vinden de meiskes ook leuker. Simpel gezegd, Apple = meer sex. En das als student zeer belangrijk. Samsung ben ik geen fan van. Op zich redelijke kwaliteit laptops, maar net als de low budget laptops van Acer en Packard Bell lage resoluties op vrij grote schermen.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2012
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dude, Asus!

    [yt]IjhbCYQketY[/yt]
     
  14. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Asus heb ik geen ervaring mee, maar die wijven blieven geen Asus, puur bedrog dat filmpje.
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2012
  15. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Ramon, bedankt voor je reactie.

    Ik ga werktuigbouw studeren. Dus er zullen wel wat technische programma's gebruikt moeten worden. Hoe zwaar die zijn voor het systeem, geen idee.
    Erg veel gamen ga ik toch niet, ik heb alleen een leuk racestuurtje en dat doe ik wel eens online met vrienden. Is die warmte een groot probleem, wanneer je max 2 uur gamet?
    Ik ben niet van plan mn laptop elke keer naar college mee te nemen. Eigenlijk nooit, hoop ik.
    500gig is ruim zat. Op het moment gebruik ik een pc uit 2004 met 120gig en dat werkt ook oke;) Terwijl er toch wel wat troep aan muziek en films op staat.
    Ik probeer er zo min mogelijk mee te reizen. Maar 1 of 3 kg zou echt geen verschil zijn voor mij. Ik ben groot en sterk:D
    Qua merken heb ik liever geen apple. Kijk, ik ben een volkomen leek op laptop gebied, maar buiten het feit dat die dingen onnodig duur zijn, word ik liever niet met apple geassocieerd. Als zo'n ding echt zo veel beter is, dan overweeg ik het natuurlijk wel. Ik wil gewoon het beste voor mijn geld.
    Is zo'n dvd drive nou nog noodzakelijk tegenwoordig?

    Edit: wat bedoel je met 5400rpm. toeren per minuut? voor wat?
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2012
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Moet je ACAD of een andere (3D) moduleringsprogramma gaan gebruiken? Want dan kan het al snel zwaar worden.
     
  17. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat stevige programma's gebruiken, CAD vraagt veel en je gaat veel renderen. Een goede processor, lekker veel RAM en een redelijke 3D chip geadviseerd. Een grotere resolutie is ook een must.
    Renders nemen ook flink wat ruimte in beslag op je HDD.
    In het begin zal je laptopgebruik meevallen, maar in de loop de tijd ga je hem altijd bij hebben. Ik hoor mijn broertje (inmiddels ingenieur Bouwkunde) nog steeds klagen over zijn laptop. Je gaat hem gigantisch veel gebruiken en altijd bij hebben. Hij is inmiddels wel overgestapt naar Apple. Als je puur naar de specs kijkt, zijn apples idd duur, maar dat is een zeer kromme vergelijking. Iedereen die het zich kan veroorloven die een bouwkunde studie volgt, raad ik voor 100% aan een snelle macbook pro aan te schaffen. Heb je het geld niet, dan zijn er uiteraard goede windows alternatieven, maar by far is Apple je beste keuze. Even een vergelijking, mijn broertje zijn oude Acer deed er 20 minuten over om op te starten en direct CAD te laden, op zijn huidige macbook gaat dit binnen de minuut. Uiteraard is de Acer oud, maar OS X architectuur zit slimmer in elkaar, waardoor je sneller kan werken. Nogmaals, er zijn vast ook goede windows alternatieven, maar laat je niet misleiden door enkel specs te bekijken.

    rpm is de schrijfsnelheid van de harddrive. 7200 schrijft dus sneller, maar wordt daardoor wel warmer, luider en batterijonvriendelijker.

    En warmte, naja, iedere laptop gaat warmte in je ruimte blazen als je gamed, of je nou een goedkoop of een duur ding koopt. Er zit wel wat verschil in uiteraard, fans op volle toeren heb je bij allemaal.

    De Dell lijkt me overigens een prima laptop voor je studie hoor, of iets wat daar in de buurt komt, een Sony Vaio S misschien.

    Ik wil je niet op kosten jagen, want ook met een laptop van 600-700 euro kom je de studie door, er zijn dus alleen een paar features die een flink verschil in gemak kunnen maken.
     
  18. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Via de website van mijn studie werden er ook laptops aangeboden. Die zijn aanzienlijk minder qua specs. Ik denk ook niet dat die programmas zoals cad heel zwaar zijn. Met een 500 euro laptop moet dat ook geen probleem zijn, lijkt me. Wat wel een nadeel van apple is, is dat bijna al die programma's gemaakt zijn voor windows. Apple geeft dus gezeik, heb ik gehoord.

    die 700 euro was maar een indicatie, omdat ik dacht dat je voor dat geld wel kon krijgen wat ik wilde. Ik wil gewoon een laptop die gemakkelijk 5 jaar mee gaat, zonder dat ik er naar om hoef te kijken.

    Ik las hier ergens dat een full hd scherm van een laptop minder is om op te gamen. Hoezo dat? Je kunt toch altijd zelf per spel het beeldformaat selecteren?

    Bedankt

    Edit: nog even een vraagje, is die Dell beter dan deze http://tweakers.net/pricewatch/311720/asus-n56vm-s4050v.html#tab:info (824euro)
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2012
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De Asus is beter voor jouw gebruik, hij heeft namelijk een i7 processor met 4 echte cores ipv 2, en ook nog 4 virtuele cores. Dat helpt ook wel bij Cad, wat wel degelijk een zwaar programma is. Het werkt wel op langzamere PC's, maar dan zit je een eeuwigheid te wachten. Dat je het beste een Macbook Pro kan kopen is wat mij betreft onzin.
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergis je niet in programma's als CAD. Zeer zwaar programma, zeker als je het als werkbouwtuigkundige gaat gebruiken.

    Ik zie persoonlijk het voordeel van van Apple ook niet in. Als je dat soort geld gaat uitgeven zou ik voor een windows 7 laptop gaan met SSD's erin.

    Iig een 64bit versie van windows (verkopen ze nog 32bit?) en veel RAM.
     

Deel Deze Pagina