1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [Vita] XBW Reviews

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 23 nov 2012.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Grappig om te zien hoe de mening over Gravity Rush toch redelijk verschilt met die van andere fora waar ik rondhang. Daar is het vrijwel allemaal unaniem positief, en hier zijn 3/4 van de reviews +/-.
    Ah well, meningen verschillen enzo. :D

    Jammer dat Uncharted een dikke plus krijgt. Ik keek er op zich wel naar uit, maar ik heb al te veel games. Zou gemakkelijker voor me zijn geweest als het een dikke min had gekregen. :+
     
  2. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Lumines: +/-
    + Mooi, goede muziek, gewoon een lekkere puzzelgame.
    - Geen 'tussendoor' savefunctie. Vind ik sowieso onbegrijpelijk voor een handheld game, maar zeker voor een game waarbij je anderhalf uur bezig kan zijn (voyagermode).
    - Laadtijden zijn langzaam (voor als je snel wilt restarten)
    - Weinig vernieuwend. Geen nieuwe gamemodes. Had volgens mij meer ingezeten.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Big Sky Infinity: +/- Maar ik neig toch naar een plus. Simpele twin-stick shooter in space met een bijdehante commentator. Controls werken prima en het heeft een leuk systeem waarbij je je schip kunt upgraden. Dat is handig voor mensen als mij die niet goed zijn in dit soort games. Ook al word ik niet beter, doordat mijn schip beter wordt heb ik wel een gevoel van progressie. Hoera!
    Ook veel gamemodes. Nou ja, ook al komen de meeste neer op 'maak het moeilijker', het is leuk dat je de keuze hebt.

    Minpunt is dat ik in alle chaos nog wel eens mijn (te) kleine schip uit het oog verlies. Zelfs in Beat Hazard had ik dat probleem niet echt.
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Virtue's Last Reward: + Het beste spel dat ik dit jaar heb gespeeld. Dit spel is een fantastische combinatie van een zeer interessant verhaal en uitdagende puzzels. Het spel is ook in die twee delen op te splitsen. Je bent soms een uur bezig met de ontwikkelingen in het verhaal zonder verdere gameplay, maar het verhaal is zo boeiend dat de tijd voorbij vliegt. Vanwege de 24 verschillende eindes heeft het spel ontzettend veel herspeelbaarheid. Als je namelijk één van de eindes hebt behaald, dan ben je niet klaar. Dan wil je gewoon verder spelen. En dat moet eigenlijk gewoon om alle facetten van het verhaal mee te maken. De keuzes die je maakt hebben echt invloed op het verhaal. Met wie wil je samenwerken en vertrouw je die persoon? Naderhand moet je namelijk kiezen voor "ally" of "betray", en dat heeft ook grote gevolgen voor het verhaal. Over dat verhaal ga ik niets zeggen, dat moet je echt zelf beleven. Persoonlijk vind ik het een uniek spel. De puzzels zijn uitdagend zonder dat het frustrerend wordt.

    Houd je van een goed verhaal en van puzzelen, dan is dit spel een must.
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Och die moet ik ook nog kopen... Én P4...
     
  6. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    mutant blobs +

    Een game voor een niet al te hoge prijs te koop ( voor ps plus leden gratis ) maar of die zijn prijs waar maakt ? Na mijn mening dubbel en dwars. Het is zeker een leuke en vermakelijke game waar ik maar vele met mij heel wat uurtjes in hebt zitten. Ik heb de game 100% gehaald om alles uit te game te halen, de tilt levels tussen door zijn er niet veel maar toch wel heerlijk om even tussen door te doen. De checkpoints zijn ook erg goed, waardoor de game misschien iets makkelijk is maar der zit genoeg uitdaging in. Alles bij elkaar is het een heerlijke game, dus voor mij een dikke +
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jetpack Joyride: + Nou, aangezien ik em al veel heb gespeeld op de PC hoefde ik het niet lang te spelen op de Vita om tot een oordeel te komen: Dit is gewoon een heerlijke game voor tussendoor. Net zoals Treasures of Montezuma Blitz is dit lekker pick up & play. En net zoals ToMB is het gratis.
    De besturing is voor mij even wennen omdat ik altijd heb gespeeld met muis, maar JP is van oorsprong een iOS game, dus voor de meesten zal dit geen probleem zijn. :p Je kunt kiezen tussen de front en rear touchpad voor besturing. Geen knopjes helaas.

    Er zijn wat luie elementen zoals de game wat er iets uitgerekt lijkt uit te zien, ipv de trophies te benoemen met Bronze, Silver en Gold staan er achievement waardes etc. Maar de gameplay is nog steeds dik in orde.

    Veel extra Missions houden het ook interessant en uitdagend buiten het standaard 'probeer zo ver mogelijk te komen'. Hoop unlockables en gadgets. Ja, hier krijg je je tijd wel mee om. Aanradert.

    Mortal Kombat Vita: + Deze wel wat langer gespeeld en dit is gewoon Mortal Kombat zoals op de consoles. Ja, het is lelijk maar de gameplay is volledig intact gebleven. Zelfs 60 fps!
    En voor een fighter is er enorm veel kontent. 2 challenge modes, story mode, training, Test your Balance/Slice/Luck/Might/Sight/Strike, Ladder, Tag Ladder, Online Play, Unlockables.

    Zelf ben ik altijd meer fan geweest van DoA's gameplay, maar met deze game is helemaal niks mis.
    Buiten de graphics.
     
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Uncharted: Golden Abyss: +
    Hele vette game! Heb voorheen nooit een Uncharted game ook echt uitgespeeld (ik stopte telkens op 80 of 85% van de game, vraag me niet waarom), maar deze kon ik niet neerleggen. Ziet er ontzettend goed uit en met name naar het einde worden de omgevingen steeds vetter. Leuk gebruik van de mogelijkheden van de Vita en het speelt goed met de dual analog.

    Gravity Rush: +
    Erg uniek. Zo'n soort game zal je niet snel tegenkomen. De gehele art style is erg mooi en het verhaal is goed gedaan. Het enige waar ik me aan kan storen is de camera. Soms kan de camera het niet altijd bijhouden en raak ik ontzettend gedesoriënteerd. Desondanks neemt het niet weg dat het een spel is dat je moet spelen als je een Vita bezit.

    Persona 4 Golden: +
    Nou kan ik hier nog niet al teveel over zeggen aangezien ik deze pas net heb. Maar ondanks dat heb ik de game al wel gespeeld op de PS2. Als ik nu m'n eerste aantal uur vergelijk met de PS2 versie, merk ik dat ze er echt werk van gemaakt hebben om de game op de Vita te zetten. Het ziet er een heel stuk beter uit (niet alleen als HD port, maar echt Vita-waardige graphics) en het speelt heel soepel. De grootste drijfveer voor mij in deze game is het verhaal. Je blijft je dingen afvragen waardoor je de game niet zo snel neer zal leggen. Everyday is a great day at your Junes! :+

    Mortal Kombat: +/-
    De game speelt precies zoals zijn console counterparts, maar toch stoor ik me aan bepaalde dingen. Het is een groot pakket qua inhoud en wat het neer wilt zetten, doet hij ook goed. Alleen snap ik niet dat een fighter problemen kan hebben met framerate. Een fighter mag dan ook nooit last hebben van framerate problemen. Dit zorgt voor frustrerende momenten, met name als je tegenover Shao Khan staat. Bovendien is de game helemaal niet zo mooi (de character models hebben immens lelijke textures) waardoor ik de framerate problemen ook niet eens kan bevatten. Maar zoals ik al eerder zei, er zit wel een bom aan content aan en het werkt allemaal wel als je door de framerate problemen heen kan kijken. Het is een game met een oneindig leven, wat opzich altijd welkom is op een handheld.

    Disgaea 3 - Absence of Detention: +
    Deze game is heel speciaal. Als je niet houdt van gekke Japanse humor o.i.d. is dit niet de game voor jou. Bovendien is het niet je doorsnee RPG, maar een doordachte strategie-game. Door het schaakbord-structuur die de game aanhoudt zorgt dit voor leuke tactische gevechten. De game wint niet de schoonheidsprijs, maar voor het type game is dit qua graphics echt prima. Het draait hier namelijk allemaal om de gameplay en dat doet ie goed!

    Krytt Underground: -
    Ik heb deze game gratis gekregen bij PS Plus, anders had ik 'm waarschijnlijk nooit gekocht. De game is erg vreemd en je hebt de hele tijd geen idee wat je nou eigenlijk aan het doen bent, behalve rondspringen en verdwaald zijn. Desondanks heeft het een erg leuke art style en speelt het fijn. Je loopt en klimt erg snel, waardoor het tempo erg hoog blijft. Maar dat is voor mij nog geen drijfveer om veel tijd te gaan steken in de game, want voor de rest ben ik binnen een half uur alweer verveeld.

    Treasures of Montezuma: +
    Heerlijk on the go een puzzel game spelen. Erg leuk en verslavend. Het is jammer dat ik niemand momenteel in mijn friends list heb staan die een PS Vita heeft, want nu heb ik niemand om tegen te strijden. Maar ook in m'n eentje vermaak ik mij er prima mee. De boosters en het levelen soort voor enige variëteit, maar ook motivatie om door te spelen. Ik ben iets te vaak te laat gaan slapen door deze game, ondanks dat ik totaal geen hoge scores haal. Op een of andere manier bak ik er niks van, maar toch blijf ik het spelen. :+
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ik heb geen framerate issues gemerkt bij MK. :eek: Of ik ben er niet zo gevoelig voor, of dat is bij stages/gevechten die ik (nog) niet heb gehad.

    edit: Je PSN naam is nog steeds hetzelfde? http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=4722902&postcount=111 (neem aan van wel, gezien TOMB als je laatst gespeelde game staat :+)
    Dan voeg ik je even toe voor wat TOMB scores. :9 Ik kan er ook altijd meer gebruiken die het spelen.

    Knytt Underground: - Ik wilde even wachten met een review totdat ik het wat langer had gespeeld, maar het begin was saai genoeg zodat ik er eigenlijk geen zin meer in heb en verwacht dat dat voorlopig niet zal gebeuren.
    De artstyle is wel mooi, behalve de personages bij de tekst bubbles. Behoorlijk lelijk. En het font past imo niet echt bij het geheel.
    Het springen voelde niet lekker aan... het werkt op zich heel precies, maar het is misschien iets té snel. Er lijkt geen zwaartekracht te zijn.
    En hoewel het er mooi uitziet, is het ook wat te leeg. Geen herkenningspunten, alleen maar zwarte platforms. Ik heb niet zo veel Metroidvania's gespeeld, maar neem bv Shadow Complex. Iedere tile waar je op zat kon je herkennen en de wereld zag er uiteindelijk als een geheel uit. Hier is het zwarte platforms na zwarte platforms. Je hebt niet het gevoel alsof je echt door een wereld reist.
    Meh, ik heb gewoon niet de motivatie om verder te gaan.

    Mocht dat ooit wel gebeuren en ik verander daardoor mijn mening, zal ik deze post wel aanpassen. :+
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2013
  10. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja ik had wel echt last van framerate issues. Erg vervelend. M'n PSN ID is inderdaad nog steeds hetzelfde, alleen klopt dat kaartje niet. TOMB heb ik niet als laatste gespeeld, ik heb ondertussen al een stuk meer Vita games gespeeld :/ Maar voeg me maar toe, heb ik eindelijk om tegen iemand te strijden :+

    [​IMG]

    Dit is de updated version :p
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik had je toen al gelijk toegevoegd. Ik wacht dus al 5 hele dagen op een 'antwoord'. :'-( Ik dacht bijna dat je mij haatte.
    :+
     
  12. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Vreemd, heb in die tijd wel op m'n Vita gezeten. Misschien geeft ie geen pop up voor een friend request? Zal nu eens kijken dan.

    EDIT: Heb je geaccepteerd :+
    EDIT2: Ga jij eens heel snel Persona 4 Golden kopen!
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nou zeg, dat kost geld hoor. :mad: En aangezien ik de game al volledig van buiten ken heeft het niet de allerhoogste prioriteit. :9
     
  14. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Wat is je PSN ? Dan voeg ik je ook wel ff toe ^^ ( als dat mag ) Dan heb ik namelijk weer iemand die tenminste een beetje "actief" is op de vita :p
     
  15. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Deze game is er om meerdere keren uit te spelen. Bovendien heeft ie echt een dikke overhaul gekregen nu voor de Vita.

    By the way: jou score op TOMB is echt absurd hoog. Dus ik zie dit niet eens meer als competitie. o.o

    EDIT: Over competitie gesproken... Is het geen idee om hier een competitie op XBW te maken? Net zoals met Trials gedaan is?

    Je kan mij ook toevoegen als je wilt. PSN ID = Yrill. Ik zoek ook meer mensen die actief zijn op de Vita. Met name ivm Leaderboards enzo. Vind 't altijd leuk om tegen mensen te strijden :D
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  16. dm76

    dm76 Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag mij toevoegen als je wilt, mijn PSN ID is mars9876.
     
  17. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Done. :)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    DulleNL uiteraard. :cool:
    Ben wel vooral actief met TOMB en Jetpack Joyride. Ben tegenwoordig te cheap om games te kopen. :+
    I know, I know... =( Zelf het topic aangemaakt van de game. ;) Maar zoals ik hierboven zeg; ik geef tegenwoordig niet snel meer geld uit aan games. Niet dat ik geen games meer wil spelen, ik geef het geld gewoon niet meer uit. Geen idee waarom. :+

    Jou scores gaan ook nog omhoog schieten. Peter zei dat eerst ook, en nu scoort ie ook iedere keer een paar miljoen. :D (deze week speel ik prut, dus als dat zo doorgaat is volgende week de competitie een stuk spannender ;))

    En een competitie voor TOMB (of zelfs Jetpack Joyride...) Tsja, als het ook even succesvol wordt als Trials weet ik niet of het de moeite waard is :p
     
  19. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Was het niet zo succesvol dan? Heb het niet tot het einde volgehouden. (Ik was eigenlijk gestopt na de eerste race al :+) Kan je ook high scores vergelijken bij Jetpack Joyride via PSN eigenlijk?
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat is TOMB
     

Deel Deze Pagina