1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Lol, 10TB...en ik dacht dat ik al veel media had met 1,5TB :+!

    Over RAID enzo heb ik me beetje proberen in te lezen, heb er niet zo veel verstand van. Maar denk dat het dan RAID 0 wordt zodat ik gewoon één grote HDD wordt. M'n media hoef ik niet gebackupped te hebben, alleen m'n foto's (en evt muziek). En voor m'n foto's doe ik eigenlijk gewoon af en toe m'n iPhoto library naar een losse HDD kopiëren.

    Maar als ik 2x 2TB in RAID 0 zet heb ik toch wel gewoon 4TB, of niet? En 3,9 of 3,8TB is dan ook prima. En moet je een NAS in RAID zetten trouwens?

    Maar ga denk ik iig sowieso die DS213 nemen, op Tweakers werd ook al gezegd dat die goed was. Werd zelfs gezegd dat ik eventueel ook goedkoper model kon nemen voor hetgeen ik ermee wil doen.
     
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Geprobeerd maar maakt nauwelijks verschil.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Als je gewoon al je schijfruimte wilt benutten moet je hem idd niet in RAID zetten. Dan heb je je 3.8 TB tot je beschikking

    wat ik wel zou doen is voor beide schijven aparte volumes aanmaken

    dus volume 1 op schijf 1 en volume 2 op schijf 2


    En jij zou idd ook met de 213j kunnen volstaan (als die al uit is)

    beetje verwarrend maar voorheen had synology altijd bijv een 210 en een 210+

    waarbij de + de duurdere, snellere variant was met de zwarte behuizing


    Maar sinds 2012 (geloof ik) is de normale genummerde uitvoering (dus bijv de 213 ) de snelste duurdere variant in de zwarte behuizing en is de witte variant de j (van Junior ofzo :+)

    een 212j zou ook nog prima zijn btw als de 213j nog niet te krijgen is
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  4. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat betekend dat in RAID zetten eigenlijk?
     
  5. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Niet in RAID zetten zeg je, dus ook niet in RAID 0? Hoe maak ik er dan één schijf van?
    En hoe maak je volumes aan voor beide schijven, of wijst zich dat straks voor zich als ik ermee aan de slag ga?

    De DS213j is er (nog) niet, alleen de DS213 en de DS213+. Van de 212 bestaat wel de DS212, de DS212+ en de DS212j.
    De DS212j had ik wel ook naar gekeken, maar het leek mij beter om voor de DS213 te gaan vanwegen de betere processor en geheugen (2,0GHz en 512MB tov 1,2GHz en 256MB). Hier nu iets meer geld aan besteden leek mij beter voor op de lange termijn, toch?
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ja idd, zoveel scheelt het niet in prijs

    en als je er later ooit nog eens wat meer mee wil doen (mailstation of webstation of noem maar op, ding barst van de mogelijkheden) dan is vooral dat extra geheugen altijd handig

    ook als je ermee geautomatiseerd vanaf usenet gaat downloaden is het werk geheugen vaak de bottleneck dus een beetje extra kan nooit kwaad


    Ik zou omdat je niet voor een RAID optie met redundancy kiest er niet 1 schijf van maken

    als je 1 volume maakt op 2 disks die niet RAID 1 of hoger zijn en 1 van de 2 disks gaat kapot dan is je volume dus weg en niet te herstellen

    dus gewoon de 2 disks erin doen en op elk een apart volume aanmaken. Zodat als er een disk kapot gaat je alleen dat volume kwijt bent en niet alles

    en dat wijst zich idd vanzelf als je er mee bezig gaat
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik de enige die problemen heeft met Safari? Als ik een filmpje kijk op YouTube stopt hij random alsof het filmpje is afgelopen, soms begint hij random opnieuw.
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Bij mij werkt YT normaal.

    Safari geheel afsluiten en opnieuw openen helpt niet?


    PS: Ik heb net een safe boot gedaan en naar het schijnt loopt m'n MacBook nu weer een stuk sneller.
     
  9. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moet ff Safari opnieuw instellen, dan zou misschien wel kunnen helpen.
     
  10. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Nop helpt niet.

    Kan je me ook vertellen hoe :)?
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Linksboven Safari > Reset Safari.
     
  12. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ik ben er over uit dat het idd de DS213 gaat worden! En qua harde schijven de WD Red WD20EFRX 2TB (en dan twee maal) denk ik, deze schijnen special voor NAS systemen ontwikkeld te zijn.
    En had idd begrepen ja dat als je voor RAID 0 kiest en er crasht een schijf, je dan dus idd alles kwijt bent. Dus zal jouw advies idd gaan opvolgen.
     
  13. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    @Sjacco: ik ben jaloers op dat je een Air hebt gekocht, die wil ik ook echt heel graag :mad:
     
  14. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog goede (gratis) games voor de Mac? Ben op zoek naar een game die beetje in het Lord of the Rings thema zit.
     
  15. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Er zijn genoeg games voor de Mac ja. Danwel via de App Store of Steam, of Windows via Bootcamp.
     
  16. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zijn er mensen met een MBPro Retina? Furies, Rivanov, toch?

    Tevreden? En is er iemand voor 16GB Ram gegaan? Ik ben erover aan het twijfelen. 16GB klinkt nu nog als overkill. Maar goed, destijds was 2GB voor mijn Thinkpad ook véél, maar tijdens mijn afstuderen liet dat mij toch flink in de steek bij de simulaties die ik wilde draaien. 8) Deze MBP moet ook mijn promotieonderzoek uit kunnen zitten.
     
  17. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Als ik zo de verhalen op Tweakers in het MBP topic mag geloven hebben veel mensen last van image rentention. Dit hebben ze alleen niet als ze een Samsung paneel hebben maar het probleem is dat je van te voren niet weet welk paneel je hebt. Hoezo wil je persé een retina eigenlijk? Prijsverschil is namelijk behoorlijk. Heb zelf geen MB btw;)
     
  18. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las op Reddit iets over het inbranden van het scherm. Er stond ook zo'n handige site, waarmee je het kon testen, waarbij je tot wel 1 minuut na het veranderen van het beeld, nog een burn-in zou kunnen zien. Ik heb zelf ook geen MB, maar zo'n Retina-scherm is al een heel verschil op de iPhone, dus dan snap ik wel dat er mensen zijn, die dat ook voor hun laptop willen.
     
  19. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Jeej \o/! Vanavond mailtje gehad dat m'n MacBook Air is verzonden! Is dus helemaal goed gegaan met die Apple on Campus korting, werd dus idd totaal niet gecontroleerd.
    Verwachte bezorgdatum staat op 21 januari, dat is redelijk lang toch, 9 dagen? Hopelijk komt ie eerder!
    Ga morgen ook de Synology DS213 bestellen!
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb 16GB RAM. Samen met 256GB opslag. Beste laptop die ik ooit heb gehad.
    Heb een LG scherm en totaal geen last van image-retention. En waarom ik perse Retina wilde? Zien is geloven. Eenmaal gezien wil je nooit meer anders. Ik niet in ieder geval.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina