DVD playback probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Ricobah, 20 mei 2002.

1. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een DVD afspeel, begint-ie regelmatig na zo'n dik uur te schokken (beeld staat even stil, gaat weer verder, staat weer stil etc.) en wordt het beeld vlekkerig (blokjesvorming). Kent iemand dat probleem? M'n Xbox voelt na wat langduriger gebruik ook erg warm aan, iig een stuk warmer dan m'n andere consoles. Is dat normaal of zou dat iets met die DVD-problemen te maken hebben?

2. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je met alle dvd's dit probleem?? Of is het maar bij 1tje!!

3. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Niet bij alle, wel bij verschillende.

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.140
    Ik heb er nog geen last van gehad....zal volgende keer ff voelen of ie warm wordt na een tydje...maar speel je gehuurde dvd's af of nieuwe?
    Want gehuurde zitten vaak vol krassen enzo.

5. xboxgamer

xboxgamer Guest

computers worden altijd warm dat is bij alle consoles of misschien is je ventilator kapot.

6. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is dat niet een probpleem met marcovision protection ?

7. Flood

Flood Guest

ik zou maar eff microsoft opbellen want dat hoort niet..
    of waar heb je precies je xbox staan...hij moet namelijk wel goed kunnen ventileren

8. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog nooit last gehad van schokkend beeld, en mijn ventilator werkt ook perfect. Maar wel balen is dat hij zo'n lawaai maakt, en dat is onder zwijmel films nog wel eens een probleem :9

9. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je je Xbox direct op de TV aangesloten of heb je em op je video aangesloten? Als het de laatste is, is dat dat macrovision (copyprotection), dan moet je je Xbox rechtstreeks op je TV aansluiten..

Hoewel die symptomen die jij beschrijft, niet precies hetzelfde zijn, als die ik had.

10. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, rechtstreeks aangesloten op de TV, dus dat is het probleem niet.

11. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik gebruik de Xbox niet als DVD speler, maar heb met mijn gewone DVD speler ook wel eens een probleem.

Je hebt meestal bij de overgang van de ene laag naar de andere even een schokje in het beeld, dit is eenmalig in de film.

Vooral huur-DVD's zitten vol met krassen en vlekken, hierdoor gaat de film wel eens haperen of loopt zelfs helemaal vast.
    Probeer de schijf dan voorzichtig schoon te maken met bewegingen vanuit het midden naar de rand toe. Gebruik een zachte doek, geen keukenrol, en eventueel een licht schoonmaakmiddel, zeker niet te agressief!

Wanneer hij altijd na een uur begint met haperen, probeer dan een andere keer eens te beginnen bij het punt waar hij eerst ging haperen, kijk of het nu nog zo is.

Zorg dat je Xbox aan de achterkant zijn warmte kwijt kan.

12. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    After your nice sweet beautiful sollution bouncemeister, heb ik GEEN maar dan ook GEEN problemen met DVD's. Huur ze ook vaak en helemaal geen probleem. Vind het echt 10x beter dan video.

In het begin kon het me niet zoveel schelen en zag ik het scherpere volgens mij ook niet echt (bij videotheek hebben ze DVDspelers staan), maar gisteren even bij een vriend een filmpje gekeken op VHS en DVD is echt wel tig keer mooier.

Had laatst ook een DVD met side A en side B. Had ik nog nooit eerder gezien. Wel cool, deed me aan cassettebandjes denken! :D :D :D

13. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    OK, effe wat meer info dan. De problemen doen zich ook voor met koop-DVD's, gisteren nog met Harry Potter and the Sorcerer's Stone. Na een dik huur begonnen de haperingen (en dus geen gewone overgang-freeze). De console voelde ook erg warm aan. Vanochtend nog eens geprobeerd op dezelfde positie en toen speelde hij prima af, zonder dat ik de CD had schoongemaakt. Het lijkt er dus op dat-ie te weinig koeling krijgt. Hij staat in een gesloten stereomeubel, wel bovenop en met niet zo gek veel bovenruimte. M'n standalone-speler (die nu op de slaapkamer staat :)) stond echter op dezelfde positie en die werd nooit te warm. Ik haal 'm er maar eens uit, kijken of-ie ook warm wordt als-ie vrij staat.

iig iedereen bedankt voor de suggesties.

14. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Kweet dat dit een heel oud draadje is, maar kwil hem tog graag omhoog vissen omdat ik met dezelfde problemen kamp, kheb net Harry Potter 2 gekocht. En ongeveer in het midden van de film haperde het beeld soms, dit was ongeveer gedurende een periode van 5 minuten(dat het beeld af en toe haperde) het geluid viel dan weg, beeld freeze, dan probeert ie verder te gaan maar blijft alles staan en komen er allemaal raar gekleure vierkantjes in het scherm, niet overal maar op random plekken, dan na een kleine 10 seconden loopt alles weer goed, maar na een paar minuten gebeurt het dus weer, het is dus niet in de hele film maar in een stukje in het midden van ong. 10 min. waarin het in vlagen gebeurt.
    Kheb geen idee hoe het zit met de garantie van mijn xbox, maar kan ik hem altijd gewoon opsturen naar ms, dan moet ik nog wel garantie hebben cker, of moet ik anders gewoon dokken?? mensen met ervaring please??

(excuses voor de warrige zinsbouw, als er om gevraagd wordt wil ik graag nader verklaren)

greetz iversonfan88

edit:
    is dit volgens jullie een 'slecht koelende opstelling?'

het is maar aan een kant open en dat is de voorkant waar je naar kijkt, voor de rest zitten er geen gaten in whatsoever.

Laatst bewerkt: 17 jul 2003
  15. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij Harry Potter, is dat bij chapter 19 (de zwerkbalwedstrijd) ? Als dat zo is heb ik namelijk precies hetzelfde. Maar aan de disk kan het niet liggen, want in mijn andere dvd-speler werkt het wel gewoon. Ik heb net geprobeerd om direct naar die scene toe te gaan, maar toen schokte hij ook.

16. Yahiko

Yahiko gamed.nl

Leuk Bevonden:
    0
    hij switched dan van layer als ik et goed heb

17. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar als hij van layer swithced blijft het beeld 1x ff stilstaan. Bij mij blijft het steeds 5 sec. stilstaan, dan speelt hij weer 3 sec. af, dan blijft hij weer 5 sec. stilstaan enz., totdat chapter 20 begint en dan gaat hij weer gewoon verder.

18. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb helemaal geen problemen met DVD's die ik in de winkel heb gekocht. Alleen gekopieerde DVD's die van het internet zijn gehaald schokken weleens.

Deel Deze Pagina