Hallo allemaal!! Ik zit met een probleem, sinds vanmiddag ben ik verhuist van de 1ste etage naar de 2de etage(zolder). Natuurlijk is de verbinding daar slechter, 2 streepjes op de xbox 360 voorheen allemaal(draadloos). Ik gebruik draadloos internet met 1 antenne de oude versie dus, maar nu heb ik ook gezien dat je ze met 2 antennes kunt krijgen. Zou dit wat helpen? Want ik zou wel graag 3 of 4 streepjes op de xbox 360 willen hebben staan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. alvast vriendelijk bedankt.
Twee antennes kunnen betere dekking geven, maar dit is geen garantie. Het ligt vaak ook aan de router zelf. Een oplossing is je router op de eerste verdieping zetten. Dan heb je op alle verdiepingen waarschijnlijk prima bereik. Als je dan toch een nieuwe router gaat kopen, kijk dan eerst wat rond op internet naar reviews. Op "de pricewatch" van tweakers.net bijvoorbeeld kun je zo naar een router zoeken in een bepaalde prijsklasse met bepaalde features en/of specificaties. Ook geven gebruikers daar reviews zodat je een beter idee krijgt wat voor bereik de router heeft. Je kunt ook een wireless repeater kopen. Dat is een apparaat dat je Wifi signaal opnieuw uitzend. Echter is dat niet de beste oplossing en ben je vaak duurder uit dan wanneer je een nieuwe router koopt.
Probleem ligt voornamelijk ook dat het een kastje van ziggo is dus gemonteerd beneden in de muur. Dus heb vandaag de gok gewaagd en een nieuwe wirless adapter gekocht met 2 antennes. Resultaat helemaal goed, haal dezelfde prestaties als eerst. xboxlol: In ieder geval heel erg bedankt voor je advies. Slotje!!!