Skarner kan in principe wel clearen zonder blue maar dat betekent dat je Crystalline Exoskeleton (W) niet kan gebruiken voor de camps waardoor je zéér low gaat. Erg riskant dus. Bovendien is je clear speed slechter omdat je dus minder attack speed hebt en minder cooldown reduction voor je Crystal Slash (Q). Ik ben echter aan het experimenteren met een red start voor Skarner als je blue side bent omdat je dan een smiteless pull kan krijgen van je AD Carry plus support en de blue buff gewoon kan smiten. Je gaat dan even low als een blue start (je krijgt dan namelijk een slechtere leash over het algemeen) maar je clear is wel sneller en je kunt top ganken met blue + red op level 3 als je wil.
Overigens zijn Skarner ganks vrij crappy met Q en W alleen. De enige instances waarbij je gankt voor level 6 is als je enerzijds een lane hebt die enorm gepushed is of anderzijds je een laner hebt met sterke CC waardoor je in range kan komen voor je Crystal Slash slow. Een Lee Sin top ga je logischerwijs niet ganken als Skarner vóór je ultimate.
Ik heb hem nog niet geliked want ik begrijp je runekeus niet helemaal. Je pakt standaard full magic regeneration en geen magic resist. Een beetje een slimme laner die gaat gewoon jouw skillshots baiten en tijdens de cooldowns gratis harrassen. Door je hoge manaregen kan je wel vaak skills raken maar omdat je geen magic resist hebt hoeft de enemy jou maar een paar keer te raken om even effectief terug te traden. Daarnaast vind ik je defensive page heel raar. Je runt tegen counters een full health page maar geen magic resist op je glyphs noch op je quintessences. Je noemt bijvoorbeeld Leblanc als een lane counter. Ik snap inderdaad dat je dan health seals pakt maar dat je geen magic resist runt is onbegrijpelijk. Zonder MR haalt die LB jou nog steeds van 80% naar 0 op level 6. En mocht dat niet zo zijn dan ben je in ieder geval de lane uitgepest. Magic resistance op je glyphs is voor mij toch echt een must (Ik pak altijd MR tegen welke tegenstander dan ook, soms mix ik wat glyphs met mana regen) en op quintessences al helemaal tegen Leblanc.
Laatst bewerkt: 6 dec 2012