1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb er geen verstand van maar is dat niet iets wat je moet bedenken voordat je dat aanschaft? :+
     
  2. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Mark_PSV

    Mark_PSV Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn systeem is:
    HD 7850 Asus 2gb V2
    Intel core i5 Quad core @ 3,1 Ghz
    8GB RAM
    2TB HDD
    heb een full HD scherm dus resolutie van 1920*1080

    Gaat vooral om games als World of Warcraft, Diablo 3, Guild wars 2 en NFS most wanted 2012
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ja, moet goed lopen.
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou er nog een SSD bij kunnen doen voor betere performance/ meer snelheid!
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    ..Nee, helemaal niet. Een extra SSD zal hogere leessnelheden opleveren. Leessnelheden zeggen niks over perfomance en/of snelheid. Leessnelheden zeggen alleen iets over de laadtijden in games. Met één SSD zijn die al zo goed als niet aanwezig. Met twee SSD's zal dat niet veel veranderen.

    SSD's zorgen er niet voor dat je een hogere framerate krijgt.

    De 7850 kan die games prima aan op maximale instellingen op 1920x1080.
    Games als Battlefield 3 op max incl anti-aliasing gaan wel lastig worden. Het is en blijft een 'budget' kaart. Ik zit zelf met exact hetzelfde systeem en ik draai alle games op ultra, maar dan wel zonder anti-aliasing. Maakt me verder niks uit, ziet er zonder AA ook prachtig uit.
     
  7. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Betere performance is dus niet waar. Laadtijden zijn wat sneller, maar met jouw systeem zijn deze waarschijnlijk toch al niet te hoog. Ook zijn WoW, Diablo en GW2 niet zo heel zwaar en deze moet je toch zeker wel op het hoogste kunnen spelen.

    Zonder AA ziet het er vaak zeker wel goed uit, maar in sommige games verbetert de kwaliteit toch zeker wel door AA aan te zetten. Gewoon even automatisch de instellingen laten detecteren, dat levert voor mij eigenlijk altijd wel de fijnste combinatie tussen kwaliteit en performance op.
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de correctie ik was er al niet zeker van. Ik dacht dat alles sneller zou worden gelezen en dat het dan ook een positieve invloed zou hebben op de mate waarin objecten ingame werden geladen, dingen werden ververst etc etc..
     
  9. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    AA, hmm jammer dat het niet wat meer kan vreten van de CPU/ RAM dan dan zou 't voor veel gamers al minder erg zijn om hem op 4X te zetten
     
  10. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik in MW2 weinig FPS-drop had met AA uit of op het hoogst. Maar deze game is dan qua graphics niet zo heel zwaar en dus ook wel logisch.
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Performance > graphix :cool:
    Als een spel maar awesome genoeg is doordat 't o.a zo lekker speelt dan kan die draw distance wel wat lager en dan hoeven de schaduwen ook niet state of the art te zijn:b:

    Daarover gesproken wellicht kan je dus de AA op x2 of x4 zetten en dus de draw distance, shadows etc aanpassen. Deed ik bij Starcraft 2 en das dan toch wel niceO-)
     
  12. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Wij hebben nu een pc thuis die mn vriendin gebruikt voor fotoshop outlook en dergelijk ik speel er wel games op. Als ik nu een nieuwe (meer krachtige) pc zou kopen en de harde schijf van de oude pc zou overzetten, behoud je dan outlook en alle andere software? (Outlook en dergelijke gekocht via eenmalige download) zijn er dan nog dingen waar je specifiek op zou moeten letten?
     
  13. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja je behoud al je gegevens. Er zijn verder geen dingen waar je op hoef te letten, ja, alles moet met elkaar kunnen werken. (niet een cpu kopen die niet op het moederbord past)

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je kan niet klakkeloos een harde schijf overzetten en verwachten dat het werkt. Is per programma verschillend, ik gok zo dat het met Outlook niet lekker gaat werken.

    Je besturingssyteem blijft sowieso niet behouden, dat is simpelweg niet mogelijk.
     
  15. sjaakie1987

    sjaakie1987 Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    2
    klopt weinig van van wat je zegt ik heb al zovaak mijn hd in een andere pc gedaan alles.blijft.behouden enige wat waarschijnlijk opnieuw moet worden geinstalleerd zijn drivers logisch aangezien je de hd in een andere pc doet dus andere hardware
     
  16. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Volgens mij heb jij de vraag niet goed gelezen... :+

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Jawel hoor, ik heb de vraag prima gelezen. Ongeacht jullie ervaringen weet ik gewoon dat het niet zo werkt. Ten eerste kan je niet je harde schijf overzetten naar een nieuwe PC en gewoon Windows opstarten. Dat werkt niet, omdat Windows ingesteld is op de hardware van je oude PC. Je zult dus een nieuwe Windows installatie moeten doen op een andere harde schijf of partitie.

    Ten tweede zet Outlook licentie gegevens in het register van Windows. Dit betekent dus dat wanneer je je oude harde schijf met Outlook installatie in een nieuwe PC stopt, Outlook die licentie gegevens weer zal gaan zoeken in het register van Windows. Maar omdat je een nieuwe Windows installatie hebt gedaan zoekt ie in het register van je nieuwe installatie. Daar staan die licentiegegevens niet in, dus zal Outlook niet werken.

    Maar als jullie een betere uitleg hebben dan "klopt weinig van wat je zegt want de data blijft op de schijf staan", dan zijn jullie welkom om mij op mijn fouten te wijzen. Maar bedenk je wel even dat databehoud niet betekend dat alle software blijft werken.
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het bovenstaande vroeger zoveel gedaan zonder echt grote problemen. Het enige probleem was dat me Windows zei dat enkele drivers niet goed waren, maar hij startte gewoon op, kon mijn mail blijven bekijken en spelletjes blijven spelen na het downloaden van nieuwe drivers.
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Vroeger, probeer het nog maar eens met een Windows XP/Windows 7/Windows 8 installatie. Als je een ander moederbord hebt gaat het niet werken. Er zijn vast wat trucs uit te halen om het enigszins werkend te krijgen, maar dat lijkt me echt niet verstandig. Bij nieuwe hardware hoort een nieuwe installatie. Je gaat altijd tegen problemen aanlopen als je dat niet doet. Absoluut niet iets wat ik aan zou raden aan iemand die hier de vraag gaat stellen of het überhaupt mogelijk is.
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje een algemene vraag

    Er is een kans dat mijn Game PC aankomende week wordt bezorgd, wat als er drie keer niemand thuis is als Post NL hier komt? Waar zetten ze hem dan? 8)
     

Deel Deze Pagina