Wie weet een goede 5.1 spel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Diesel20, 24 jun 2003.

1. Diesel20

Diesel20 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb een vraagje, wie weet een goede, mooie, stevige spel om te spelen op 5.1?

Thx,

Diesel

2. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    om er maar even geen opsomtopic van te maken:

Wat k dus nooit heb gesnapt is hoe 5.1 zo belangrijk is in games. Tuurlijk vind ik dat de kwaliteit van geluid goed moet zijn, maar 5.1 maakt geen spel hoor...
    ik heb HALO wel eens gespeeld met 5.1, maar het spel werd er echt niet beter op. Tuurlijk is het een leuk iets om te hebben, maar om nou een game in de winkel te laten liggen omdat het geen 5.1 ondersteunt vind ik ontzettend vreemd.
    Ik ga echt niet op zoek naar een game met 5.1. Ik ga op zoek naar een game met een goede gameplay en een hoog replay-gehalte. Graphics zijn ook belangrijk, maar ik heb liever een leuke verslavende game, dan een mooie saaie game.
    Geluid is voor mij echt het minst belangrijk in een spel. Eigenlijk maakt de combinatie van alles een spel goed, en niet alleen het geluid...

zo dat is er uit :)

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    @ Demolition-Man: Volgens mij heb jij nog NOOIT op een 5.1 set een spel gespeeld zoals: Unreal Championship, Splinter Cell! Bij deze game is het een lust voor je oren om te luisteren, vaak heb je het zelfs NODIG om door een level heen te komem, omdat je kan horen waar de tegenstander(s) zit(ten). Het geeft écht een nieuwe demensie aan het gamen, probeer het eens uit, en je zult versteld staan!

@ Diesel20: Probeer UC eens, ik heb ook gehoord dat MoH:Frontline een goede 5.1 bevat! Vooral bij UC is het leuk, want je hoort dat ze achter je aan het schieten zijn (of dat de kogels langs je vliege), zo kun je ze dus eerder spotten en fraggen!

Veel succes

Greetz Blokkie :+

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je touwens ook bij UC dat dubble kill multikill, enz. En ga dat ook tot Holy shit??
    Maar ff ontopic, 5.1 geluid geeft echt een extra aan een game, het geeft aardig wat sfeer mee. Bijv bij Halo, lekker co-open met een maat en dan maar raggen tegen alles wat beweegt en lekker in team verband werken. Heerlijk gewoon.

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Jeroen, 5.1 werkt toch niet (goed) in een coop match....

6. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Multiplayer is 5.1 jusit minder, want dan hoor je van alles wat...

Maar UC heeft wel double kill, multi kil, tot
    M M M M O N S T E R K I L L L!! :9

7. XaeroFuN

XaeroFuN Sex: No thank u

Leuk Bevonden:
    0
    tis maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht..
    ik vind 't wel stoer met 5.1, ook met racegames..
    hoor je lekker die ferrari's in je nek hijgen en lopen te pushen etc:p..
    maja, whatever:)

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    sinds wanneer is het een mooie goede spel?

9. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Nou daar gaan we dan he:

Halo
    Ghost Recon
    UC
    Brute Force
    Splintercell
    + nog een paar, en zo'n beetje alle aankomende (fps) games

10. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb wel eens in reviews gelezen dat crimson sea heel goed 5.1 ondersteuning zou hebben. Al zijn er zeer weinig personen die dit spel hebben om dit te bevestigen.

11. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Yager ondersteund dit ook goed. En zo te horen komt de subwoofer ook aardig aan z'n trekken. :D

12. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom noemt niemand mechassault? de bas die je hoort als je over de vliegvelden loopt, de perfecte 5 positions enzo, mechassault is echt koning voor mij.

Bij Splinter Cell viel het me op dat er geen geluid uit mijn center kwam, kan dat kloppen?

13. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ==> verplaatst naar Xbox accesoires

14. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb veel 5.1 lol gehad met MOH- Frontline, zeker de eerste missie, de omaha beach landing is fenomenaal in 5.1. In het begin komt er een vliegtuig van links die een landingcraft aan gort schiet en over vliegt, echt geweldig! En de mortieren die inslaan zorgen voor een trillende kamer en de inslaande kogels overal zorgen voor een echte oorlogservaring. En dan heb je nog de schreeuwde soldaten die het strand op stormen, ik blijf MOH-FL gewoon één van de beste xbox 5.1 ervaringen vinden. Ook Splinter Cell is heel leuk in 5.1. Ook daar is de eerste missie een goed voorbeeld. Je loopt een brandende kamer binnen en alles stort ineens in om je heen. Zeker als je je geluid een beetje hard hebt is het alsof je er echt tussen staat. En spellen als Silent Hill 2 en Project Zero maken in 5.1 een echt enge ervaring met die enge geleuiden om je heen. Het geluid is zo lekker helder en een echo klinkt ook echt als een echo, heel creepy. Keuze genoeg lijkt mij.

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Halo is een super 5.1 spel. Cortana komt uit de center en de rest van het geluid wordt perfect verdeeld over de overige speakers.

Castle of Wolfenstein heef ook een hele mooie surround mix.

Veel xbox games zijn overigens in 4.1 (een eigen term ;))surround, zonder de center/

16. unclebill

unclebill peer2peer

Leuk Bevonden:
    0
    In coop heb je er niks aan. is het natuurlijk wel mooi geluid, maar aan de 5.1 heb je niks

17. keano

keano Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou zeggen dat 5.1 niet essentieel is om een game te kopen en het maakt niet elke game leuker. maar ik heb zelf die logitech z-680 en neem van mij aan dat de meeste games die al leuk waren nog 10x leuker werden. je voelt de inslagen bij schietspellen en de kogels vliegen rond je oren.
    dus als een game al goed is wordt hij door een goede 5.1 set en ondersteuning nog veel gaver

18. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gaaf

5.1 is zeker wel gaaf. heb hier ook zo'n setje staan en als je daar eens een goede draai aan de volume knop geeft met een mooi 5.1 spel wordt het vele malen leuker om te spelen

19. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt dat PGR ook tot
    een leuke 5.1 game behoort.
    want dan krijg je egt een gevoel

20. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Re: gaaf