1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo 4 Algemeen

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krinion

    Krinion Active Member

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt en laat me jullie uitleggen waarom.

    Ik speelde laatst Oddball met iemand in mn team die duidelijk nieuw en niet echt goed wist wat ie moest doen. Hij ging steeds op de oddball af en pakte m ook, maar ging al snel dood. Onderweg werd ie ook vaak gekilled, omdat ie niet vaak terugschoot.

    Als het ranked was, dan zou iedereen tegen z'n eigen skill spelen. Ik denk dat dit prettiger voor iedereen zou zijn. De nieuwe personen spelen tegen mensen met dezelfde skill, zodat ze minder snel dood gaan en meer plezier hebben, simpelweg omdat de tegenstanders ook dezelfde skill hebben en op een vergelijkbare manier spelen.

    Mocht je dan beter worden, dan ga je up in je skill, zodat je altijd een geschikte tegenstander hebt.

    Gevorderden spelen tegen gevorderden en hoeven niet te klagen dat het team slecht is en zicht te irriteren aan andere players.

    Mocht je geen zin hebben in rankend, dan kan je altijd social doen. Just for fun.

    Want nieuwe mensen zitten altijd te zeiken dat ze keihard geowned worden en een kd van -20 ofzo hebben en het oneerlijk is, vanwege map en powerweapon control. Daarom is het ranked systeem zo belangrijk. Zelfde skill = fun / Social - fun.

    Ik heb The Pit, Lock Out (FFA is awesome hier) en Sanctuary x)
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Even vooropgesteld dat ik Halo 4 niet gespeeld heb, dan val ik in jouw verhaal wel onder de "pro" speelstijl, niet dat ik "pro" skills heb maar goed.

    Veel games in verschillende genres worden mij inderdaad te veel gericht op een casual speelstijl, zonder de mogelijkheden te bieden voor een "pro" speelstijl.
    He is prima dat de gameplay vernieuwd wordt, als de gameplay hetzelfde zou zijn als 5-10 jaar terug was het ook weer niet goed.
    Ik veel liever gezien dat vernieuwingen meer in realisme (in bredere zin) gestoken zou worden
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    @Krinion en Lastpak/AvengeTar: ik heb met jullie beiden een paar potjes gespeelt, en jullie zijn goed, voor mij is de lol er snel af als ik op jullie nivo moet spelen; dat bleek ook wel in de War Games matches.:+
    Dus trueskill zit er wel degelijk in; ik zeg niet dat het perfect is afgestemd, maar het zit er wel in, want zonder jullie kan ik redelijk mee met andere potjes.

    MAAR:
    Krinion zegt dit:
    En lastpak zegt dit:
    Dat spreekt elkaar nogal tegen....ik weet dat jullie 2 verschillende personen zijn, maar jullie zijn beiden goed, dus wat dat betreft te vergelijken.....maar Krinion ziet True Skill nog steeds niet blijkbaar, en Lastpak vind het kut omdat mensen slim spelen (ja, als je op zo'n manier wint ben je toch slim aan het spelen? Pros gaat het om het winnen met skills, en dit hoort er dan bij....).....

    Soms heb ik het idee dat Halo 4 het nooit goed kan doen.....
     
  4. Krinion

    Krinion Active Member

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    We spreken elkaar niet tegen. Hij zit ook met het probleem dat er geen sociaal en ranked is. Want nu is er alleen TrueSkill Infi slayer. Dus je speelt ALTIJD tegen iemand van je TrueSkill. En als je daar geen zin in heb, dan heb je geen social infinity mode. Dus als je inifinity slayer wil doen, kan je alleen tegen mensen met je eigen TrueSkill en dat zuigt. Want de lol is er snel van af als je bijvoorbeeld iets nieuws wilt proberen.

    Heel leuk dat er TrueSkill is, maar als je het niet laat zien en niet opsplitst heb je er vrij weinig aan.

    Met de armor ability regeneration field kan je jezelf uit de map glitchen :+
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ah, dan begreep ik het verkeerd.


    Op dat punt ben ik het trouwens ook wel eens;
    ranken en social moeten gesplitst worden, al zijn het alleen maar de populairste modes.
     
  6. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Het gaat vooral om het gebrek van een scheiding tussen social en ranked. Ranked moet echt rekening houden met trueskill, hierdoor krijg je die close games en is het niet één team dat het andere keihard zit te domineren (alhoewel komt dit soms wel eens voor, vooral als het andere team premade is)

    Aan de andere kant wil ik ook wel is gewoon een beetje kloten of iets farmen, voor mij was het echt een kwelling om splatters te kunnen farmen vanwege mijn trueskill.

    Competitief spelen op een goede verbinding? Prima, dat doe ik heel de dag. Maar tegen iemand spelen die op hetzelfde niveau zit, maar vanwege de verbinding elke trade wint is gewoon verschrikkelijk irritant. Ik vind het spelen op een kut verbinding minder erg wanneer de tegenstander ook niet zo goed is, omdat je toch de mogelijkheid hebt om die persoon te outplayen. Ook is het gewoon belachelijk dat trueskill onzichtbaar is en dat het dadelijk alleen via waypoint te zien is.

    En ga zo maar door eigenlijk :+
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ooh hoe ben je er aan gekomen? :eek:

    Die wil ik ook wel.

    Oh nu heb trouwens meer H4 matches gespeeld dan H3 lol.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  8. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik ben ook echt een voorstander van XBW and friends customs op die remakes en met wat H4 maps er tussendoor.
     
  9. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Vrijdag kom ik weer eens online :)

    Mijn mening: al die noobs(no offence) moeten echt gewoon een andere game zoeken ipv halo, klinkt misschien hard maar dat is t ook.
    Ik zit nu steeds in potjes waarbij mensen dus niet eens goed kunnen richten.... en dan krijgen hun steeds die fucking power weapons en kunnen er niks mee, ga lekker cod spelen ofzo en verknal onze game niet, want bij alles is het: oefening baart kunst, als je goed wilt zijn moet je het ook vaak doen
     
  10. Acrisius

    Acrisius Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Oftewel je moet gelijk net zo goed zijn als de rest? Oefening baart inderdaad kunst maar dan moet diegene wel de mogelijkheid krijgen om te spelen en niet zoals jij zegt iets anders gaan spelen. Misschien moet je zelf dan wat anders gaan spelen?
     
  11. Seh

    Seh Guest

    De originele doelgroep van Halo was zeg maar niet de gamers waarvoor het nu gemaakt is. Daar wrikt de schoen een beetje, want mensen die al vanaf halo 1 spelen verwachten een hele andere game in het algemeen.

    Lekker simpele combat, zonder teveel variabelen is waar Halo voor stond. Als de rocket weg was op een bepaalde map dan wist je dat je daarvoor uit moet kijken, was de sword weg op bijvoorbeeld The Pitt, dan wist je dat je daar op moest letten. Nu kan om elke hoek een gozer staan met een power weapon waartegen je volledig kansloos bent. Dat is gewoon kut en dat hoort niet bij Halo.

    Althans, zo zie ik het.
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    En zo is het ook. Veel beter als een crappy needler krijgen terwijl je enemy een beamrifle heeft.

    Is tof. Maar veel mensen die hier roepen dat ze komen komen uiteindelijk niet. :emo:
     
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    oeps dubbel
     
  14. Seh

    Seh Guest

    NAT loopt nog steeds te kutten dus kan niet mee doen als ik dat zou willen
     
  15. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is juist dat ze het game-mechaniek weten te beheersen, de goeie plaatsen weten, goeie counter attacks tegen de power weapons, ipv ze meteen oppakken en ermee dood te gaan :F:

    @LeLas, zullen we dan vrijdag custom games gaan doen of een bazen map maken in forge? :cool:

    @Seh, ligt het aan t internet of omdat je nat closed/moderate is? En volgens mij is dat trouwens al best lang zo?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  16. Seh

    Seh Guest

    Nat is closed. Heb hem al een keer open gezet, toen was het een dag goed en toen weer kut. :'-(
     
  17. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Vind ik ook, alle noobs mogen geen Halo spelen zodat jij je wat minder ergert.
     
  19. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Weer een reden om binnenkort eens Halo multiplayer te proberen! Zal ik je toevoegen? :+
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tegenstrijdig much? ;)

    wie zegt dat het noobs zijn. Sure, zitten genoeg mensen tussen die niet kunnen richten, maar dat is bij elk MP spel. Maar het kan net zo goed zijn dat iemand niet raakt met een powerweapon omdat ie lag heeft?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina