Ik heb op internet al gezocht maar kom er niet helemaal uit. Nu smartglass uit is denk ik dat een xbox heel interessant is als mediaplayer. Nu heb ik een synology nas staan met al mijn dvd erop, video.ts bestanden dus. Kan ik dat gewoon streamen naar mijn xbox? Is de xbox dan een volwaardige mediaplayer of zijn er dingen die de xbox mist?
Heb zelf ook een Synology en bijna alles kun je naar de xbox streamen. Dat kan het mooiste via Media Center maar dat kan alleen als je een Windows PC in je netwerk hebt met Media Center er op. Het kan ook zonder een Windows PC maar dat werkt iets omslachtiger via de xbox zelf. Vooralsnog lijkt SmartGlass Media Center NIET te ondersteunen. Misschien dat dat nog komt. Ook worden niet alle videoformaten ondersteund.
Werken gewone dvds dan wel goed? Video_ts mappen? Media center zou voor mij niets eens hoeven want ik wil niet mijn pc aan moeten zetten om een dvd te kijken.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik gebruik vrijwel geen video's (wat vakantiefilmpjes) maar vooral audio en foto's en dat gaat goed. Hoop dat iemand anders je hiermee kan helpen.
het lijkt me dat de xbox video ts wel afspeeld aangezien dit ook het formaat is wat op een normale dvd (originele) staat wanneer je deze in je xbox knalt speelt hij de de dvd wel af. HD films etc werken wel beperkt. (bepaald formaat heb je daar voor nodig) Gebruik zelf de xbox niet meer mediaplayer in mijn ogen niet echt geschikt daarvoor maar goed is ook maar net wat je er mee wilt. Gewone dvd's streamen moet volgens mij geen probleem zijn.
Toch raar dat als ik op Google intyp VOB + Xbox 360 ik gelijk antwoord heb. En smartglass is niets meer dan een gadget, leuk voor erbij maar je kan er geen boeiende dingen mee. Beter koop je gewoon een echte mediaplayer.
Volgens mij werkt het ook niet na wat google research. Maar goed gebruik zelf ook een mediaplayer. Weet wel dat ik bepaalde hd films kon streamen naar mijn x-doos.
Van Xbox.com: Supported formats The Xbox 360 console supports most movie formats. Refer to the lists below for details about supported formats. AVI support The Xbox 360 console supports the following for AVI: File extensions: .avi, .divx Containers: AVI Video profiles: MPEG-4 Part 2 (Simple Profile and Advanced Simple Profile) Video bit rate: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps Audio profiles: Dolby® Digital (2 channel and 5.1 channel), MP3 Audio max bit rate: No restrictions H.264 support The Xbox 360 console supports the following for H.264: File extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov, .avi Containers: MPEG-4, QuickTime Video profiles: Baseline, main and high (up to level 4.1) Video bit rate: 10 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity Audio max bit rate: No restrictions MPEG-4 Part 2 support The Xbox 360 console supports the following for MPEG-4: File extensions: .mp4, .m4v, .mp4v, .mov, .avi Containers: MPEG-4, QuickTime Video profiles: MPEG-4 Part 2 (Simple Profile and Advanced Simple Profile) Video bit rate: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity Audio max bit rate: No restrictions WMV (VC-1) support The Xbox 360 console supports the following for WMV: File extensions: .wmv Containers: ASF Video profiles: WMV7 (WMV1), WMV8 (WMV2), WMV9 (WMV, VC-1 (WVC1 or WMVA) in simple, main and advanced up to level 3 Video bit rate: 15 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps Audio profiles: WMA7/8, WMA9 Pro (stereo and 5.1), WMA Lossless Audio max bit rate: No restrictions
Koop je toch gewoon een mediaplayer? Waar je usb schijf aan kan hangen dingen kosten niks meer en spelen alles moeiteloos af 6/7 tientjes heb je al een goede.
Klopt maar met name de combinatie met smartglass leek mij heel mooi en dat heb ik nog niet bij een gewone mediaplayer gezien. Ik zou graag een (muziek)dvd af willen spelen zonder de tv aan te zetten. En het is weer een apparaat minder op de kast
Je spreekt je zelf dan wel tegen smartglass is gewoon dat je van smartphone/laptop etc je xbox kan besturen en toevoeging op je laptop/smartphone scherm kan krijgen bij sommige games. Heeft niks te maken met een gemis aan functies in smartglass. Xbox 360 is ook een game machine, je kan er echt wel films op streamen etc maar gewoon die genoemd zijn in een eerdere post
Misschien kan hij smartglass hacken, zijn nickname doet vermoeden dat hij daar wel in thuis is. Nee maar nog een apparaat erbij is natuurlijk wel zo maar het zijn over het algeheel hele kleine apparaten (mediaplayers) en ze kosten ook niet zoveel meer.