1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net mijn router wat beter beveiligd, maar nu wil ik ook dat mijn SSID onzichtbaar word. Zodra ik ''Broadcast SSID'' op ''Disable'' zet, kan mijn laptop geen verbinding meer maken met het internet (ook al heb ik de router handmatig in mijn laptop gezet). Zodra ik ''Broadcast SSID'' op ''Enable'' zet, doet mijn netwerk het wel.

    Weet iemand wat ik verkeerd ingesteld zou kunnen hebben? Alle instellingen en wachtwoorden zijn goed ingevoerd.

    Laptop draait op: Windows 7, 64 bit
    Router: Linksys WRT54G
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat heeft dit te maken met de Xbox360 ;)

    Wat gebeurt er als je een nieuwe verbinding aanmaakt , waarbij je de SSID handmatig moet invullen !!
    Normaal gesproken moet een apparaat automatisch verbinding maken als je besluit om de SSID onzichtbaar maakt.

    Als jij de SSID onzichtbaar maakt werken de overige apparaten in huis wel via Wifi ??
    Ik had namelijk laatst te maken met een router die de Wifi namelijk uitschakelde als ik de SSID op disable zette.
     
  3. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft niets met een Xbox te maken, maar ik kon even geen ander draadje vinden. :+

    Maar ik heb de router al handmatig ingevuld, en andere apparaten zoals telefoons enz doen het wel gewoon als ik de SSID om onzichtbaar zet.

    Ik heb ook al geprobeerd alles te resetten maar dat hielp ook niet.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet je het probleem toch zoeken in de laptop.
    Laat je W7 zelf de draadloze verbinding maken of wordt dit gedaan door de programma/driver van de draadloze netwerkkaart ?
     
  5. InnateMainus

    InnateMainus Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag beste mensen,

    Verrassing! Ik zit met een probleem.

    Mijn Live valt zonder reden of foutmeldingscode uit. Alsof iemand de internetkabel eruit trekt. Soms dan doet ie het uren, maar vaak maar een minuut of 10.

    Ben je misschien bekend met dit probleem? Alle hulp is welkom want het is echt verschrikkelijk irritant...

    Bij voorbaat dank!!
     
  6. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Welke foutmelding krijg je dan?
     
  7. InnateMainus

    InnateMainus Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg geen foutmelding, het enige wat hij zegt is: 'Disconnected from Xbox LIVE':confused:
     
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat kan aan van alles liggen. Hoe ziet jouw netwerkopstelling eruit?

    • Modem -> router -> xbox (een kastje van de provider naar een 2de kastje met meerdere aansluitingen)?
    • Heb je een modem-router combo (dus meerdere PC's op maar 1 kastje)?
    • Of alleen een modem (maar 1 apparaat op 1 kastje)?

    Wanneer je een router ertussen hebt staan, probeer dan eens te spelen zonder die router (dus xbox 360 rechtstreeks op het modem). Als het dan wel goed werkt, weten we dus waar het probleem ligt.

    Dit probleem kan overal liggen. Van jouw router, tot de internetverbinding van je provider. Een thuisrouter heeft vaak meerdere functies ingebouwd waaronder een firewall. Het probleem kan eventueel hier liggen.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Okay, nadat ik een test had gedaan wat mijn up en downloadsnelheid nu eigenlijk is, kom ik erachter dat het HOOG tijd is mijn router te vervangen.

    Heb nu een Linksys, 2.4 Ghz en 54 Mbps.....wil graag weer een Linksys (nooit problemen mee gehad) iemand tips voor een type????
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat zijn jouw eisen ??
    Kijk bijvoorbeeld eens naar de Linkys E2500 of EA2700 (dual routers).
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Heb de Netgear N750 gekocht (dual).
    Die kan dus ook 5Ghz....iemand enig idee hoe je dat activeert/instelt op de 360?:confused:

    EDIT: zo niet, iemand enig idee hoe je hem zowieso aan de 360 koppelt? krijg het niet voorelkaar....
    (op die portforwarding site staat dit type niet tussen).....
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2012
  12. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Niet, je hebt ook een netwerk op 2.4Ghz nodig. En, voor je gaat kloten met portforwards, gewoon alles lekker op auto, en zorgen dat UPNP aan staat.
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Staat aan, maar op auto vind ie niets....de eerste test komt ie dan niet eens doorheen.

    (bekabelt lukt het wel btw, maar ja, das niet de bedoeling)

    EDIT: wat bedoel je óok op 2,4 nodig'?
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2012
  14. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    De WiFi adapter van de 360 kan niks met 5Ghz netwerken, dus je hebt ook een draadloos netwerk nodig wat op 2,4Ghz werkt.
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ah, ok, duidelijk.


    Ben er ook uit wat betreft mijn connectie; de internetsettings effe ge-reset naar de fabrieksinstellingen hebben het probleem opgelost (thanks aan de site die genoemd wordt onderaan je test-tabblad:9).
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik heb een raar probleem. Ik ben net verhuisd, en had in mijn vorige huis totaal geen problemen met mijn netwerk. Ik streamde veel van pc naar xbox (pc draadloos naar UPC Thomson router), en speelde zonder problemen.

    Nu heb ik weer UPC, echter andere modem/router (een van Cisco). Ik wilde net PC-draadloos xbox-draadloos wat streamen, en dat ging goed echter kwam er wat vertraging. Dus, ik wilde mijn xbox bedraad aansluiten. Zo gezegd zo gedaan, Live-tests gaan goed en de xbox sluit gewoon goed draadloos aan. Echter, ondanks dat hij mijn pc nog wel ziet, kan hij hier geen verbinding meer mee maken.

    Lijkt er dus op dat de router een probleem heeft met het feit dat de xbox bedraad is aangesloten, en de pc draadloos. Wat kan het probleem zijn?

    (ik heb het meerdere keren getest, en terug naar draadloos-draadloos verhelpt zoals verwacht het probleem weer, maar ik wil zo min mogelijk lag met streamen natuurlijk, dus het liefst mijn xbox bedraad)
     
  17. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien dat dit het een beetje verklaard
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Haha daar heb ik ook last van ja, maar m'n connectie probleem pc/xbox staat daar los van (was al eerder). En zoals gezegd, draadloos gaat dat gewoon goed, gaat alleen mis als de Xbox bedraad aan de router zit.
     
  19. Ajax***

    Ajax*** Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb een probleem, onze oude router is kapot gegaan en nu is er een nieuwe aangeschaft. Het probleem is echter dat alles vlekkeloos werkt totdat mijn huisgenoot zijn ps3 aanzet en begint te gamen. Vanaf dat moment kan ik niet meer online spelen. De router is een Sitecom Wireless Gigabit Router N750 X6 WLR-6000.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een oplossing kan de UPnP zijn !
    Deze kan je inschakelen in het menu van de router.
     

Deel Deze Pagina