1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Is het mogelijk om op mijn tv (externe monitor) iets op fullscreen af te spelen (VLC / iTunes visualisaties) maar dat m'n iMac scherm niet zwart wordt (dus dat ik daar gewoon nog op kan werken)?
     
  2. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, handmatig het programma wat je gebruikt om video af te spelen naar maximaal slepen. Er is geen andere optie als far as i know.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Niet met de full-screen functie van OS X. Dat moet Apple nog steeds een keer fixen.
     
  4. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies.. Hopelijk gebeurt het een keer snel.
     
  5. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik gebruik airplay voor het afspelen van video via m'n ATV vanaf m'n Mac Mini Als ik m'n monitor uitzet, is het beeld dat ik zie op m'n TV niet meer kijkbbaar. Het stoort dan helemaal. Iemand die dit probleem herkent?
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb per ongeluk een snelkoppeling op de toolbar in Finder gezet.
    Hoe krijg ik deze er weer af? 8)
     
  7. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Rechtermuis knop op de grijze bovenkant en dan pas knoppenbalk aan en dan sleep je de standaard template erop.
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    :thumbs: Thanks!
     
  9. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Misschien een wat rare vraag hoor, maar wat was voor jullie de reden om een (dure) mac te kopen ? Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar macs maar heb zelf helaas het geld er niet voor :mad:
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb gekozen voor een Mac mini.
    Langzaam daarna alle accessoires vervangen en een andere monitor.

    Inmiddels is het geheugen vervangen en binnenkort gaat de HDD eruit en deze wordt vervangen door een SSD.
    Kan er eventueel nog een 2e HDD of SSD erbij plaatsen.
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Leuke instap richting OSX die Mac Mini, qua prijs/kwaliteit ook nog niet zo slecht en lekker compact.

    Tweedehands kosten ze ook een drol en een scheet.
    Wil er eigenlijk ook wel een, handig voor op m'n kamer voor schoolwerk of om een filmpje kijken maar het zit d'r voorlopig nog ff niet in.
     
  12. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Integratie met iOS, eens een keer wt anders (en had ook sws een nieuwe computer nodig), goede ervaring met ipad en iPod.heb ook een mac mini en ben er erg tevreden mee. Waar zit je zelf aan te denken om te kopen/wat is je budget?
     
  13. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Je koopt er een om van Windows af te zijn, of omdat het handiger is voor je werk. Voor mij geldt vooral het laatste, maar dat eerste is dan wel een fijne bijkomstigheid. ;)
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Wat is er zo erg aan Windows dan :9?
     
  15. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Zodra je beter weet.. Alles. 8)
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Hmm, toch maar eens OSX in een VM draaien, je maakt me nieuwsgierig.
     
  17. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Leuk dat je er voor open staat, maar als je Windows goed vind werken zou ik lekker bij Windows blijven. Zodra je je aan het systeem gaat irriteren kun je altijd nog overstappen. :)
     
  18. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat vind ik toch een gare reactie van Mac gebruikers. Wat is er beter? Eeeeh ja alles, het is gewoon beter dan Windows. Ze kunnen niet eens goed beargumenteren waarom ze Mac beter vinden en zeggen dat je het moet gebruiken om het te snappen.

    Ik ben er zelf nou niet uit of ik OS X of Windows nou veel beter vind werken. Dat Windows gaar is wordt altijd zo overdreven door Mac gebruikers. Ik vind het bijvoorbeeld behoorlijk fijn dat je niet om de paar keer dat je computer afsluit je computer moet updaten. Verder heb ik zelf nooit last van crashes wat ik bij windows nog wel eens had
     
  19. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Het liefst zou ik zelf een macbook pro willen maar dat omdat je hem overal mee kan nemen en voor school je hem dan ook kan gebruiken. Alleen beginnen de prijzen pas vanaf 1300€ en dan heb je niet eens een I7 of ssd. Terwijl je als je een windows pc/laptop neemt heb je voor dat geld echt een bakbeest. Ik zelf heb nog nooit gewerkt met mac os dus ben best wel benieuwd, aangezien ik wel in het bezit ben van een iphone, ipad, en ipod. Ik vind het naar bij windows dat je 1000 en 1 instellingen hebt en de ene pop up naar de andere krijgt dat het ene weer niet werkt enzo
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Vind het gewoon leuk om er mee te klooien, kan ik gelijk kijken of het wat is.
    Als je een beetje handig bent kun je altijd nog een Hackintosh bouwen (kan ook met een laptop).
    Meer info op http://www.hackintosh.com/.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina