1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe monitor

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Loonens, 5 nov 2012.

  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Luitjes!

    Afgelopen zaterdag een nieuwe monitor gekocht, de Iiyama ProLite XB2485WSU. 1920x1200, H-IPS paneel van 24". Zag er veelbelovend uit.

    Aangesloten thuis, eerste indruk was goed. Helaas merkte ik vrij snel dat de coating kut was en door de edge-lit de hoeken toch kut waren. Lichtdoorgevend. Meteen het allergrootste probleem van het hele LCD-LED gebeuren. Niet uniform en bagger edge-lit techniek. Echt kut.
    Dat is eigenlijk het enige, want de kleuren zijn echt goed en de overige inkijkhoek valt ook niet tegen. Zeker vergeleken met een TN-paneel. Maar het donkere is me toch echt tegengevallen.

    Ik heb Alternate een mail gestuurd. Even in afwachting van hun reactie.

    Eisen van de monitor die ik wil kopen;
    Max € 400,-
    24" ongeveer
    1920/1200
    CCFL Backlight
    IPS of PVA
    Clear Panel (geen matte panelen)

    Iemand suggesties? Via Tweakers kan ik er geen vinden. 1 Dell heb ik gevonden voor € 450,-, maar die heeft een mat paneel.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2012
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik gebruik zelf deze dell ultrasharp 23" en ik heb er 2 staan. Bevalt me prima, je kunt ook gewoon voor de 24" gaan die wel een resolutie van 1920 bij 1200 heeft :).
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Waarom wil je geen mat paneel?
     
  4. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Heb juist speciaal gezocht naar een laptop met een mat scherm.. Werd er gek van dat ik mezelf telkens zag in het scherm.
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Monitoren met een clear paneel ga je waarschijnlijk gewoon niet meer vinden. Alleen Apple verkoopt ze, verder kom ik ze zo goed als nooit tegen.
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer. De Apple panelen vind ik te duur. Het probleem met de matte IPS panelen is dat ze overal een coating op doen tegenwoordig tegen spiegeling. Daardoor krijg je een rare grijzige gloed in de hoeken. Speciaal bij een LED paneel erg hinderlijk.

    Dan ga ik maar voor een CCFL met een mat paneel. Die moet het sowieso een stuk beter doen dan die kansloze edge-lit-led panelen.

    Bedankt voor de reacties :)
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dank je Lenny-T. Backlight bleeding, niet uniform, edge-led en toch weer ghosting door de iets hogere reactiesnelheid.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79

Deel Deze Pagina