1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Firstlook 2012

Discussie in 'Algemeen' gestart door Divimus, 17 aug 2012.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305

    [​IMG]

    [​IMG]

    Firstlook is het game-evenement van de Benelux en sinds haar ontstaan in 2008 bezig aan een onstuimige groei. Begonnen in de Amsterdamse Convention Center met 1500 bezoekers, verhuist Firstlook dit jaar voor haar vijfde (en dus jubileum-editie) naar de grootste hal van de Jaarbeurs.

    Zoals elk jaar is Firstlook voor de game- & hardware-industrie ook in 2012 weer het moment om alle najaarstoppers voor het eerst aan het Nederlandse en Belgische publiek en media te tonen. Op tientallen stands en diverse theaterzalen kan een gelimiteerd aantal gamers twee dagen lang met deze nieuwe games/producten aan de slag. De keuze voor een limiet op het aantal bezoekers en daaruit volgend het zeer persoonlijke contact met de consument is uniek in de internationale game-evenementenwereld en wordt met het jaar meer gewaardeerd door publishers.

    Waar grote evenementen als GamesCom en E3 steeds meer publishers kwijt raken, komen er bij Firstlook juist bij. Dit sterkt organisator Blammo Events in haar visie dat iedere bezoeker van Firstlook ook echt aan de slag moet kunnen met de aanwezige games en producten i.p.v. het overgrote deel van de tijd in de rij staan. Een bezoek aan Firstlook is dus voor iedere gamer een feest!



    [​IMG]


    Deze lijst met vragen kan elk moment bijgevuld worden zodra er meer vragen komen.

    Q: Wanneer is de Firstlook 2012?
    A: De Firstlook 2012 is dit jaar op Zaterdag 6 en Zondag 7 Oktober


    Q: Waar is de Firstlook 2012?
    A: Firstlook 2012 is te vinden bij de Jaarbeurs in Utrecht. Ze hebben voor deze editie Hal 1 gehuurd (De grootste hal van Jaarbeurs Utrecht)


    Q: Zijn er nog kaarten!?
    A: Op het moment dat ik dit schrijf zijn hier nog kaarten te vinden. De VIP Kaarten zijn voor zowel Zaterdag als Zondag uitverkocht.


    Q: Is het weer net zo warm als vorig jaar daar binnen?
    A: Ze zeggen van niet aangezien Hal 1 beter gekoeld word door airco's hier nog kaarten te vinden. De VIP Kaarten zijn voor zowel Zaterdag als Zondag uitverkocht.


    Q: Zullen er grote aankondigingen gedaan worden en worden er misschien nieuwe beelden getoond tijdens een persconferentie?
    A: Echte persconferenties zoals bij de E3 en de Gamescom kent Firstlook niet. Wel staan er theaters van de publishers zelf waar demo's getoond worden en vaak misschien zitten daar wel nieuwe beelden bij!


    Q: Hoe oud moet je zijn voor Firstlook?
    A: Je moet 14 jaar zijn wil je binnen komen. Maar je moet minimaal 16 jaar zijn wil je een 18+ game spelen.


    Q: Ik ben eigenlijk meer wat voor de hardware dan voor games. Is de firstlook dan ook wat voor mij!?
    A: Ik denk het wel. Elk jaar zijn er wel stands van bijvoorbeeld Alienware die zijn vetste hardware toont.


    Q: Is het makkelijk er te komen met de trein of de auto?
    A: Ik zelf ben vorig jaar met de trein gegaan en dit jaar doe ik dat ook weer. Het is heel erg simpel. Zorg dat je op Utrecht CS komt en wanneer je bij de uitgang bent is het de weg oversteken en je bent er. Als je met de auto gaat is het mogelijk om om de jaarbeurs heen (betaald) te parkeren



    [​IMG]


    Nog niet alle participants zijn aangekondigd en er word dus ook nog onderhandeld met verschillende participants maar dit is de voorlopige lijst:

    2K
    Activision
    Bigu.nl
    Capcom
    Electronic Arts
    Gamekings
    Gaya Entertainment
    Logitech
    LowLandsLions
    Microsoft
    Namco Bandai
    Nintendo
    Sony PlayStation
    Ubisoft
    Warner Brothers​

    De games die er komen zijn ook nog niet bekend. Achter elk bedrijf zal ik binnenkort de namen van de games noteren die komen. Zo heb je een mooi overzicht van welke game je bij welke stand kan vinden!



    [​IMG]


    Sommige foto's en video's zijn van eerdere jaren.

    [​IMG]

    [​IMG]





    [​IMG]


    De openings post kan nog aangepast worden zodra er nieuwe informatie bij komt. Dit zal ik dan wel even melden. Vooralsnog kunnen we nu lekker toekijken naar de Firstlook 2012 en natuurlijk speculeren over wat we er gaan zien!

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2012
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Wie zijn er allemaal geweest? Ik ben er gisteren geweest om games te checken, maar vooral voor onze websites om videos te schieten en te horen van andere mensen wat zij van bepaalde games vonden. Ik vond zelf Pikmin 3 voor de Wii U erg gaaf en als ik ooit eentje haal, dan is dit een must buy. Verder ook Codemasters' F1 Race Stars gespeeld, beetje een soort Mario Kart + Blur en een beetje van Trackmania. Best leuk....maar volle prijs waardig? hmmm....denk het niet.
     
  3. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben er gisteren geweest. UITERMATE TELEURSTELLEND! Vroeger was het veel beter geregeld (Gameplay). Heb ruim een uur in de rij gestaan voor Halo 4 om alleen maar multiplayer beelden te zien..... Veel open ruimte. Het Kwam lichtelijk amateuristisch over...
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik ben geweest. Gratis kaarten van werk. Voelde me nie echt op mn gemak. Veels te oud hiervoor. 1,5uur staan voor een game ga ik niet doen. Zou nooit betalen hiervoor.

    Was er nou een 70metee rij om een lbp kart poster en een gm tas?



    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  5. Revenge

    Revenge Active Member

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Ferry xxNL86xx

    Ferry xxNL86xx Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het opzich ook wel leuk vinden om te gaan, maar helaas heb ik niemand daarvoor.:'-( Daarbij ben ik ook al op zo'n leeftijd dat je toch echt te oud word voor zo'n evenement. Ik zit soms die livestream te bekijken op Gamekings, en als ik al zie wat voor jonge jochies daar rond lopen. Ik zou me er ook niet echt op m'n gemak voelen=(

    Maar ja voor die jonge gasten is dit natuurlijk wel leuk:thumbs:
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik ben 7 jaar geleden voor het laatst geweest. Dus vlak voor de lancering van de 360. Toen waren er zelden demo's en was zo'n evenement leuk. Tegenwoordig zie ik het nut er niet van in. Ik download de demo's wel op de 360/PS3. Hoef je ook niet in de rij te staan.
     
  8. Revenge

    Revenge Active Member

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Er werden ook heel weinig goodies uitgedeeld, het enige wat nog een beetje goedmaakte waren de ontzettend geile boothbabes.
     
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben vorig jaar geweest, blij dat ik het nu " Live " kan kijken zonder dat ik ervoor hoef te betalen. Om nu 1/2 uur in de rij te staan gaan wachten, om bijvoorbeeld Farcry 4 te gaan spelen.. Erm nee.
    De boothbabes waren vorig jaar beter! Imoh :)
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nou, klinkt erg positief allemaal. :+ Ik zou er zelf ook nooit heen gaan, ja misschien als uitnodiging. Maar het klinkt als Firstlook Crap! 8)
     
  11. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Mark en ik hebben vandaag een dagje rondgelopen, Hitman dev geïnterviewd en wat games kunnen spelen (vroeg binnen). Ik vond het wel aardig, maar ik had wel iets meer spektakel verwacht en ik begrijp dat het lange wachten frustrerend is.
     
  12. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Schijnt dat Hitman dev mooiste uit de verf komt op de 360, kan je dit bevestigen?
     
  13. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Wij hebben alleen de 360 versie gespeeld. Zag er goed uit, controls waren met name makkelijk om op te pikken.
     
  14. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke, mooi om te horen. Hopelijk komt er nog een Public demo op de marketplace te staan.
    Ook toevallig Tomb raider 2013 gezien?
     
  15. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    nope, daar was alleen een filmpje van in het preview theater, maar dat kwam niet uit met onze planning. Interview met de Hitman: Absolution ontwikkelaar hebben we opgenomen (was interessant!) en komt waarschijnlijk in de podcast.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Zou als pers gaan en ook richting Hitman, maar ben verkouden dus maar niet gegaan. En zo te horen dus niks gemist. :lol:
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Jammer. Zal mooi zijn als dit in de podcast komt, dan ga ik 'm zeker luisteren. :)
     
  18. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Inderdaad. Toen was alles nieuw en bijzonder. We zijn nu met zijn allen verwend :+
     
  19. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ach ik heb het best naar m'n zin gehad. Halo 4 gespeeld, Hitman gespeeld, Assassins Creed 3, Far Cry 3, ZombiU.
     
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Hoe voelde de WiiU aan? Is het zwaar? Degelijk? Veel vingervlekken?
     

Deel Deze Pagina