[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 26]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Geruchten zijn dat Jamie Foxx, Electro gaat spelen in deel 2.
    Nou vind ik hem best een goede acteur, 'Ray' is b.v een toffe film. Maar waarom hij als Electro? Bij mijn weten is er nooit een zwarte Electro geweest, in tegen stelling tot Nick Fury. Laat hem dan iemand als Tombstone spelen. Of een tegenstander uit een ver verleden, Rocket Racer.

2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Gister The Watch gekeken. Wat een kutfilm 8)

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    gisteren Brave gekeken. Was toch een tegenvallertje en ik had meer van pixar verwacht. De animaties waren wel goed, zeker het haar van Merida. Het verhaal 13 in een dozijn en niet boeiend.

4. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Mee eens. Vond er niet zoveel aan.

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Vond Skyfall erg dik, prachtige beelden ook.. heel gaaf.
    Toch vond ik 't verhaal niet zo sterk, maargoed daar staat James Bond ook niet om bekend :+

6. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
  7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.889
    The Man With The Golden Gun (1974)

Voor zijn laatste Bond film heeft Guy Hamilton weer groots uitgepakt. Hoewel zijn vorige film tot nu toe de minste was heeft hij voor deze film weer het oude vertrouwde team bij elkaar. John Barry is terug voor de muziek en Desmond Llewelyn keert terug als Q na een korte vakantie te hebben gehouden tijdens Live And Let Die. Waar Hamilton Bond in zijn vorige films al de hele wereld over heeft laten vliegen, laat hij hem deze keer Azië verkennen. In het mindere You Only Live Twice heeft Bond Japan al kort bezocht, deze keer mag hij Hong Kong, Bangkok en omstreken verkennen.

De film begint dan ook gelijk met een opening op een geweldig eiland ergens in de omgeving van Thailand waar een dwerg (die ik vroeger altijd verwarde met de andere Bond-dwerg Oddjob) een MI6 agent uitnodigt voor een circusachtige showdown met Fransisco Scaramanga, geweldig gespeeld door Christopher Lee, de man met het gouden pistool en drie tepels naar wie de film vernoemd is. Deze opening in combinatie met de daarop volgende Bond theme trekken gelijk de aandacht, dit gaat weer een ouderwets lekkere Bond film worden.

Deze Scaramanga heeft een duidelijke obsessie met Bond en is op de een of andere manier ook verzeild geraakt in de zaak waar diezelfde Bond nu net mee bezig is. Om deze Scaramanga te vinden komt Bond via India in Hong Kong terecht, wat samen met Thailand dé ster van deze film is. Het Hong Kong en Macau uit de jaren 70 hebben een bepaalde sfeer en mystiek die niet te beschrijven is. Het wrak van de Queen Elizabeth dat daar slechts een jaar in de buurt van de haven heeft gelegen voegt daar alleen maar extra sfeer aan toe. Het is dan ook jammer dat Hong Kong tegenwoordig met al zijn moderne gebouwen in mijn ogen een stukje van die ziel is kwijt geraakt, en dat Macau nu meer op een kopie van Las Vegas lijkt dan het Oosterse gokparadijs dat het in die jaren was. Naast de geweldige beelden doet de standaard eye candy uit de Bond films hier ook hun intrede, de Bond girls. Beide zijn erg leuke dames, maar kunnen niet op tegen de schoonheid van de Bond girl uit de vorige film. Nadat een belangrijke wetenschapper in Macau wordt vermoord komt Bond uiteindelijk zelf nog in de Queen Elizabeth terug, wat de meest ingenieuze plek voor een MI6 hoofdkwartier uit alle Bond films tot nu toe is. Geweldig hoe in het gekantelde, half gezonken cruise schip een hoofdkwartier is opgebouwd.

Uiteindelijk komt Bond in Thailand terecht, de tweede hoofdrolspeler en ook laatste hoofdrolspeler van de film met weer een geweldige achtervolging per boot (hier lijkt Guy Hamilton bijna een patent op te hebben). En als je aan een achtervolging per boot denkt zeg je natuurlijk bijna meteen: JW Pepper. En ja hoor, JW is ook in deze film terug om Bond te helpen de bad guys te vangen. Helaas krijgt hij in deze film een te grote rol aangemeten, waardoor hij juist irritant begint te worden. Voeg hier het vreselijke geluidseffect tijdens een stunt met een auto aan toe en je zou denken dat de film vanaf hier met een enorm vaart bergafwaarts zou gaan. Gelukkig is dit niet het geval. Hamilton probeert de cirkel weer rond te krijgen door Bond naar het eiland uit de opening te laten vliegen om aldaar de laatste showdown tussen Bond en Scaramanga plaats te laten vinden. Zal het Bond wel lukken om Scaramanga uit te schakelen?

Persoonlijk vond ik het een enorm geslaagde Bond film. Hong Kong en Thailand uit die periode zijn gewoon geweldige locaties voor een film als deze. Daarnaast is dit avontuur van Bond in Azië een stuk beter geslaagd dan het vorige. Hoewel ik deze film niet in mijn top 3 zou zetten, die overigens gedomineerd wordt door de geweldige combinatie Terence Young-Sean Connery, heb ik toch weer enorm genoten en zou ik deze film scharen onder de beste van Guy Hamilton. Op naar The Spy Who Loved Me waar een nieuwe regisseur een iconische Bond villain introduceert.

Edit: Oh, dat was eigenlijk best lang. :+

8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Tropa de Elite (Elite Squad)

De paus komt naar een sloppenwijk in Rio waar de drugs kartels heersen, en om deze reden vermoordt een 'elite politie eenheid' genaamd BOPE een aantal dozijnen aan mensen (vooral drugsdealers). Je volgt de kapitein van deze eenheid, die zijn vervanger zoekt omdat hij wil stoppen met werken.

Het begon allemaal goed, de eerste helft zat goed in elkaar en er zat een redelijke verhaallijn in. Maar de tweede helft was alleen maar geschiet, gemartel en onnodig veel geweld, waardoor er nog weinig ruimte was voor een verhaal en de karakter ontwikkeling. Het is niet dat ik een zwakke maag heb, en ik begrijp dat het daar gewoon gebeurt, maar dit was gewoon ronduit belachelijk. Na een aantal van die scenes hadden ze hun punt wel gemaakt.

Uiteindelijk was het een dun verhaal, magere karakters, slecht camerawerk (erg schuddend, ik vond 't irritant:+), veel onnodige zooi, maar wel een redelijke eerste helft. 4,5/10

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.663
    Nice! Qua humor echt 1 van de grappigste uit de reeks :lol:
    Al bijna in 1979 beland, tijd om in te haken :+

Morgen komt mn surround setje binnen dus dan kan ik weer vol gas.

Laatst bewerkt: 5 nov 2012
  10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hebben wij dezelfde film gezien? 8)

11. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Misschien ben je in de war met City of God, die vond ik wel heel goed.

En een paar waarmee ik de film had gezien waren het ook niet echt met me eens, maar toch, dit vond ik ervan.

Laatst bewerkt: 5 nov 2012
  12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.663
    Ik vind een 4.5 ook wel bizar laag hoor :p

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Hoezo? Ik vond het gewoon totaal geen goede film.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.663
    Nee dat had ik ook wel door hoor :p

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Tropa de Elite is gewoon heel goed hoor. :eek:

16. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    City of God is een bazenfilm

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Cidade de Deus is het eigenlijk. Snap niet waarom ze die naam veranderen. Blijft nog steeds een Braziliaanse film.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Cidade heb ik nog liggen, binnenkort kijken.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    City of God _O_

20. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Een paar minuten van The Hobbit soundtrack. Klinkt eh, apart, maar op een goede manier :)

Ik heb wel erg zin gekregen in de film. Ik heb de afgelopen maand LOTR nog eens gezien, voor het eerst de extended edition. Blijft toch een erg toffe trilogie!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina