1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Algemeen [Deel 27]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Hahaha, master!
    Ook al gaat dat over een film...

    Jordo, leg even wat meer uit waarom je het zo fantastisch vond.
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Quiet Earth (Geoff Murphy, 1985)

    [​IMG]

    Een man wordt wakker en komt tot de ontdekking dat hij de enige mens op aarde is. Zijn eenzaamheid, onwetendheid en het besef van zijn mogelijke schuld maken hem bijna krankzinnig. En dan blijkt ie toch niet de enige overgebleven persoon te zijn...

    Heel erg intrigerend. Ik hou ontzettend van dit soort existentiële SF-films. Dat einde is ook fantastisch :) Dat de film ontiegelijk low-budget is doet er ook helemaal niets aan af.
     
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    The Hobbit was leuk! Wat een ontzettende mooie shots, echt schitterend. Had precies hetzelfde gevoel als na The Fellowship. Dat het echt een opbouw is, wat heel goed is gedaan. Enige wat mij echt irriteerde:
    Ze konden écht niet dood, echt niet. In die mijn, op die kilf. Dacht je dat er eindelijk één dood ging, fixed Gandalf het weer.
    Verder ook heel veel mooie dingen:
    De scené tussen Gollum en Bilbo, echt geweldig. De scenés in die mijn überhaupt waren vet. Elven! :D Frodo! :D Plus natuurlijk de schitterende shots van Rivendel. Zo veel mooie dingen gezien. Alleen die Azog, hadden ze net wat tijd te kort om hem net zo 'mooi' te maken als de rest van de Orks?

    Kan niet wachten op deel 2!
     
  4. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb the Hobbit ook gezien en voelde me behoorlijk genaaid voor die €14,50. Misschien ben ik te kritisch de laatste tijd maar ik vind mijn laatste bezoekjes aan de bios (Skyfall, the Hobbit, the Dark Knight Rises) het echt niet waard geweest. Ik heb dan gewoon hoge verwachtingen van die films en het lijkt vooral bij de laatste twee alleen maar om mooier, groter en vooral ook langer te gaan, wat een lange zitten.

    The Hobbit is wat mij betreft gewoon een soort excuus om een mooie diavoorstelling te laten zien. Het verhaal is flinterdun, er is nauwelijks acteerwerk en vrijwel alles is met de computer gemaakt wat het gewoon minder sfeer geeft. De orcs van 10 jaar geleden vond ik leuker om naar te kijken. Bij alles wordt gedaan alsof het enorm episch is, alles is op de top van een berg, rand van een afgrond of bij zonsondergang. Achter elk dialoog zit een muziekje alsof het het einde is van een meesterlijke trilogie, terwijl er gewoon veel te weinig materiaal is voor een goede trilogie. Sommige scenes duurden écht te lang en werden met een soort kinderachtige humor luchtig gemaakt (feest/zuip scenes en Gollum/Bilbo) maar waren gewoon te langgerekt. De plaatjes waren geweldig, maar toen het was afgelopen voelde me ik echt een pannenkoek die gewoon in de hype was getrapt. Gewoon een verhaal dat prima in één film past (300 pagina's tov 1200 van LOTR?) allemaal extra karakters geven om mensen €45 (!) te kunnen laten betalen om het te zien? Pff. Ik download de volgende twee wel.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Heb je het boek wel gelezen?
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.052
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Nee, dat lijkt me wel duidelijk uit het verhaal.

    Ik daarentegen wel en misschien nog het recenst van ons allemaal, rond half november uitgelezen.

    Deze mening is puur op de film gebasseerd, maar ik kan al de conclusie trekken dat het boek niets voor hem is.

    Jammer, dan mist die ook de slag van de 5 legers in film 3. :p
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Uhm, ik heb hem nu bijna uitgelezen :+

    Nog 25 pagina's te gaan.
     
  8. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, heb het boek niet gelezen. Bedoel je dat ik dan niet kan beoordelen of ze het verhaal te veel hebben uitgerekt? Want daarvoor hoef je volgens mij niks te hebben gelezen. Ik vond LOTR overigens fantastisch en daar heb ik ook nooit wat van gelezen. Het is gewoon een veel simpeler gegeven dan LOTR; ze moeten van A naar B en ondertussen komen ze allerlei gespuis tegen dat ze tegen wil houden wat lijkt te lukken totdat Gandalf komt helpen. En na €14,50 zijn ze op een derde.
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan ook niet wachten. Geweldige film vind ik. Alleen:
    Ik kan me die steenreuzen niet herinneren?!
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wel en ik deel zijn mening grotendeels. Je wilt toch niet beweren dat deze film by far in de buurt komt van de minst epische LOTR film, de Fellowship? Het verhaal is gewoon flinterdun, de karakters nog niet goed uitgewerkt, de magie van smink is door de computer totaal weg gehaald, alles is zo duidelijk met de computer, en de lengte, tja, het is eigenlijk schandalig dat niemand heeft durven zeggen dat die bijna 3 uur ook in 2 of zelfs 1.5 uur kan passen zonder het verhaaltje tekort te doen.

    Het is jammer dat de geldschieters PJ gewoon 100% zijn gang hebben laten gaan, zelfs een geniaal man als PJ heeft een goed weerwoord nodig, 2 films waren ruim genoeg geweest om de Hobbit en de verhalen uit de Silmarillion te vertellen.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat lopen sommigen hier te piepen over de bios prijzen, als je het hele jaar maar 3/4x gaat, boeiend?

    Zelfs ik als student (die alles zelf betaald) kan mijn regelmatige bioscoopbezoeken betalen.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ben het boek gaan weer gaan lezen, komt er we in voor:

    ze zien ze in de verte met elkaar spelen/vechten

    Verzonden vanaf mijn smartphone.
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    The Hobbit ook gekeken, geweldige film!

    Echter heb ik de HFR versie gekeken, wat soms erg vervelend was. In sommige gevallen gingen de beelden gewoon de snel en leek het alsof de film vooruit gespoeld werd. Iets waar ik me de hele film aan heb geërgerd. Al hadden sommige mensen er ook geen last van.
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Maak er maar 10-15x van :+ Maar gelukkig hebben ze hier een 5* ticket waar je 5 keer voor €34 naar de bios kunt dus dat valt dan nog mee ( al moet je 3D toeslagen wel apart betalen)
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat meer het probleem is dat niemand weet waarom het 5 euro duurder is bij een bios. Best raar.
     
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Denk dat je the hobbit ook niet teveel met LOTR moet vergelijken.
    Ik vind LOTR een vd beste films aller tijden,maar vond de hobbit zwaar tegenvallen.

    Nee ik heb de boeken niet gelezen en kan me voorstellen dat de fans het fijn vinden dat ze trouw aan het boek zijn gebleven.
    Maar ik vond het ook teveel computeranimaties,iets te flauwe humor en soms iets te langdradig.

    Denk dat het gewoon een hate it or love it film is.
    Misschien waren mn verwachtingen te hoog kan ook.
    Maar had soms echt het idee dat ik na een kinderfilm zat te kijken.
    Waar LOTR echt emotie en spanning had en je echt meeleeft met sommige personages.
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Dat laatste vond ik ook wel. Het voelde soms meer als een sprookje. Met die dieren allemaal, ik dig dat wel. Maar kan me voorstellen dat je dat irriteert.
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Klinkt interessant. Zal em binnenkort ook es even zien :cool:
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    The Hobbit is toch ook veel meer een kinderboek dan LOTR zelf? Dus dat kun je op zich dan ook wel verwachten als je naar de verfilming ervan gaat.

    Gisteren Skyfall gezien. Hij was verrassend goed, de overgang naar een wat modernere bond en het citeren en transformeren van typische-Bond dingen waren charmant uitgevoerd. De algehele sfeer van de film beviel me meer dan die van zijn voorgangers en Bardem was een awesome badguy. Visueel ook een stap vooruit, de invloed van Sam Mendes was goed te zien. [8/10]
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Quarantine 2

    Beviel prima, had veel slechter verwacht.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina