1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] FIA GT2 Championship [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 2 aug 2012.

  1. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Nadat het me van verschillende kanten is aangeraden heb ik vandaag een koptelefoon besteld om mee te gamen :)
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ja welkom bij de club van stuurlui.\o/
    Heb je em al uitgepakt en getest?
    Ben benieuwd naar de Clubspiort V2 pedalset, met name rempedaal met oliedemper.
     
  3. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    hij is binnen maar ik heb hem nog niet kunnen testen :mad: ik moet nog een en ander aanpassen aan me playseat zodat ik alles goed kan bevestigen
     
  4. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Oww elite doe maar duur zeg :) Welkom in de Fanatec Club..

    En geef ons (mij) een update hoe het gaat om je elite op een playseat te bevestigen. Ik heb mijn oog namelijk ook al een poosje op de playseat, maar ik hoorde (las) dat de elite en de playseat niet zo makkelijk samengaan. Helaas is mijn bron (het internet) niet zo heel erg betrouwbaar..
     
  5. BIGGA84

    BIGGA84 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    2
    nou heren hij is geïnstalleerd nu nog de juiste setting vinden. Wat de playseat betreft plaat waar het stuur op rust omdraaien 4 gaten boren en bevestigen maar nu de pedalen daar moet je wel ff knutselen ik heb een traanplaat erop geschroefd die even groot is als de pedals en dan kan je ze zonder problemen de pedalen erop bevestigen. heb even paar rondjes gereden en ik kan jullie zeggen dat de cup voorlopig met de joystick gereden wordt:p
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2012
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    LOL:thumbs:
     
  7. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771

    WATJE!!!!:D
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    wegens teamorders is Bigga bevolen om dat ook te doen.. we willen namelijk met het team als 1e eindigen:p

    ik wil me bij deze ook afmelden voor volgende week.. ik zit dan op zandvoort en het lijkt me onrealistisch dat ik op tijd thuis ben...
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2012
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    After Race Report: (standings worden na vanavond geupdate)




    [​IMG]







    Locatie incidenten: Silverstone
    Datum incidenten: 16-09-12





    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    • Sprintrace / 1e ronde 1e bocht

    Coureurs: Coldzero (30) Loyallronin [noparse](3:cool:[/noparse]

    Uitspraak: race incident

    Motivatie: Nr 33 remt aan en laat de auto naar buiten rollen om snelheid te behouden. Nr 30 knijpt juist naar binnen om snelheid te maken, nr 33 probeert nog bij te remmen maar de auto’s raken elkaar.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    • Sprintrace / 1e ronde bocht 3

    Coureurrs Denvan (11) Asjemenou (75)

    Uitspraak: Waarschuwing voor nr.11

    Motivatie: In bocht nr 3 Nr 11 remt later en verremt zich maar stuurt ook in naar nr 75 toe. Hierdoor raakt nr 11 nr 75 terwijl dit te vermijden was geweest door niet in te sturen maar een wijdere lijn te pakken.
    Bij het op de baan komen ontstaat er gevaar voor de achterliggers en moeten mensen ook vol in de rem waardoor nr. 30 nr 18 raakt.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    • Sprintrace / 2e ronde 1e bocht

    Coureurs Denvan (11) BTender (14)

    Uitspraak: 2e waarschuwing + voorwaardelijke verlies van deze punten van deze Hoofdrace + verlies van punten voor eerstvolgende deelname aan de race (auto nr. 11) indien coureur dan weer een waarschuwing ontvangt.

    Motivatie: Nr 11 remt wel op tijd (eerder dan zijn voorganger) maar glijdt door. Hierdoor raken beide auto’s van de baan met schade. Ik denk dat het niet echt vermijdbaar is, hoe lullig ook voor B-Tender. Gezien de betrokkenheid van Denvan bij twee incidenten met het aanremmen lijkt het me te overwegen om de Chevy’s betere remmen te geven die minder doorslippen, ook voor de veiligheid en raceplezier van de anderen.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    • Hoofdrace / opwarm ronde

    Start: Algemene opmerking. Coureurs moeten zich bij de start van de hoofdrace bewust zijn van hun start positie. Soms is het vanwege de ingame view niet goed mogelijk om te bepalen op welke positie men hoort te rijden. Dit kan men bij de start zien door de linker bovenhoek je positie te bekijken.

    Indien er bij een volgende vliegende start (al dan niet bewust) posities worden gewonnen die niet direct worden terug gegeven voordat de race van start is gegaan, zal dat bestraft worden met terugplaatsen van de betrokkene 1 plek achter diegene die ingehaald is, tenzij de ingehaalde coureur meer dan 1 plek voor de betrokkene is geëindigd, dan zal de FIAA de strafmaat bepalen.





    Waarschuwingen, straffen kunnen voorwaardelijk worden uitgedeeld met bijbehorende consequenties. Bij goed gedrag kunnen waarschuwingen gedurende de cup door de wedstrijdleiding verwijderd worden.

    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.





    [​IMG]
     
  10. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    vanavond ben ik er zo goed als niet bij, ben hele weekeinde al ziek en heb denk ik niet de focus op te racen......
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2012
  11. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik zal vanavond weer proberen te joinen maar weet niet of t lukt. As vrijdag komt die internet monteur dus dan vrijwel zeker dat ik kan joinen
     
  12. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik voel me zwaar verrot (migraine) dus ik ga tukken.. jammer maar helaas. Aangezien ik nog geen 1 keer heb meegedaan, wil ik vragen of jullie me op de back-up willen zetten.. Sorry asjemenou.. Kick me from the team and go private again :mad:
     
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    In aanvulling op het racereport het volgende:

    De Chevrolets kunnen als upgrade de raceremmen gebruiken. Deze moeten echter wel ingewisseld worden voor de verbeterde achterbanden zodat de PI gelijk blijft (t.w.t 756). Als er eenmaal gekozen is om racebrakes te plaatsen mag er niet meer terug gewisseld worden.

    De upgrades mag alleen als team worden uitgevoerd, dus het gehele team moet de upgrade gebruiken. En er mag niet meer in een later stadium van de cup teruggewisseld worden.

    FIAA
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2012
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Sterkte en beterschap. Hopelijk zijn jullie er de volgende week weer bij:thumbs:
     
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Hey Bassie, suc6 met beter worden, mis je nu al.....Je plekkie blijft gereserveerd hoor!!

    @ Lircky; wat moet ik nou vanavond doen??????
     
  16. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    i.v.m. griep kan ik niet meedoen helaas sorry dat ik weer laat afweten maar voel me zo beroerd
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [yt]WKUg9Z1QIw4[/yt]
    Hopelijk vind ik hiermee net de tienden die nodig zijn om jullie in de kwalificatie te verslaan :)
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    2 Heerlijke races gehad.

    De eerste race startte ik als zesde, maar ging (o.a. door de slechte starts van de Chevy en BMW) als 3e de 1e bocht in. Heb heel wat rondjes met Loyal moeten strijden om de koppositie, waarbij Flavour me rugdekkin van achteren gaf. Uiteindelijk in (ik geloof) rondje 5 met een enigszins gewaagde move de koppositie kunnen pakken en de race gecontroleerd uit kunnen rijden.

    De hoofdrace mocht ik achter Bigga84 starten, en ik had me er al op voorbereid dat hij elk rondje verder aan de horizon zou verdwijnen en ik met Nori een gevecht voor plek 2 zou gaan voeren. De rollende start ging bovengemiddeld goed en ik ging als eerste over start-finish, waarna Bigga me geen moment meer met rust heeft gelaten. M'n voorsprong schommelde al die tijd tussen de 0,3 en 1,8 seconde maar gelukkig was ik consistent genoeg om Bigga steeds net voor te blijven. Op de rechte stukken kon ik steeds net wat lucht voor mezelf creeeren waardoor het voor Bigga lastig was om het me de bochten die daarop volgden echt lastig te maken.

    Resumé: 2 geslaagde cleane races, met meer punten dan ik van te voren had verwacht op deze (lambo-)baan!
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Goed bezig flavour!!

    Ik vond het een zeer geslaagde avond, kwalificatie ging lekker. mijn eerste 1:51.xxx was een feit(ik had alleen nog maar 1:52.9xx gereden) en stond tot mijn verbazing tot de laatste ronde op positie 1. Bigga was uiteraard sneller maar als teamgenoot sta ik graag het laatste plekje op de startgrid af aan hem:p

    In de sprintrace de eerste bocht van plek 8 naar plek 4 geklommen waarna ik alleen nori moest laten schieten. in de laatste ronde nog dicht bij loyall gekomen maar dat was te kort en voor de teamstanding zou dat niets uitmaken(dat klassement wil ik zeker winnen met team pioneer).

    In de hoofdrace werd ik de eerste ronde opgehouden door flavour wat voor een beetje frustratie zorgde, mede doordat hij bij mij nogal wat LAG had vond ik het moeilijk om een punt te kiezen waar ik er voorbij kon. omdat ik ruimte hield ging denvan mij voorbij en moest ik aansluiten. Toen denvan zich verremde en flavour ruimte moest maken voor hem(en dus van zijn lijst moest wijken) heb ik de aanval ingezet en met succes. echter vond flavour dit niet en er een klein meningverschilletje was. Ronde later remde Nori erg vroeg en trapte ik de auto vol in de blokkerende remmen. we hadden beide geen schade(hoe is het mogelijk) alleen schakelde ik 2 keer terug zonder koppeling waardoor ik motorschade had(8%) en versnellingsbakschade(12%). iedereen netjes voorgelaten en opnieuw begonnen.

    in rondje 3, wanneer de pits open ging, direct gestopt en toen 1 rondje rustig aan gedaan om mijn banden warm te maken en toen ging ik vol knallen. vanaf dat moment heb ik niet langzamer gereden dan een 1:52.3, ik heb iedereen(op flavour na) ingehaald in de ronde dat ze uit de pits kwamen. door de koude banden van hen kon ik ze makkelijk inhalen en een voorsprong uitbouwen. Nori, Bigga en B Tender waren op dat moment al gevlogen. heb in de resterende 15 rondes 4x een 1:51 gereden wat tot grote tevredenheid bij mij resulteerde in de 2e snelste ronde van de hoofdrace(bigga was mij WEER te snel af)..

    ondanks dat ik weinig gebattled heb, me uitstekend vermaakt. liever niet weer zo vroeg pitten. maar een soort van time-attack is ook wel leuk voor een keer.

    -----

    Voor volgende week voorspel ik dat het een lamborghini wordt die de overwinning pakt in de hoofdrace. in de 5 ronden die we op Laguna reden hoefde ik niet te pushen om B Tender bij te blijven en het uitaccelereren van de Lamborghini gaat iets makkelijker dan bij de Ferrari. door het uitblijven van lange rechte stukken zullen de bmw's en chevrolet's het minder makkelijk hebben..

    jammer dat ik er waarschijnlijk niet bij ben volgende week..
     

Deel Deze Pagina