Op C|Net News.com kunnen we lezen dat een groep Xbox-hackers aan Microsoft heeft gevraagd om een officiële Linux-bootloader uit te brengen. Hierdoor zou het mogelijk moeten zijn om Linux op de Xbox te draaien zonder dat er een modchip moet worden geïnstalleerd. Helaas heeft Microsoft nog niet gereageerd op het verzoek. Daarom gaan de hackers over op een andere tactiek, die je bijna als chantage zou kunnen bestempelen. Als Microsoft niet binnen een week rondom de tafel gaat zitten met de hackers om te discussiëren, zal de groep een aantal lekken in de beveiliging van de Xbox openbaar maken. Een aantal van deze exploits zijn aan het licht gekomen nadat er een bug werd gevonden in het spel "007 Agent Under Fire". Deze bug, net als enkele andere lekken, zou het mogelijk moeten maken om het BIOS van de Xbox te veranderen. Hiervoor moet echter wel een soldering worden aangebracht in de Xbox om naar de BIOS te kunnen schrijven. bron: http://www.tweakers.net/nieuws/27683 :{
tja, wat moet ik er over zeggen. Ene kant slechte zaak om chantage te doen maar aan de andere kant vind ik het wel ok hoor om linux te krijgen, tis mijn box en als ik er graag linux op wil (omdat het kan) moet het kunnen. Maar waarschijnlijk de hack waar ze het over hebben is een directe aanval op het dashboard heb ik gelezen waardoor zowat het hele systeem aangevallen en veranderd kan worden. Er hoeft dan ook niks meer gesoldeerd te worden.
Hmzz, vink beetje naaistreek eerlijk gezegd:{, maaruh, wat zijn eigenlijk precies de voordelen van Linux op m'n xbox??
Ja maar om een andere Bios op te krijgen moet je solderen. Ik vind het trouwens strakke actie, een groepje hackerz zegt ff tegen MS wat ze moeten doen
Wat moet je nou ook met linux op je xbox. Een xbox is alleen bedoelt om games/Dvd's en eventueel muziek af te spelen en dat kan ook allemaal zonder linux.
dats juist cool joh xbox is juist zowat al een pc de hardware alleen al lijkt op dat van pc's linux is handig ik denk alleen dat microsoft eerder hun eigen besturings cd gaat maken voor de xbox
kijk, linux is goed voor een goedkope webserver, zo en zo. Daarnaast heb ik nog nooit met linux kunnen werken en ik wil wel eens wat ervaring er voor mee opdoen. De mogelijkheden zijn eindeloos natuurlijk met een OS.
ik heb het toevallig vorige week geinstalleerd op me ouwe pc alleen nog geen internet ik had het gelooid van red hat het is heel makkelijk lijkt wel een beetje op windows de grafische ding dan niet zoals dos dat heb je ook maar dat begrijp ik nog niet helemaal
Bullshit, die zooi is ALLANG bekent hoe het moet om zonder modchip gewoon de TSOP te flashen. Dit heeft hetzelfde effect als een modchip en je word dus zo ook gebanned van xbox live. En een modchip geeft veel meer voordelen dus als ik MS zou ik naar die gezten gaan wijzen en dan heel hard gaan lachen.
dit vind ik ook, als je echt wilt weten hoe je zonder modchip moet modden is het niet moeilijk daar achter te komen, dus is niet echte dreiging
Tsja Chantage is nooit goed en ik vind het een vuile truc van die linux kerels, maar ik snap niet wat microsoft er zo erg aan vind dat linux officieel op de xbox zou mogen komen. Linux bestaat ook voor ps2 en ze hebben het zelfs al op een iPod doen draaien. Ik weet ook wel dat linux een concurrent is van microsoft, maar ik denk niet dat er veel ensen linux zullen kopen, enkel professionals en freaks (zoals bij ps2)
nee het zit anders in dit geval . als die hackers een legale manier in handen krijgen om linux op een xbox te draaien winnen ze een paar ton namelijk . die beloning is een tijdje geleden bekend gemaakt en nog steeds heeft niemand het waar kunnen maken zelfs net met de 007 hack want de code is van EA . dus als zei van ms een legale bootloader in handen krijgen met juiste digitale sig hebben ze all info die ze nodig hebben en verdienen ze veel centen . stel dat ze het zouden krijgen van ms dan laten ze die hack van hun toch wel "leaken" dus ik zou er niet aan beginnen als ik hun was , maar dat zullen ze zowiezo niet doen. die hack waar ze mee dreigen is trouwens gewoon die 007 hack die op dit moment geen pirated software draait maar dat is met een handomdraai te fixen door die gasten en ik neem aan niet alleen door hun .
He-le-maal mee eens. Kom op zeg, Microsoft laat zich toch niet chanteren door n paar zweterige nerds die gewoon n centje willen slaan uit deze bug? Keihard aanpakken die gasten, niks Linux op n Xbox; koop maar n PC!
Het is helemaal niet JOUW Xbox het is MICROSOFT zijn Xbox en waarom zou LINUX dus op een MICROSOFT Xbox moeten?!
Wat is er nu tegen linux op de xbox? Als dat op een legale manier kan, zonder mod chipje is er niets aan de hand. Maar microsoft zal daar uiteraard nooit aan meewerken. Ik vind niet dat chantage de juiste methode is, maar Microsoft heeft in het verleden wel ergere methoden toegepast om zich de concurentie van het lijf te houden.
Krijgen we dat soort dingen :/ Van die verhalen over Big Bad Microsoft die op die en die manieren concurrentie uit de weg ruimt. Je weet toch niet of dat echt waar is... ik bedoel er zijn veel mensen die zomaar voor niks dit soort roddels verpreiden
Wat er op tegen is; MICROSOFT en niemand anders heeft miljoenen dollars in de ontwikkeling geïnvesteerd dus hebben hun alle RECHT om te bepalen wat er wel en niet mag gebeuren met de Xbox. Je gaat toch ook niet Microsoft aanklagen omdat er op de Xbox alleen Xbox games gespeeld kunnen worden en geen Playstation games?
Het probleem is ook, dat als er eenmaal linux op de xbox draait, de xbox dan beschouwt kan worden als een computer... en volgens een 1 of ander wet, is men vrij om software te ontwikkelen voor een computer zonder toestemming van de eigenaar van het besturingssysteem of wat dan ook..... Op die manier zouden er dus ook spellen gemaakt kunnen worden waarvoor men geen rechten aan MS hoeft te betalen... tja... dan loopt MS wel heel erg veel geld mis... Daarnaast heb je nog het probleem dat linux openscource is. Dat houd in dat je het oneindig vaak mag kopieren en veranderen zonder enig recht te schenden... Dat zou dus betekenen, hoe duur je xbox-linuxdistro ook maakt, er hoeft maar 1 iemand uit je vrienden kring dat schijfje te kopen en je kan het installeren op zoveel xboxen als jij dat wilt.. Bovendien hebben de hackers bijna nix in handen, ze hebben zoals eerder gezegt alleen wat beveiligings lekken gevonden in gamesaves van 2 spellen... echter kunnen ze daar op dit moment niet veel mee.... Dit moet je eigenlijk echt zien als een noodsprong van ze, als ze namelijk potentie zagen om het zelf te doen, hadden ze deze stap nooit genomen, maar gewoon verder gegaan met de ontwikkelingen