1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Klopt alleen, ik vind het bureaublad ook wel weer handig voor bestanden om er snel bij te komen. Alleen als ik bijvoorbeeld in het weekend of als ik een klanten gesprek heb dan ziet het er zo chaotisch uit. Dus vandaar dat ik vroeg of je die iconen misschien uit kon zetten op het bureaublad om ze later weer aan te zetten. :)
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan heb je het bureaublad van mijn werkgever nog niet gezien 8)
    Hij gebruik een resolutie van 1400x900 en alles staat stampend vol met mapjes en daarin weer mapjes.
    Vindt het dan ook nog gek dat de HDD aan 1 stuk door blijft klepperen.

    Als ik zijn mail programma opstart dan wordt automatisch ook nog eens alle mails geopend :lol:
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Haha nou ik heb een 27" iMac en meer van de helft van het scherm staat vol met bestanden/mappen, als ik er naar kijk word ik al zenuwachtig :D Maar ga wel even kijken wat er weg kan, want idd zoals je al aangeeft maakt de HDD veel geluid en hoor ook de ven best hard beetje brom geluid (weet niet of dat daar ook aan ligt, of aan dat er stof in kan zitten... al proberen schoon te maken maar die brom bleef).
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Om het uit te zetten:
    Code:
    defaults write com.apple.finder CreateDesktop -bool false
    Code:
    killall Finder
    Om het weer aan te zetten:

    Code:
    defaults write com.apple.finder CreateDesktop -bool true
    Code:
    killall Finder
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2012
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    We hebben hier thuis nu zo'n anderhalve maand glasvezel aangesloten en sinds woensdag hebben we een AirPort Extreme binnen gekregen en ingesteld.

    Deze modem/router hebben we: https://breedbandhelmond.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=130&Itemid=153
    En deze mediaspeler: https://breedbandhelmond.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=130&Itemid=153

    en nu hebben we daarop dus de AE aangesloten en ingesteld als nieuwe (tweede) router via de bridge modus ofzo (dat werd aanbevolen). Het WiFi bereik was met de nieuwe glasvezel modem/router echt belabberd (raar hoe dit uberhaupt komt maargoed) en nu met de AE werkt het prima.

    De aansluitingen binnen ons huis zijn als volgt.
    Bedraad: 1 kabel loopt beneden naar een switch die een Xbox 360 en 2 mediaspelers van Breedband Helmond voorziet van internet. En 1 kabel loopt naar boven die daar een andere Xbox 360 rechtstreeks verbindt.

    Draadloos: 3 laptops (2 MBA, 1 Windows), 2 iPhones en 2 iPads.
    Nu had ik gelezen dat de AE via 2 kanalen kan werken namelijk 2.4 en 5 Ghz.
    Maar tijdens de setup van het Airport Configuratie Programma hebben we deze optie nergens gezien.

    Dus weet iemand waar dit te vinden is en wat tips kan geven over hoe we de verschillende apparaten moeten aansluiten? En verder misschien nog wat tips of aanbevelingen? :)

    Het WiFi netwerk van de glasvezel router is dus ook nog actief omdat we de AE als router hadden ingesteld, er zijn nu dus 2 WiFi netwerken actief (wel via de aanbevolen Bridge modus). Is dit slim of hadden we het misschien anders moeten aanpakken?
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2012
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je via EA de maximale down/up heb dan zou ik alles mooi zo laten.
    De meeste modem/router werken slecht via brug-modus met de EA.
    Je ervoor kunnen kiezen door de SSID van de modem onzichtbaar te maken.

    De 5Ghz zit verstopt bij draadloos onder geadvanceerd als ik het goed heb.

    Alleen jammer dat je bij elke wijziging steeds de Extreme helemaal moet opstarten.
    ---

    Vanmiddag de bodemplaat van mijn Extreme verwijderd want als dat ding te warm wordt heb ik een slechte internetverbinding via de WAN poort.
    Even de komende dagen aanzien of dat een verbetering is.
     
  8. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Zaterdagnacht buiten uitgegleden op de fiets, mac zat in de tas. Is op de linkerhoek gevallen, aan de voorkant zit dus een kleine ' bult ' omhoog om te zomaar te zeggen. Geen interne schade, alles doet het nog prima alleen het ziet er zo lelijk uit.. Iemand ervaring mee?
     
  9. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm bah! Vriend van mij heeft het ook gehad maar heeft het zo gelaten. Verder geen last van gehad. Heb je geen verzekering?
     
  10. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Jawel heb ik wel maar die zeiden dat ze alleen zouden maken als de Macbook niet meer goed functioneert, als er iets gebeurt in de komende tijd kan ik hem wel opsturen.

    Extreem zonde, je weet dat het er zit en elke keer zie je t weer doet het gewoon pijn haha.
     
  11. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Hoeveel kost het inbouwen van een nieuwe accu eigenlijk? Mijn laptop raakt al enkele maanden flink overhit op de plek waar de accu zit en loopt daardoor telkens vast. Heb nu een tijdelijke oplossing met een usb waaiertje die koude lucht richting het oplaadpunt waait, maar wil in Nederland overwegen om een nieuwe te kopen of om 'm te fixen. heb 'm namelijk nu al 3,5 jaar.
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Inbouwen? Als je een macbook hebt kan je eenvoudig het klepje overmaken, accu eruit halen en er een nieuwe inzetten. Ben je hoogstens 30 seconden mee bezig. Nieuwe accu moet je even opzoeken op apple.nl. Denk een eurootje of 100.

    Bij een MacBook Air weet ik niet hoe het zit.
     
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Macbook Pro. Ga ik volgende maand ff kijken. Thnx.
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ligt eraan welke MacBook Pro. Bij de oude modellen kon dat. Bij het nieuwe model moet de bodemplaat eronderuit en moet je met speciale schroevendraaiers de accu eruit schroeven.
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Is al een oud model, augustus 2009.
    Maar zal in Nederland wel even langs een Apple Store gaan, voordat ik heel m'n macbook sloop ;).
     
  16. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Gebruikt er iemand een apple thunderbolt display?
    Ik heb nu een macbook pro en ga binnenkort misschien een nieuwe halen (retina). Goed voor op verplaatsing te werken. Maar binnen een goede maand begin ik met eigen projecten en wil thuis op een iets groter beeldscherm kunnen werken.
    Op het werk heb ik een imac, maar ik kan geen laptop en een imac kopen en dan voor alles dubbele licenties gaan voorzien en continu de boel met elkaar gaan syncen...

    Dus leek mij zo'n thunderbolt scherm wel gemakkelijk. Gewoon aankoppelen en voortwerken. Nu vroeg ik mij af of je laptop dan moet blijven open staan? Want ik werk lieft op één beeldscherm en vind het nogal een geklungel om programma's van het één naar het ander te slepen enzovoort. Als ik thuis kom, en verder werk dan zou ik mijn macbook pro willen aansluiten en verder werken alsof het een imac is. Iemand ervaring?
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Heb er zelf geen ervaring mee, maar het werkt gewoon op de manier zoals je wil dus met bijvoorbeeld het scherm dicht. Heb die setting namelijk vaak genoeg op foto's gezien waarbij een MacBook dichtgeklapt in een stand stond.

    Wel duur zeg zo'n ATD, zijn er geen goedkopere of eventuele betere schermen van andere merken want wanneer is de ATD eigenlijk voor het laatst geupdate?
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Iemand?

    PS: Net even gekeken hoe het met mijn accu gesteld is na 3 jaar. Deze staat tot mijn verbazing nog op 78% terwijl de laptop bijna constant aan de oplader hangt.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2012
  19. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarom wil je per se een thunderbolt display?
     
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Vreemd dat het niet meer wordt bijgehouden, ik zou eens je Voorkeuren nalopen. Of via een nummer rechtermuisknop -> Toon info.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina