1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Guild Wars 2

Discussie in 'Games' gestart door Sliv, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ach ik merkte als WoW speler heel wat verschil hoor, echter de andere kant op :) Maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik. GW2 heeft het voordeel dat het minder gedateerd is dan haar concurrenten momenteel.
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Online spelen op de PS3 is anders prima hoor. Nooit problemen mee gehad.

    En ik ben met GW2 ook altijd blut, heb nu maar 4 bronze. Ik kan nu al gele armor kopen, maar dat is wel prijzig.
     
  3. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb momenteel 5 gold :) lekker mijn gold crafting shit lopen verkopen voor gemiddeld 50silver each
     
  4. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk net een stukje van de review, buiten dat ie nogal subjectief is, snap ik de hype rond dit spel toch niet helemaal, en dan vooral niet waarom het nu zoveel beter is dan WoW.

    De games zijn praktisch hetzelfde, die kerel in de review roept wel dat er zo veel verschillende keuzes zijn in het opbouwen, maar net als bij WoW pre-5.0.4 krijg je op een gegeven moment dat bepaalde builds er bovenuit steken, en dat iedereen elkaar kopieert.

    Nu wil ik niet WoW met hand en tand gaan verdedigen, of GW2 de grond in stampen, maar van alles wat ik gezien heb van Guild Wars 2, is het gewoon een typische MMO zoals World of Warcraft.

    Het verschil is dat WoW een gesettelde community, waardoor je als beginner zoiets hebt van, met deze nerds ga ik niet spelen. Ze kennen de classes al, er is veel te vinden op internet of geleerd van guildy's. En dat heb je in GW2 nu nog niet, iedereen is een newbie.

    Toch vind ik ze qua gameplay en questen veel op elkaar lijken, natuurlijk zijn er verschillen, maar het blijft een MMORPG, die heel dicht bij elkaar liggen.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Heb je Guild Wars 2 zelf wel gespeeld? Ik denk het niet :)
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Bij PSN betaal je in de vorm van expansions? :+
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, dat weet ik, maar ik gebruik voor het lopen en omdraaien altijd de pijltjes toetsen.

    Heb je misschien nog een tip voor me? Ken deze hele serie niet. Deel I ook maar heel eventjes gespeeld.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik wil een betere online experience en ik wil party chat met al mijn vrienden. Iets wat PS3 nooit zal krijgen, ook zelf door Sony gezegd :D
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ga je eens wat meer in de materie verdiepen voor je er zo'n duidelijke mening over hebt. In GW2 hebben ze alle rollen over de boeg gegooid, er zijn geen healers en tanks meer, iedereen kan op zich zelf functioneren, maar ook in een team. Je skills veranderen door het wapen dat je wield, en zo zijn er nog zoveel dingen op te noemen waarin GW2 compleet anders is qua gameplay dan WoW.
     
  10. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de game niet nee, maar ik heb het allemaal wel gevolgd hoor, ik zeg nergens dat GW2 geen unieke gameplay heeft, ik zeg alleen maar dat globaal de gameplay niet enorm ver van WoW ligt. Uiteindelijk heb je gewoon een castbar met spells en abilities, net als bij al die andere MMORPG's.

    Maar ben je het er niet mee eens dat de diversiteit aan builds momenteel vooral komt vanwege het feit dat de game nieuw is? Je kan er vergif op innemen dat over een half jaar de meeste builds van een class net als bij WoW simpel kopie werk wordt om zo de beste performance uit je char te halen.

    Ik denk dat iedereen die GW2 leuk vind om te spelen, ook de game WoW leuk had gevonden. Want komop, het is gewoon een MMO RPG, die zijn eigen twist heeft, net als WoW, Rift en Star Wars.
     
  11. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Als iemand die beide games redelijk intensief gespeeld heeft zal ik zeggen dat GW2 echt behoorlijk anders is dan WoW. Met name de combat is zeer verschillend. Je hebt inderdaad een castbar met spells en abilities, maar daar houden de overeenkomsten wel zo'n beetje op. WoW draait met name om resource management. Dingen als, hoe heal ik mijn team het meest efficiënt, ben ik voorbereid op deze damage spike, enzovoort zijn tamelijk belangrijk. Behalve Line of Sight is positioning maar weinig van belang. En behalve een kitende frost mage is er weinig combat on the move.

    Guild Wars 2 daarentegen haalt de focus compleet weg van resource management. Er zijn geen attrition mechanics zoals mana. De limiterende factor in GW2 is eigenlijk alleen cooldowns en endurance. Aangezien de meeste cooldowns laag zijn en de endurance bar snel vult, wordt resource management op de lange termijn niet beloond. Daarentegen loont het wel veel meer om de juiste skill te kiezen voor het juiste moment. Om mijn Guardian als voorbeeld te nemen:

    Ik speel momenteel met mijn weapon sets Sword + Focus/Shield en Hammer. Er komt een ranger op me af. Ik swap naar Sword, spring naar hem toe voor een blind, en volg daarop met Zealots Defense, waarmee ik damage doe en zijn projectielen reflecteer. Had ik gekozen om eerst mijn autoattack combo te doen dan had ik waarschijnlijk een knockback arrow voor mijn strot gekregen om vervolgens de helft van mijn HP te verliezen door een paar rake boogschoten. Zo maakt de keuze van je skills een flink verschil in het succes dat je hebt. Het gaat dus vooral om kortetermijnkeuzes en twitch gameplay (Door dodge/targeted disables). Een Melee pak ik net andersom aan: Eerst ga ik up close voor mijn blind combo zodat ik hem pijn kan doen zonder dat hij iets terug doet. Vervolgens swap ik naar Hammer, doe wat damage en sla hem vijf meter naar achteren zodat hij niet zijn combo kan initiëren. Dan zijn er nog wat meer ingewikkelde combo's zoals je Hammer Launch, Immobilize en Circle Trap combo zodat je net genoeg tijd hebt om een capture point te neutraliseren. Allemaal positioning gameplay.

    Als in WoW zich een soortgelijke situatie voordoet waarin je als Ret Paladin tegen een Hunter speelt dan komt het toch vaak neer op bubble + stun en dan snel de healer nuken of een andere squishy target en hopen dat je team de healer kan interrupten/silencen. In PvE is het al helemaal generic, waarbij je afgezien van cooldowns timen en fire dodgen toch vooral bezig bent met het afwerken van je rotations. Niks mis mee, leuk om te doen maar het is voornamelijk resource management. En da's nogal wat anders.

    De Dynamic Events zijn inderdaad een verkapte manier van questen en de Personal Story is niks nieuws onder de zon, maar van alle dingen die je kunt aanhalen waarbij WoW en GW2 overeenkomen sla je met de gameplay wel compleet de plank mis. Ik zou het principe van de combat waarbij die positioning zo belangrijk is eigenlijk nog eerder vergelijken met League of Legends dan met WoW.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat je hier zegt slaat natuurlijk helemaal nergens op. "Uiteindelijk zijn alle pc games hetzelfde, want je bestuurt ze allemaal door toetsen in te drukken en je muis te bewegen" of "Uiteindelijk zijn alle auto's hetzelfde, ze hebben allemaal 4 wielen en een motor"
    Maar dat wil niet zeggen dat het niet compleet anders speelt, zoals Sliv hierboven al uitgebreid uitgelegd heeft.

    Je hebt overigens wel degelijk gezegd dat GW2 geen unieke gameplay heeft.

    En ja, die builds zul je waarschijnlijk binnenkort wel online kunnen vinden, waarschijnlijk kun je de eersten nu ook al wel vinden. Maar dat neemt niet weg dat de gameplay compleet anders is.
     
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    njet


    maar komop, je kan de game niet vergelijken met Battlefield of Age of Empires of Rollercoaster Tycoon of etc. Doe niet zo flauw, het is een MMO met een castbar..
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ja, dan kan je net zo goed zeggen dat elke shooter op elkaar lijkt omdat je met een wapen schiet..
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zo zou je die games ook wel kunnen zien. ;)
     
  16. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Moet wel zeggen dat guild wars 2 slecht geprogrammeerd is zeg!
    pve dingen 40/50 fps maar zodra ik pvp ga doen 15fps of zo den alle settings op laag zetten maakt geen drol uit. Zelfs als er geen gevecht niks in de buurt is maar 15fps.
     
  17. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Eventjes een beetje een cross-post met het GW1 topic. Heeft er iemand toevallig nog een destroyer & tormented weapon? Ik probeer mn laatste 5 puntjes nog vol te krijgen :mad:
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Bedoelde eigenlijk te zeggen dat GW2 en WoW hetzelfde zijn ;)
     
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Duidelijk ook niet gespeeld.. :+
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Gast, kijk naar de quote die ik eronder heb gezet 8)
    "maar van alles wat ik gezien heb van Guild Wars 2, is het gewoon een typische MMO zoals World of Warcraft."

    Het is een typische mmo zoals WoW = geen unieke gameplay. Ik mag toch op z'n minst verwachten dat je de post die je zelf geschreven hebt begrijpt?

    Deze discussie ga je simpelweg niet winnen, want wat je zegt slaat nergens op. Dat de game in basis hetzelfde is maakt het een MMO, maar verder is het op genoeg fronten anders. Lees de post van Sliv nou maar eens door en dan zul je het wel begrijpen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina