1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Je geeft verder nergens aan dat je studeert! Normaal log je in via een surfspot oid, en dan wordt je door gelinkt. Maar je kan ook rechtstreeks erheen gaan.
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb 2x een laptop via die link besteld. Nooit vragen gehad.
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Idd je hoeft verder nergens in te loggen of aan te geven dat je studeert. Gewoon bestellen via die link en besparen dat geld.
     
  4. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Need help! Moet voor een vak een filmpje monteren. Dingen die ik moet doen: verschillende filmpjes achter elkaar plakken en zowel geluidfragmenten als plaatjes tegelijk afspelen. Ik heb geen iMovie meer op m'n pc staan ivm opschonen een keer, kan de cd ook niet meer vinden :+. Iemand een ander idee? Gratis video edit software?
     
  5. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ja maar is het niet zo dat Apple wel het recht heeft om zomaar op enig moment een bewijs van studie te vragen?

    Dit staat in de voorwaarden voor de studentenkorting:
    Als ik het zo lees en goed begrijp, vragen ze alleen vooraf om bevestiging. Als de bestelling eenmaal geleverd is niet meer. En nou heb ik toevallig mijn MacBook destijds ook met studentenkorting gekocht, maar dat was op naam van m'n vriendin die toen nog studeerde. Er werd toen idd helemaal nergens om gevraagd, niet tijdens t bestellen en ook niet erna.
    Wat ik me alleen nog afvraag, hoe zit het als je ook een keer problemen hebt en je Mac moet opsturen voor reparatie. Vraagt Apple dan niet om de factuur? En als ze dan zien dat het studentenkorting was, vragen ze dan niet alsnog om bewijs??

    Ik vind die korting echt erg aantrekkelijk, maar heb geen zin in gezeik achteraf.
     
  6. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn MBP is weleens ter reparatie geweest, no problemo. Kijken ze niet naar.
    Hooguit dat ze het tijdens het leveringsproces (dus tussen bestelling en levering steekproefgewijs) checken. Nee heb je, ja kun je krijgen.;)
     
  7. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Hmz, in dat geval ga ik t maar gewoon proberen! Thanks voor de antwoorden!
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Er staat ook niet op de factuur dat je het via studentenkorting hebt aangeschaft.
     
  9. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ok mooi, dan ga ik vanavond bestellen denk ik! Dan alleen nog m'n NAS kiezen/samenstellen. Zouden degene die verstand daarvan hebben, willen reageren in dit topic? Alvast bedankt!
     
  10. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Is een Time Capsule niet iets voor je? Maakt automatisch back-ups van je Mac en kan je gebruiken als NAS.
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Buh ik snap het niet meer, mijn Macbook Pro mid 2009 is soms zo onvoorstelbaar traag. Ik snap niet waarom want als ik activiteitenweergave open zie ik niks vreemds.

    Voornamelijk het openen van programma's als Word duurt erg lang en als ik een uur of 2 mTorrent heb lopen wordt alles traag.

    Gaat om een 2,26 Ghz Intel Core 2 Duo met 8 GB werkgeheugen en een hardeschijf van 500 GB die voor de helft gevuld is. (software 10.8.2)

    Ik laat geregeld CleanMyMac lopen en zorg altijd dat ik er geen overbodige rommel op m'n MacBook staat.


    Komt dit puur door de oudere Processor?
     
  12. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Nee, ik moet er ook mee kunnen downloaden en dat kan niet met een Time Capsule. Ook is de Time Capsule in verhouding veel duurder dan een NAS.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt is de MBP dan nog steeds traag ??
     
  14. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    MacBook Air is zojuist besteld! Heb er de Speck SeeThru Satin case (zwart) bij besteld. Nou dus alleen nog ff in spanning afwachten tot de bestelling verzonden wordt! En OF ie dus verzonden wordt ;)!
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Jawel joh, zaterdag heb je 'm binnen!
     
  16. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 27'' iMac is vandaag verzonden (6 december besteld, 12 december betaling binnen bij Apple) :). Verwachte leverdatum is 15 januari.
     
  17. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Mijn verwachte leverdatum staat nu op 18-22 januari. Maar eerst nog maar afwachten of ik niet net die ene ben waarbij steekproefsgewijs gecontroleerd wordt ;)!

    En ik moet dus ook nog een NAS bestellen. Iemand daar ervaring mee/kennis van?
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zijn diverse goede NAS-en. Synology komt erg goed uit de bus (heb ik zelf ook).
     
  19. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ja was idd naar een Synology aan het kijken:

    Synology DS213 icm 2x WD Green WD20EARX 2TB

    Deze set is voor ongeveer €450,- verkrijgbaar en dat is ook ongeveer mijn maximale budget. Is dit een goede keus of niet (en waarom dan niet en welk alternatief dan)?
    Ik wil de NAS gebruiken voor centrale opslag (goh) en ook zeer belangrijk als downloadstation (torrents) zodat ik rechtstreeks naar de NAS kan downloaden en vanaf de NAS naar m'n Boxee Box kan streamen.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja dat is een goede keus, ik zweer bij Synologies

    Zou alleen wel overwegen om meteen voor 3TB disks te gaan. 4 TB lijkt veel maar netto blijft er niet veel over. Ga je ze in Raid zetten?

    even een voorbeeldje, 2x 3TB schijf in raid 1 levert maar 2700GB netto opslag op

    ik heb in mn DS211 nu 2x3TB zonder raid en extern er nog eens 7TB aan hangen. Media hoeft van mij niet in Raid, alleen foto's worden ge-backupped
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina