FM4 [Finished] FIA GT2 Championship [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 2 aug 2012.

1. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    P&P Racing nog geen definitieve keuze.

Lamborghini heeft P&P Racing benaderd om gebruik te maken van hun Gallardo LP560-4. (Waarschijnlijk vanwege het feit dat de "TOP" teams voor andere merken hebben gekozen). Lamborghini gaf aan dat het bovenstaande absoluut niet het geval is en dat zij veel vertrouwen in P&P Racing hebben vanwege de behaalde 4e plaats in het team klassement in de DTM 2012 en dat beide coureurs, ondanks diverse tegenslagen, in de top 10 eindigden.

Buiten Lamborghini hebben zich nog Ford en Audi zich gemeld. Ookal zijn hun aanbiedingen iets minder aantrekkelijk is de definitieve keuze nog niet gemaakt. Tevens is het nog maar de vraag of P&P racing met 2 coureurs aan de start kan verschijnen. Er wordt op dit moment hard getrokken aan de routinier (Bergje) door het Caterham F1 team, waarvoor hij al enige testsessies op het circuit van Spa-Franchorchamps voor hun heeft afgewerkt.

Hopelijk kunnen wij hem met al zijn ervaring en cleane racestijl behouden voor het P&P Racing team en het GT2 championship.

[/QUOTE]

Laatst bewerkt: 14 aug 2012
  2. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.152
    Ik wilde ook niet zeggen dat de onafhankelijkheid niet goed was in de vorige cups, denk ook dat niemand daar over klaagt.
    Vers bloed en een frisse blik is altijd goed denk ik en hopelijk kunnen we zo ook het voortbestaan van de cups meer verzekeren als meer mensen betrokken zijn bij de organisatie of de handhaving van de regels zodat, als mensen minder tijd hebben om actief te zijn hierin ook vervangen kunnen worden door mensen met ervaring.
    Kan ik verder alvast iets doen voor de komende maand?

3. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Jaha..... je voorbereiden op heel veel werk de aankomende tijd...., nee zonder gekheid, voor nu is in principe alles geregeld, er komt weer meer werk aan op het moment van de eerste races en de daarbij behorenden incidenten rapporten, bekijken van replays en bijhouden van de stand.

Ik zal je z.s.m.per PM het e.e.a. toesturen over hoe sommige situaties bekeken worden en de daarbij behorende consequenties. Verder zal ik je de info toezenden m.b.t. de in voorbereiding zijnde woensdagavond clubcompetitie opzet.

Flavour verzorgd in het algemeen het artwork en het bijhouden van de stand, ik weet niet of je daar werk uit handen kan nemen, maar doe dat ff per PM.

grt A.

4. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.152
    Wat betreft de woensdagavond kan ik je niet helpen want dan ben ik aan het werk :) Dus vandaar dat ik nooit meedoe op de woensdagavond. Artwork heb ik nog nooit gedaan dus dat lijkt me niet handig om mij dat te laten doen ;)
    Maar de rest zie ik graag tegemoet.

5. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    De cup begint ergens in september maar ik weet niet of ik daarvoor al alles, als ik mee kan doen, klaar heb. Hoe zit het met de livery als je solo rijdt, moet je een 'ingewikkelde' livery hebben?

6. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.152
    Er zijn naast de verplichte stickers geen eisen aan je livery. Ik reed mijn eerste cupdeelname ook rond in een paars/roze Mazda met groene blokjes :)

7. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Het ziet ernaar uit dat het een mooi gevarieerd deelnemersveld wordt!:thumbs:

8. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    De start is 9 september Road America.

Check ff het kopje "Car Preparation" in de OP. Je kan de verplichte vinyls (stickers) ophalen in de storefront van Flavourlicious (zijnde de nummer plaat en GT2 logo voor op je achterbumper). Daarnaast moet je een nummer kiezen en doormailen aan Flavour. Dat nummer mag niet reeds in gebruik zijn, dus niet 75, 24, 13,14, of 18 etc. etc.

Voor de rest mag/moet je een eigen ontwerp/livery maken. Het liefst natuurlijk een "racestyle" achtige livery, maar in principe heeft de organisatie daar niet veel over te zeggen. (Check anders ook nog ff de DTM OP of deze OP voor verschillende foto's en voor inspiratie)

grt A.

Laatst bewerkt: 14 aug 2012
  9. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    9 september moet wel lukken, ik zal me verdiepen in de livery. Hoelang ben je gemiddeld bezig met de livery, een medium moeilijk en de tuning is al bepaald?

10. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een livery maken kan 10 minuten duren of 10 uur, het is maar net wat je er zelf van maakt.

11. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Rijden we met ABS en andere hulpmiddelen?

12. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat mag je zelf bepalen.

13. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.152
    De meesten rijden zonder hulpmiddelen omdat het sneller is. Zeker het handmatig schakelen met koppeling scheelt een stuk dus dat is wel de moeite waard om aan te leren. Verder is het wel noodzaak om de baan goed te kennen wil je een beetje vooraan mee kunnen komen. Zeker als de races 20 ronden zijn scheelt een paar tienden per rondje aan het eind wel veel.

14. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    In de GT2 waar we nu in zitten merk je het haast niet met koppeling. Ik hoorde dat mijn teamgenoot zonder ging rijden net als in de DTM.
    Met handmatig schakelen win je wel een paar tienden.

15. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    bij de start maakt het heel veel uit of je koppeling gebruikt bij het schakelen(sprintrace, vanuit stilstand).

ik gebruik de koppeling veelal bij het driften, maar bij het racen is het ook soms handig. zit je net te laag in de toeren maar kost terugschakelen teveel tijd. dan ff koppeling in en dan gaat hij weer.

ook op het rechte stuk van LeMans zul je het in een Headsup snel merken dat met koppeling sneller is...

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Op een gemiddelde baan als Sebring denk ik wel een seconde, als het niet meer is.

17. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Met de DTM heb ik weinig verschil gemerkt. Ik zal eens met de Chevy kijken hoeveel het verschilt in de rondetijd.

18. Woods

Woods Why so serious?

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs rijd ik sinds Forza 3 zonder TCS en STM maar met ABS en handmatige schakelingen. Ik ´blaas´ nog veel te veel me motor op met koppeling.

19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hiermee doel je denk ik wel op handmatig koppelen vs automatisch koppelen ipv handmatig schakelen vs automatisch schakelen?

20. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Ja ik bedoel het koppelen:)

Deel Deze Pagina