1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 6

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 25 apr 2012.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben vooral bang dat het geen RE game gaat zijn maar 'gewoon' een 3rd person actie game/shooter'

    met name die Chris campaign heeft toch niks meer met RE te maken?

    Maar toch, ik wacht de kritische reviewsites even af en als die meevallen ben ik toch wel zo nieuwsgierig dat ik hem denk ik wel ga halen

    Maar een blinde aankoop zoals DC, 2, 3, Code veronica, 4 en 5 waren is dit niet meer. En dat is toch wel de schuld van deeltje 5

    Ik kocht voorheen alles wat RE was gewoon blind, zelfs die Gun games op de PSX :+

    Misschien is het zelfs wel de schuld van deel 4. Hoe briljant die game ook was, dat is toch waar RE een nieuwe weg is ingeslagen
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  2. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Tja, ik heb de halve campaign van Chris al gezien via twitch. Omdat zijn campaign mij toch niet echt boeit (ik koop dit spel vooral voor Ada en Leon).

    De eerste 2 chapters zijn bagger. Maar daarna wordt het toch wel vetter dan ik had verwacht. Met als hoogtepunt chapter 4, die heeft veel weg van Resident Evil Revelations.

    Het einde heeft een verrassende twist. Meer ga ik er niet over zeggen.

    Ik kan alleen zeggen dat die campaign van Chris beter is dan ik had verwacht. Natuurlijk is het nog steeds te fast paced voor een Resident Evil titel. Maar slecht kan je het zeker niet noemen.

    RE4 is de reden waarom Resident Evil nu een actie game is geworden met een vleugje horror.

    Wel grappig dat velen RE4 de beste Resident Evil vinden. Die game werd wel overal de hemel in geprezen en heeft ook veel awards gewonnen.

    Persoonlijk zijn Code Veronica X en REmake mijn favorieten delen. Resident Evil 2 en 3 waren ook geweldig. Maar die vond ik een beetje kort.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Revelations nooit gespeeld, ik heb geen 3DS. Maar zoals ik zei, ik wacht de reviews even af. Als nou de helft van de game wel echt surival horor en puzzelen is (en t liefst niet de domme standaard puzzles maar ook echt een paar lastige als het kan) dan zou ik eigelijk al tevreden zijn

    die fast paced gameplay hoeft van mij totaal niet, want de controls lenen zich daar gewoon niet voor (tenminste in 5 niet). En dan kan ik net zo goed (of beter nog) gewoon Spec Ops of Gears ofzo gaan spelen
     
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Resident Evil 6 releasedatum gebroken

    Game Informer Australië heeft op hun Facebook-pagina aangegeven dat de Australische releasedatum voor Resident Evil 6, 2 oktober, gebroken is. De game is dus enkele dagen eerder aan te schaffen dan officieel het plan is.

    In Nederland is de officiële release ook pas aanstaande dinsdag. Mochten oplettende FOK!gamers in de stad een kopietje zien liggen, laat het ons dan weten.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    we know.....
     
  6. BDT

    BDT Tony Montana

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Al speelervaringen van mensen? Ik ga hem zo denk ik ff oppikken in de stad... Maar zie wel wat negatieve reacties... Heb de demo zelf nog niet gespeeld namelijk
     
  7. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Gewoon halen als het je een leuke game lijkt.

    De demo werd idd veel afgekraakt. Voornamelijk door de campaign demo van Chris (die leek meer op een TPS dan een Resident Evil game).

    Je moet in ieder geval geen old skool Resident Evil game verwachten. Dan kom je bedrogen uit.

    Het is RE5 met beter level design, betere sfeer, betere controls en geen irritante AI.

    Met de camera als enige grote minpunt.

    Dit zijn de reviews tot nu toe
    PSM (Italy) 9.5/10
    OPM Italy 9/10
    OPM US 9/10
    Famitsu magazine 9/10
    Play Magazine (UK) 8.8/10
    Maniac Magazine (Germany) 8.8/10
    OPM Netherlands/Belgium 8/10
    Hyper Magazine (Australia) 8/10
    LEVEL Magazine (Sweden) 7/10
    NAG Magazine (South Africa) 5.8/10

    PS Mania (Italy) 4.5/5
    Mumbai Mirror (India) 4/5

    9lives magazine uit België heeft deze game ook een 8 of 9 gegeven maar dat ben ik even vergeten.

    Dus een slechte game is het zeker niet.
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  8. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Voor zover ik het begrijp zullen alleen de mensen die echt survival horror RE verwachten diep teleurgesteld worden, maar als je RE5 gewoon erg tof vind dan kan jij je erg goed vermaken met RE6. Vond RE5 zoals ik al een keer eerder had aangegeven 1 van de beste games die ik op de 360 heb gespeeld...denk dat RE6 me dus ook goede gaat bevallen(hopelijk :+)
     
  9. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Idd

    De campaign van Leon heeft wel een RE4 sfeertje. Maar dat is dan ook alles.

    Chapter 4 van Chris (gezien op twitch) heeft veel weg van RE Revelation.

    Van de campaign van Jack weet ik nog weinig. Maar van wat ik heb gehoord proberen ze daar een Uncharted achtige campaign van te maken :lol:

    Horror-sfeer is er wel. Maar verwacht geen survival-horror game. Meer een action/adventure game met een vleugje horror (terwijl het vroeger juist andersom was).

    RE6 is gewoon een verbeterde versie van RE5. Grootser beter en mooier.

    Trouwens:
    http://www.petitionbuzz.com/petitions/resi2remake
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zelf dat is het niet eens....
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Op basis van de demo en wat ik voor de rest van RE6 heb gezien, dan spreekt RE5 me veel meer aan als Resident Evil game. Ik had persoonlijk geen problemen met de zonnige locaties en RE5 heeft Jill Valentine. Dat is sowieso een klein plusje.
     
  12. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Als Resident Evil game nog wel. =(

    Ieder zijn mening natuurlijk. Ik vond 5 een zeer vermakelijke co-op game (de mercenaries mode was ook verslavend). Maar als Resident Evil game vond ik er weinig aan.

    De sfeer en omgevingen (grotten, verlaten gevangenissen, kerken) uit RE6, van wat ik tot nu toe heb gezien, vind ik veel beter dan in deel 5. En RE6 heeft Ada, dat is voor mij persoonlijk ook een pluspuntje.

    Van alle maingames zijn RE0 en RE5 misschien mijn minst favoriete. RE0 (enige RE game die ik nog niet heb uitgespeeld) vanwege de moeilijkheidsgraad O-) en RE5 vanwege het feit dat het voor mij niet echt als een Resident Evil game aanvoelt. Maar slecht kan ik deze 2 games niet noemen. Integendeel zelfs, het zijn toppertjes.

    Ik heb het allang geaccepteerd dat Resident Evil tegenwoordig meer actie-geörienteerd is. Je kan er over blijven klagen, maar echt veel bereik je er niet mee. Die Japanners doen toch wat ze zelf willen.

    Hopelijk gaan ze die RE2 REmake ooit nog maken.
     
  14. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Gametrailers heeft het spel een 8.8 gegeven.

    Review is er trouwens weer snel afgehaald (embargo) :lol:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dude je hebt zelf de demo gespeeld. Dan weet je dat alles boven een 4 overrated en subjectief is.
     
  16. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    De demo was niet al te best.

    Maar ik ga een game zeker niet na een korte demo beoordelen.

    Ik kijk naar het volledige plaatje

    VanOrd (reviewer van GameSpot) heeft RE6 trouwens de hele week lopen afkraken op twitter. Dus ik verwacht wel een negatieve review van GameSpot.

    Maar goed, de gametrailers review was in ieder geval erg positief. Benieuwd naar de andere reviews.

    Heb net mijn Steelbook Edition opgehaald. Straks maar even mee beginnen....
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    En?

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ergste is dat ik hem toch moet hebben :mad:
     
  19. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb nog niet zo veel gespeeld.

    Heb de prelude gespeeld en van elke campaign 1 chapter.

    +Sfeer in de campaign van Leon is geweldig
    +Campaign van Chris is niet zo slecht als velen denken
    +Controls zijn wennen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt speelt het lekker
    +Ustanak kom je in chapter 1 al best vaak tegen (dat beloofd wat voor de latere chapters). Hopelijk is dit geen spoiler.
    +Skills systeem zit goed in elkaar
    +In de campaign van Leon moet je niet als een kip zonder kop rennen. Het spel is erg donker, sommige zombies zie je dus niet zo goed... soms springen ze onverwachts omhoog. En dat komt het spel ten goede.
    +Veel content

    -Quick Time Events in de prelude :+ (dat had echt niet gehoeven Capcom)
    -Als er te veel enemies om je heen zijn dan kan het mede door de camera wat chaotisch aanvoelen.
    -Het is erg linear.
    -Tot nu toe nog geen puzzel gezien (maar ik heb gehoord dat die er wel komen in de latere chapters)
    -Ik denk dat ik de Mercenaries mode uit deel 5 toch lekkerder vind spelen (heb de Mercenaries mode uit RE6 pas 1x gespeeld, dus ik kan nog van mening verandering).

    Capcom probeert van RE6 een filmische en bijna Hollywood-achtige ervaring te maken. Er zijn ook heel veel cutscenes. Je moet er wel van houden. Ik ben er in ieder geval wel tevreden mee.

    En ik denk dat oldskool RE fans zich zeker zullen vermaken met de campaign van Leon.

    P.S. De controls voelen soms wel wat ongepolijst aan. Maar dat is altijd al zo geweest bij RE games. Dus dit vind ik zeker geen minpunt. Je moet er gewoon even aan wennen.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2012
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    ok ok.. naja 52,99 bij MM Arena next week.. ik denk erover.. Kan je nou ook beginnen met een andere campaign of begin je bij Leon
     

Deel Deze Pagina